zwarte piet moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwarte piet moet blijven.


Gast

#1

2013-10-19 11:12

Als dit doorgaat dat we geen zwarte pieten meer mogen hebben moeten we ook de kerst en oud en nieuw boycotten, dus niets meer kopen dat zal de economie geen goed doen.

Gast

#2

2013-10-22 11:49

zwarte piet is er al zolang ik mij kan herinneren
als zwarte piet moet gaan dan moeten jullie ook andere feesten gaan verbieden

Gast

#3

2013-10-22 12:01

Wij als Nederlanders hebben zelf echt niets meer te vertellen hier in ons eigen land. Ik zeg kom op voor onze cultuur en onze gewoonten, en laat niet over je heen lopen. Te gek voor worden dit!!!

Gast

#4

2013-10-22 13:01

ik vindt het nergens op slaan in suriname wordt ook sint geviert met zwarte pieten enz google het maar dat ze het dan eerst daar gaan verbieden bah bah die is al jaren een traditie van nederland wij bouwen ook een moskee voor de morcanne en mogen rammedan vieren enz moeten wij dat ook maar gaan afschaven dan ik vindt het nergens op slaan wij zijn allemaal ermee opgegroeit net als hun met de rammedan enz kom op man

Gast

#5

2013-10-22 14:05

als ze dit niet meer van deze tijd vinden...dan moeten ze ook maar eens de emancipatiwet aanpassen.zodat man bij scheiding evenveel recht krijgt om kind te kunnen zien..

Gast

#6

2013-10-22 14:43

Sinterklaas en zwarte Piet zijn traditie en horen bij de cultuur van Nederland. Het heeft helemaal niets met de slavernij te maken. Blijf van onze traditie en cultuur af!

Gast

#7

2013-10-22 15:20

Sint en piet horen bij nederland ,Laten we het zo zeggen wij geen sinterklaas en piet ,Dan ook geen rammadam(suikerziekte discriminatie),geen kerst meer (die heef namelijk elfjes als hulp "dat is dan ook disciminatie voor kleine mensen") jodekoeken uit de winkels en zo kan ik nog wel even door gaan denk dat iedereen het wel snapt . geen andere taal dan nederlands in het openbaar ,geen hoofdddoekjes of boerka's ,meer niks !!

Dus laat sint en piet met rust en anders ga je lekker terug waar je vandaan komt je bent in ons land dus pas je maar aan moeten wij ook als we in jullie land zijn .

Gast

#8

2013-10-22 15:21

Laat zwarte Piet zijn werk houden en onderdeel blijven van de Nederlandse cultuur. Multiculturele cultuur zelfs. Is dat niet mooi?

Gast

#9

2013-10-22 16:47

het eeuwen oude feest moet blijven

Gast

#10

2013-10-22 17:05

Als ze het sint feest gaan verbieden door een handje vol donkere zijkers krijgt de rest voor jaren lang de schuld op zich!!!! Onze traditie! Daar blijf je netjes vabaf! Kinderachtig gezijk!!!!!

Gast

#11

2013-10-23 06:05

Breek dan ook maar die moskees af als piet en sint weg moeten