Van Sinterklaas en Zwarte Piet moet je afblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Van Sinterklaas en Zwarte Piet moet je afblijven.


Gast

#1

2013-10-22 14:32

Ze moeten van onze traditie afblijven wij komen ook nie aan die van een ander

Gast

#2

2013-10-22 16:48

Wij komen ook niet aan het suikerfeest

Gast

#3

2013-10-22 16:54

Handen af van ónze cultuur en traditie!!!

Gast

#4

2013-10-22 16:54

Beetje jammer dat zwarte piet hier wordt aangepakt is al jaren geen slaaf meer hij is zwart van de schoorsteen verhaal is in de loop de jaren flink gemoderniseerd! Wat zeuren ze toch!!!

Gast

#5

2013-10-22 17:29

A.U.B mensen doe alsjeblieft normaal want vroeger was het ook sinterklaas en zwarte piet en dat moet gewoon door gaan ik ben geboren 1971 en in 1974 wist ik niet anders en het gaat al zo lang dus hou A.U.B op met al dat gezeik ik wordt er moe van laat de kinderen genieten van sinterklaas

Gast

#6

2013-10-22 17:38

Het is ons feest jaren lange tratie weg dat kan niet kanik niet eens met me kids meer het vieren belchelijk schaf dan ook maar het suikerfeest af

Gast

#7

2013-10-22 18:13

Waar zijn we mee bezig ,hier in nl mag straks een turk marrokaan of welme buitenlander dan ook zijn feest vieren blijf ook van ons feest af ,en ga anders als je dit tegenstaat terug naar je eigen land

Gast

#8

2013-10-22 18:33

Die mevr. Shepherd is duidelijk bevooroordeeld en dient daarom geen zitting te hebben in de VN-onderzoekscommissie. Onze regering moet bezwaar maken bij de VN.

Gast

#9

2013-10-22 18:43

Belachelijke mense gvd !!

Gast

#10

2013-10-22 21:46

het gaat om de kinderfeest schaf de vn af en brussel dan bemoeit niemand meer met onze traditie s en minder buitenlanders toelaten zodat wij nog onze eigen dingen kunnen doen

Gast

#11

2013-10-22 22:13

EEen kinderfeest moet een kinderfeest blijven

Gast

#12

2013-10-23 07:25

Hallo zeg: dit is een Nederlandse traditie, een gekostumeerd kinderfeest. Soort carnaval, zeg maar. Als kind heb ik Sinterklaas gevierd en heb Zwarte Piet toen niet - en nu ook niet - geassocieerd met slavernij. Ze hadden immers de cadeautjes en het snoepgoed.

Gast

#13

2013-10-23 08:00

een kinderdroom mag je niet afnemen ik zelf heb nog emotie als ik de sint zie met zijn pieten en ben al 67jaar blijf van deze cultuur af en laat ons verder genieten

Gast

#14

2013-10-23 08:39

Blijf van onze traditie dat een fantastisch feest is voor klein maar ook groten. Zwarte piet is niet een boeman die kinderen in de zak stopt en met een roe op los slaat; Nee hij geeft de kinderen hun cadeaus en ze krijgen snoep enz.
en dan nog eens wat er zitten bij alle kinderen ook bruine, zwarte, licht getinte kinderen in de klas en dan zijn ze ook niet bang voor
wat een kwatsj.
Grote mensen die met zichzelf overhoop liggen en weinig zijn geslaagd in het leven hebben altijd overal een grote schreeuwerd over, die zouden eens een therapeut op moeten zoeken om van hun waarschijnlijk meerdere problemen af te komen.
Als het hen niet aanstaat, gaan ze op 5 december toch met de gordijnen dicht, toch lekker een boekje lezen, geen t.v kijken hoor want daar is onze fantastische sint met zijn pieten op.
wij vieren het met onze hele familie 23 personen elk jaar weer geweldig.

Gast

#15 Re:

2013-10-23 08:43

#8: -

reactie nr 8, zeer goed geantwoord, trouwens al de reactie's zijn zo waar; goed gedaan hoor.


Gast

#16

2013-10-23 09:34

Sinterklaas en zwarte pieten hebben niets te maken met rassenhaat.

Gast

#17

2013-10-23 09:59

Men wilde van Sinterklaas een werelderfgoed maken. Vandaar dat ze het zijn gaan uitspitten en tot deze domme conclusie zijn gekomen. Sinterklaas (Sint Niklaas - Sint Maarten, allemaal afgeleiden) was een man die de arme kinderen wou tegemoetkomen met cadeautjes en mannen (zwart of wit) hielpen hem daarbij. Waar halen ze het vandaan om dit racistisch te vinden. De origine van heel dit gebeuren had alleen maar een goed doel.

Gast

#18

2013-10-23 14:19

van onze cultuur moet er afgebleven worden.

Gast

#19 zwarte piet

2013-10-23 14:53

het feest sinterklaas en ZWARTE PIET is een feest voor en in Nederland ,dus Rutte toon dat je ballen hebt, en zeg dat wij hier gewoon sinterklaas vieren met zwarte piet ,en dat dat gewoon hetzelfde is als vele andere feesten die hier gevierd worden door mensen met een andere komaf

Gast

#20

2013-10-23 15:26

hoop dat sinterklaas en pieten blijven, kan die tijd van vroeger nog als een leuke en spannende tijd herrinneren, en ook voor mijn kinderen blijft sinterklaas iets wat gewoon hoort, ook al worden de cadeautjes iets kleiner, iets minder hulpsinterklaasen in de wijk, bv 5 op 1 dag in 1 gemeente, zou misschien wel wat minder kunnen, maar de echte moet blijven, zowieso, kan me niet voorstellen hoe het zonder sinterklaas zou moeten zijn, dus blijf sint en piet, want zonder jullie is er veel verdriet

Gast

#21 Re: wtf heeft dit met suikerfeest te maken leg me dat eens uit?

2013-10-23 18:17


Gast

#22

2013-10-23 22:35

Laat ze zich maar druk maken over het echte racisme
gast

#23

2013-10-24 12:02

waarom moet er altijd iets zijn de sinterklaas en zwarte pieten komen voor de kinderen en niet voor de volwassenen
Pietje
Gast

#24

2013-10-25 08:01

Als ik aan de sinterklaas feesten terug denk, die ik, en velen in Schiedam, georganiseerd door Wilton Fijenoord, terug denk.Dan voel ik de heerlijke spanning onderin mijn buik terug. en niet te vergeten het zingen van de liedjes. De spanning (gezonde, fijne,) zinderde door het gebouw. Heerlijk.


Gast

#25

2014-07-05 16:28

Ik snap niet dat iemand zich met onze tradities bemoeit. Er lijkt mij in Jamaica nog heel veel te doen aan de behandeling van vrouwen en dat bemoeit zich met onze tradities.. En volgens mij is zwarte Piet gewoon in dienst bij Sinterklaas, hij heeft volgens mij een flexibel contract . Een heleboel Nederlanders hebben op het ogenblik een nul uren contract, die worden momenteel uitgebuit. Volgens mij is het gewoon een leuk kinderfeest, waar ouders en grootouders van genieten. Weg met die negatievelingen. Aanpassen aan het land waar je gaat wonen.