De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#2051

2013-09-21 08:40

Wat een klote land .
Ben blij dat ik er niet meer woon.
En ook trots dat ik ben gevlucht.
Maar ja we blijven Europa.
Dit klote land moet eens wat meer om zich heen kijken.
Want waarom kan in BE wel de auto goedkoper , belasting , betere koopkracht { ook voor de normaale man }.
Zelfs zonder regering !!!!

Nee ik hoop dat ze daar in Den haag wakker worden of verzuipen.

Gast

#2052

2013-09-21 08:50

Zelfstandigenaftrek weg, betekent verhoging van uurlonen voor de zzp'ers in het bijzonder en voor de meesten ondernemers in het algemeen. Voor de regering een verkapte verhoging van de NL inflatie en een magneet voor alle andere EU inwoners om hier onder het bestaansminimum te komen werken.

Gast

#2053

2013-09-21 09:16

Mooi en goed initiatief. zal jullie blijven steunen!

Cynthia.


Gast

#2054 Re: Belgen lachen nu om de Ollanders...!!

2013-09-21 09:48

#2051: -

Iets klopt er niet....

België werd hard uitgelachen toen het afdenderde op de langste regeringsformatie ter wereld. Maar nu....

Het staat 1-0 voor Belgie. De economie groeit in Belgie volgend jaar 1,1 procent, ruim het dubbele van Nederland (0,5 procent). Belgen kunnen in 2014 0,6 procent meer uitgeven. Nederlanders verliezen 0,5 procent koopkracht. Het begrotingstekort zakt in Belgie tot 2,3 procent, terwijl het in Nederland tot 3,3 procent stijgt, in strijd met de EU-regel van maximaal 3 procent.

Dus... gedurende de 541 kabinetsvrije dagen kon de Belgische verzorgingsstaat doen waar ze voor uitgevonden was: haar burgers via de automatische stabilisatoren van dalende belastinginkomsten en groeiende uitkeringsuitgaven beschermen tegen de ergste schokken van de financiele explosie van 2008.

Sindsdien is de economie er cumulatief 4,7 procent meer gegroeid dan de Nederlandse!! Dus... de politieke megacrisis werd het geluk van Belgie!

Net een Belgenmop! Maar nu wel echt waar!

 

Misschien dus maar 1,5 jaar zonder regering... geen gezeur over bezuinigingen etc. en het geld wordt er lekker uitgegeven en iedereen doet gewoon zijn ding!!!

 


Gast

#2055

2013-09-21 16:09

Gelijk behandeld gaan worden als werknemers, dan ook arbeidsongeschiktheids vergoeding en ww uitkering! Niet alle risico's dragen en ook nog eens dik betalen.
Max de Mooij Sr. Zelfstandig Organisatieadviseur sinds 1989
Gast

#2056

2013-09-21 16:21

Als de Zelfstandigenaftrek (zo goed als) verdwijnt, roep ik alle ZZP'ers en kleine zelfstandigen op zich massaal in te schrijven als werkzoekende bij www.uwv.nl. Is goed voor de werkloosheidscijfers. Ik ben sinds 1989 zelfstandig en heb de Staat der Nederlanden nooit een cent uitkering o.i.d. gekost. Kleine zelfstandigen vormen een belangrijke economische factor en die mag niet de nek worden omgedraaid.


Gast

#2057

2013-09-21 16:56

zelfstandige sinds 1994

Gast

#2058

2013-09-21 18:33

zelfstandigenaftrek moet zeker100% blijven
G.W.W.

#2059 Re: ZZPers in actie

2013-09-21 20:18

#1: -

Vele ZZPers kunnen al moeilijk hun pensioen betalen laat staan de rest dat alsmaar duurder wordt, huis, inflatie, verzekeringen, bijscholing, belastingvehoging, terwijl alle risico's deze mensen zelf dienen te dragen. Daarvoor hadden de ZZPers een voordeeltje bij een nadeeltje. Het mag dan wel een eenmanszaakje zijn maar dat zijn juist de mensen met ambitie en lef. Je zou het juist moeten aanmoedigen om meer mensen aan een baan te krijgen. Hoe moet nu een jonge ZZper zijn baan opstarten ? Je krijgt al geen geld meer van de bank. Ik denk dat ze hier erge spijt van krijgen. Dit is geen beleidt maar een dooddoener. Ze moeten ergens geld vandaan zien te krijgen om hun zaakje te verantwoorden. Toevallig viel het oog hierop. De minister zei; Het moest maar eens afgelopen zijn met die voordeeltjes van de ZZpers, nou ja zeg is dat onze minister die zijn volk vertegenwoordigd?

G.W.W.

#2060 Re: Re: Belgen lachen nu om de Ollanders...!!

2013-09-21 20:22

#2054: - Re: Belgen lachen nu om de Ollanders...!!

Nederlandse angsthazenpolitiek is het of het is een eigenbelangpolitiek dat is me nog niet duidelijk.

Ik kan me helemaal vinden in je stellig.


Gast

#2061

2013-09-21 20:38

Belachelijk bezuinigingsplan.

Gast

#2062

2013-09-22 00:26

Goede actie!

Gast

#2063

2013-09-22 05:26

Hoe je zelfstandig ondernemen de nek omdraait. In één enkele les door ons kabinet. Zonde!

Gast

#2064

2013-09-22 07:47

Onze overheid mag zichzelf al rijk rekenen omdat heel veel mensen die nu - al dan niet gedwongen door de omstandigheden - als ZZP'er aan het werk zijn, niet op de lange lijst van werklozen voorkomen. ZZP'ers die niet of nauwelijks een inkomen hebben maken ook geen aanspraak op WW en aanverwante zaken. Dus het is volstrekt onnodig om nu ook de zelfstandigenaftrek te laten verdwijnen. De gemiddelde ZZP'er heeft al genoeg ingeleverd.

Gast

#2065

2013-09-22 08:09

De regering ziet een oplossing in de flexibilisering van de arbeidsmarkt. Tegelijkertijd maakt zij de burgers die daar gestalte aan geven extra kwetsbaar. Zij kunnen meestal geen goed pensioen opbouwen, zich geen goede arbeidsongeschiktheidsverzekering permiteren en het kopen van een eigen huis is ook uiterst problematisch geworden.
Het zou veel verstandiger zijn zelfstandigen te ondersteunen en het onderscheid of zij wel of geen personeel in dienst hebben achterwege te laten.

Gast

#2066

2013-09-22 09:48

Ik ben nu 13 jaar ZZP'er en dat bevalt me goed omdat ik het leuk vind om projectmatig te werken. Ik neem daarmee bepaalde risico's, ik ben me daarvan bewust. Als ze de zelfstandigen aftrek gaan afschaffen wordt het risico te groot!!

Gast

#2067

2013-09-22 11:15

Hartstikke Goed!!!
We hebben extra onbetaald werk i.v.m. met allerlei regelgeving. Al is het alleen al de hele administratie voor de belastingdienst. Het moet ook altijd OP TIJD zijn! DAAR MAG BEST WAT TEGENOVER STAAN!!! Dan werk je niet helemaal een heel jaar lang voor nop!

Gast

#2068

2013-09-22 11:48

hopelijk word er gehoor gegeven aan deze petitie want de motivatie om voor jezelf te werken moet op deze manier niet onderuitgehaald worden

Gast

#2069

2013-09-22 13:04

"hoe Rutte alles schaamteloos uitvent, nu dit weer.... met die sympathieke studenten glimlach

Gast

#2070

2013-09-22 13:19

Nog meer werken om iets over te houden in deze tijd waar het voor iedereen minder word.
Waar is het eind voor ons land,gaan we terug naar ruilhandel zoals 200 jaar geleden ?
Ten koste van?

Gast

#2071

2013-09-22 13:51

Veel zzp-ers ( eigenlijk zp zelfstandig proffesional) accepteren de onrust van een onregelmatig inkomen. Gaan deze failliet dan drukt dat op de bijstand en vergroot je de huidige onzichtbare armoede. Hou ze overeind en ze zorgen voor zichzelf. Ze hoeven niet veel welvaart, wel graag welzijn. Voor velen zijn deze jaren al pittig genoeg.
ZZP = Noodzaak

#2072 Zelfstandigenaftrek ZZP

2013-09-22 14:22

Met de informatie op de site ben ik het eens en ik hoop dat vooral de PvdA tot inkeer komt om ook de kosten van de zwakke mensen in de samenleving steeds te verhogen en/of door maatregelen de lonen/uitkeringen te verlagen.

Gast

#2073

2013-09-22 14:29

Zelfstandigenaftrek ZZP

Met de informatie op de site ben ik het eens en ik hoop dat vooral de PvdA tot inkeer komt om ook de kosten van de zwakke mensen in de samenleving steeds te verhogen en/of door maatregelen de lonen/uitkeringen te verlagen
ZZP noodzaak

#2074 Zelfstandigenaftrek ZZP

2013-09-22 14:29

Met de informatie op de site ben ik het eens en ik hoop dat vooral de PvdA tot inkeer komt om ook de kosten van de zwakke mensen in de samenleving steeds te verhogen en/of door maatregelen de lonen/uitkeringen te verlagen.


Gast

#2075

2013-09-23 04:13

Het kan toch nooit de bedoeling zijn om mensen letterlijk te laten verzuipen!!!