de lijn kan beter

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie de lijn kan beter.


Gast

#1

2013-10-18 09:11

Ze hebben langere tramstellen maar gebruiken ze amper. Tram altijd overvol. Geen plaats voor rolstoel of roulator.jeugd zit met boekentassen op de banken en laten ouderen en invaliden rechtstaan . Bussen zetten aan zonder dat men zit zodat je in het gangpad belandt. En dan de smoes voor elec. scooters belachelijk.

Gast

#2

2013-10-18 09:51

Wil gerust meewerken aan verspreiden van deze petitie. Suggestie: alternatief bussenplan voor Oostende uitwerken

Gast

#3 Re:

2013-10-18 09:55

#2: -

Lijkt me super, reageren kan op delijnkanbeter@gmail.com

Niebje.
Gast

#4

2013-10-18 11:26

Heel terecht , deze week naar de panne, 2 trams kwamen gewoon niet, dus de mensenmassa groeit en groeit... op de terugweg kwam er weer een tram niet...deze zomer, richting de haan, iedereen tram uit om na 5 min.weer in dezelfde tram te moeten plaatsnemen. Wel sneu voor toeristen die het Nederlands niet machtig zijn. Met kleine kinderen op de tram is het al helemaal niet te doen....en wij ondergaan dit alles lijdzaam.....ik verdien de potverdepot..'en die delen ze niet eens uit in Oostende !

Gast

#5

2013-10-18 13:12

Als mindervalide kan ik je lijstje nog veel langer maken ,maar enfin er is toch al beweging

Gast

#6

2013-10-18 13:44

Ik neem dagelijks bus 5 richting Stene dorp. Deze zit tijdens de spitsuren stampvol. Begrijp niet waarom er dan geen dubbeldekbus kan rijden. Dat zou het voor iedereen aangenamer maken en dan krijg je met minder agressie op de bus te maken.

Gast

#7

2013-10-18 14:59

om nog niet te spreken over de overvolle trams waarin mensen opeengepakt zitten (staan) als sardines in een doos zonder enige mogelijkheid om je vast te houden - mensonwaardige toestanden!


Gast

#8

2013-10-18 19:30

Vriendelijk en hoffelijk zijn kost geen geld.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-18 19:32



Gast

#10

2013-10-19 07:34

Trams zijn nooit op de aangekondigde uren aanwezig . Ofwel zijn ze te vroeg ( soms meer dan 5 min ) en is hij weg, of is hij 10 tot 15 min later of komt helemaal niet . Ook aan het station in oostende waar gewisseld wordt van bestuurder vertrekt de tram met meestal 10 min vertraging . Dan moet het aan de haltes zo vlug gaan dat oudere mensen niet de tijd krijgen om op te stappen. DAT IS DE LIJN !!
Rozeke

#11

2013-10-19 09:47

Ik ben daar helemaal mee eens, de kustram zit overvol en bovendien zijn ze nooit op tijd. Ik vind ook dat de Centrumbus terug om de 15 min moet rijden, voor vele ouderen is dit hun enige vervoermiddel, nu is het maar om de 30 min en valt er nog heel dikwijls een rit van tussen. Ik neem dikwijls de bus en zie dat de bussen naar Bredene veel frequenter rijden dan de bussen in Oostende.
fam thoma

#12 extra zichtbaarheid

2013-10-19 11:32

Moesten er mensen bereid zijn enkele euros te sponsoren om deze site meer zichtbaarheid te geven kan dit via het menu op de site door "extra zichtbaarheid" aan te klikken en een periode vanaf 5 dagen aan 5 euro aan te klikken. alvast iedereen bedankt en hopelijk luistert het cabinet van mw crevits die vind dat mensen nog te vaak hun auto gebruiken en de lijn eindelijk nu eindelijk eens naar hun passagiers die dagdagelijks de miserie van het openbaar vervoer aan den lijve ondervinden.

EvelineB
Gast

#13

2013-10-19 11:38

Als inwoner van Oostende en grote gebruiker van het openbaar vervoer kan ik mij in deze stelling heel goed vinden. De echt goede buschauffeurs die altijd correct, vriendelijk en behulpzaam zijn worden zeldzaam. De centrumbusjes in Oostende zijn er ook enorm op achteruit gegaan, als je geluk hebt kan je ieder half uur een bus nemen (waar het vroeger om de 10 minuten was), jammer genoeg zit die bus dan wel propvol, het gebeurt ook dat alle passagiers zonder aankondiging gedropt worden aan het mj plein, daar moet je dan maar wachten tot er nog eens eentje voorbij komt want de dienstregelingen die worden aangegeven zij ook al helemaal niet correct. De chauffeurs trekken zich ook minder en minder aan van hun passagiers, er wordt vaak niet gewacht tot iemand met een beperking kan zitten, er wordt geen plaats afgestaan, er wordt ook heel wild gereden en als je een opmerking erover maakt wordt er heel fel reageert (en dat allemaal omdat ze geen seconde van hun pauze willen missen of om vroeger naar huis te kunnen of omdat ze gewoon een slechte dag hebben). De enkelingen die wél zo goed hun werk doen zouden voor mijn part opslag verdienen!


Gast

#14 Re: inderdaad, de centrumbusjes zijn niks meer waard op die manier! wat zeer jammer is

2013-10-19 11:57


Gast

#15

2013-10-19 12:30

Ik hoorde Hilde Crevits op de radio zeggen dat in West-Vlaanderen de burgers nog het meest hun auto gebruiken ipv het openbaar vervoer. Ik daag haar uit om van bv Veurne op tijd in Ieper te raken met het openbaar vervoer, als je geen auto hebt...

Gast

#16 Re:

2013-10-19 13:27

#15: -

Heel groot gelijk. Veel blabla die ministers die met prive chaufeurs in hun sjieke auto zelf overal naar toe rijden.


Gast

#17

2013-10-19 17:06

inderdaad de dienstverlening van het openbaar vervoer kan beter . om de twee dagen dagen moet ik met mn echtgenote naar het az damiaan voor nierdialyse .we wonen niet ver van het katarinaplein .probeer maar eens met het openbaar vervoer binnen het uur ter plaatse te zijn .onmogelijk je bent nog sneller met de trein in gent .
fam thoma
De auteur van deze petitie

#18 reacties

2013-10-20 07:07

Fijn dat er reacties beginnen te komen, deze petitie kan wel alleen maar een succes worden als de reizigers ze massaal steunen. Grote ruchtbaarheid van deze aktie kan helpen dus een oproep aan iedereen "maak zoveel mogelijk reclame en als het kan sponsor deze petitie door hem via de optie extra zichtbaarheid te promoten vanaf 5 euro voor 5 dagen" tevens vragen we bij persoonlijke berichten naar ons toe een correct en bestaand emailadres te gebruiken zodat we de kans krijgen te replyen

Gast

#19

2013-10-21 19:50

ja , en vergeet ook de mindervaliden niet aub ik zelf kan niet altijd op de bus geraken omdat ik een rolator gebruikt om te gaan. En de mensen in rolstoel zijn ook vergeten want het is wel bussen, en trams te voorzien met infrastruktuur voor rolwagens als de haltes niet berijkbaar zijn tussen de tram en de baan : bv; wenduine aan de molen.dank u

Gast

#20

2013-10-24 19:38

Vroeger had je de NMBS en de NMVB. De bus wachtte op de trein. Nu heb je De Lijn waar je als betalende klant nog minder bent dan een nummer.
De haltes worden verder en verder van de stations geplaatst, sommige chauffeurs vinden het een sport om weg te rijden als er nog klanten aan komen gelopen.
Gelukkig zijn er nog enkele lijnen die nog uitgebaat worden door een privebedrijf, die chauffeurs hebben wel oog voor de nood van de klanten.

Gast

#21

2013-11-05 13:53

Ik rij bijna 30 jaar lang met de trein en bus. Telkens ik dan denk dat het niet erger meer kan word ik wederom verrast met een nog slechtere dienstverlening. Een rit met het openbaar vervoer dat 3 uur in beslag neemt doe ik met gemak in amper 45 minuten met de wagen en ik hoef daarvoor niet eens te racen en alle verkeersregels aan mijn laars te lappen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-11-13 17:02


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-11-13 18:15



Gast

#24

2013-11-25 21:29

Deze situatie en voorbeelden gelden ook in de andere provincies. Ik maak per week ook meermaals mee dat de lijnbus gewoon niet opdaagd en de mensen dus gewoon in de kou blijven staan tot de volgende bus er na 30 minuten (of als er vertraging is, zelfs tot 1 uur) doorkomt. Gewoon schandalig. Als je hierover een klachtenmail zendt , krijg je ofwel geen reactie, ofwel een nietszeggende en volledig naast de kwestie standaardantwoord!!!!!!!!!!!!
wattman

#25

2013-11-26 09:35

Je moet zelf eens komen werken bij ons,altijd dezelfde mensen die zagen.Als je denkt dat het leuk is om elke dag uitgescholden,bespuwt,om nog maar te zwijgen van de rest...Als het je niet aanstaat ga dan maar te voet,goed voor je gezondheid en je humeur.