Veurne moet bewonerskaarten invoeren!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Veurne moet bewonerskaarten invoeren!.


Gast

#1 betalend parkeren.

2013-08-28 16:06

In Nieuwpoort en Oostduinkerke hebben ze ook parkeermeters geplaatst zelfs in alle binnenstraatjes!!! De inwoners kunnen bewonerskaarten aanvragen voor een kleine prijs (hoe meer je er aanvraagt hoe duurder het wordt), maar kunnen dan wel in hun eigen straat parkeren. Zelfs werknemers van het KEI kregen parkeerkaarten voor de straat aan de kei...
Het betalend parkeren houdt de mensen ook niet tegen om te doen wat ze willen doen.

Gast

#2 Parkeer probleem in de voorstad

2013-08-28 17:53

In Veurne bij de voorstad in de straat de zwaluwenlaan is het ook moeilijk om te parkeren. Als wij in de namiddag toekomen hebben we ook nergens plaats om onze wagen te parkeren bij deze zou het ook gemakkelijk zijn mocht er daar ook een oplossing komen. Nu staan er enorm veel wagens van mensen die naar het ziekenhuis gaan, volgens mij is 50 cent toch ook niet te duur?
Gast

#3 Bewonerskaarten, een oplossing? Het echte probleem: parkeergelegenheidsgebrek!

2013-10-02 16:40

Beste,

Ik begrijp de bewoners ten zeerste, ik ben immers zelf bewoner van één van de winkelstraten.
Maar uit het oog van een zelfstandige, begrijp ik ook, dat parking voor klanten primeert op parking voor zichzelf! Klanten zijn immers broodnodig, het zijn hun inkomsten. De kleine zelfstandige heeft nu eenmaal niet die grote parking van een colruyt of een carrefour...

Ook voor de gewone particuliere bewoner, misschien een reden om het huidige systeem niet af te straffen! Elk van ons zijn ook dagelijkse gebruikers, dagelijkse klanten, van die kleine zelfstandigen. Ook jullie gebruiken parking in andere straten met een blauwe zone. Daarbij... Het grootste gros van de bevolking, heeft een normaal werkpatroon en komt dus maar later op een werkdag thuis, wanneer alle winkels gesloten zijn.

Het invoeren van bewonerskaarten, is een oplossing voor de bewoners, maar niet een oplossing voor het echte probleem. nl. het Parkeergelegenheidsgebrek. Het is inderdaad zo dat er in het weekend plaatsgebrek is voor de Veurnaar... Het lijkt mij dan ook een beter idee, om meer parking te creëren, dan het invoeren van een bewonerskaart.

Voorstander van de bewonerskaart ben ik dus in geen geval,
Maar ik ben er wel mee akkoord, dat er een probleem is op het vlak van de parkeermogelijkheden in Veurne.
Dit zowel voor de bewoners, voor de werkenden, als voor de bezoekers.

Groeten
Veurnaar

Gast

#4 Re: Bewonerskaarten, een oplossing? Het echte probleem: parkeergelegenheidsgebrek!

2013-10-04 23:25

#3: Gast - Bewonerskaarten, een oplossing? Het echte probleem: parkeergelegenheidsgebrek! 

Terwijl ze zorgen voor meer parkeerplaatsen kunnen ze toch al zorgen dat de bewoners een plaats hebben?
Maar toch vind ik dat er permanent bewonerkaarten gebruikt moeten worden.
Er zijn al verschillende mooie plaatsen geweest om een grote parking te maken voor toeristen.
Waar de profi was vroeger naast het annuntiata daar kon bijvoorbeeld een ondergrondse of een parking met verdiepen gebouwd worden. 5 minutjes stappen en je staat midden op de markt..
Bij het station van Veurne is ook nog enorm veel plaats.. Onder het plein bijvoorbeeld kunnen ze een grote parking bouwen.

De mensen zeggen dit kost enorm veel geld. Akkoord! Maar als Veurne jongeren wil lokken naar de stad en volk wil lokken moet je toch eerst en vooral zorgen dat ze hun wagen kwijt kunnen.
En als je kijkt naar alle grote steden is er bijna overal een parkeerprobleem.. Veurne kan dit in de toekomst vermijden door NU al parkeerplaatsen te voorzien. Steden zoals Antwerpen en Gent hebben veel te laat gereageerd. Brugge was er nog net optijd bij
maar is toch nipt.. :)