Behoud de waterloat (zwembad peel & maas)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud de waterloat (zwembad peel & maas).


Gast

#1

2013-10-29 12:25

Prima aktie de gemeenschap heeft de plicht om alle doelgroepen te ondersteunen.

Gast

#2

2013-10-29 15:48

Wat kun je nog meer wense een zwembad centraal in de gemeente.parkeerplaats-winkels en gemeentehuis alles op loopafstand.
tonboots

Gast

#3

2013-10-29 16:05

De gemeente Peel en Maas is vooruitstrevend, laat zij ook zien in het behouden van een uniek zwembad middenin de samenleving? Deze gemeente vindt sporten voor iedereen, beweging, fit en vitaal heel belangrijk. Ze kan nu een voorbeeld zijn/ geven dat ze de jeugd, de volwassenen maar vooral ook de ouderen uit hun gemeente serieus ziet als een belangrijke doelgroep in haar samenleving. Dat alle mensen deel kunnen nemen aan het geheel van wonen en leven in deze mooie gemeente. Geld en zakendoen gaan niet altijd voor, sociaal inzicht en streven naar welzijn voor iedere burger is veel belangrijker in deze beslissing om het bad de Waterloat open te laten. We vragen niet om een aalmoes, slechts een 8-10 euro p.p. per jaar op een bevolking van 43.000 inwoners. Is dat teveel voor een basissport? Hoeveel kost een nieuwbouw van een zwembad elders? Laat politiek vlagen niet de boventoon gaan leiden. In deze tijden dient men vooral heel duidelijk de uitgaven te bezien en herzien. een zwembad dient om de 15 jaar gerenoveerd te worden. Die tijd is er nu. Energiezuinige maatregels, meer activiteiten, meer werken met mensen als vrijwilliger, er zijn mogelijkheden om met meer draagvalk van mensen veel te ondernemen maar daarvoor hebben ze wel een basisgevoel van tevreden zijn over de politiek nodig. De ambtenaren een mooi his waar ze de burger kunnen ontvangen maar ook zelf kunnen werken, de burger een makkelijk bereikbaar en veilg zwembad, niet weggestopt maar middenin het centrum van de beweging in Panningen. Veel mensen gaan er voor, natuurlijk de politici ook. We hebben geen behoefte aan wellness en fitness,of veel luxe, maar gewoon lekker water om te zwemmen en te oefenen. Dit ene zwembad waar je met de kids kunt afzwemmen, nergens anders in Peel en Maas. Veel inwoners en gebruikers weten dat ze door te kiezen voor de Waterloat een juiste beleidsbeslissing maken. Volg niet de trend om kapitaal weg te gooien zoals zoveel gemeenten doen met hun zwembaden, blijf vooruitstrevend, dan zijn uw burgers dat ook. Een mooi gemeentehuis en een fijn zwembad dicht bij elkaar, geeft tevreden burgers,fit en vitaal. Wil van Elk.Belangengroep Behoud Waterloat (BBW)

Gast

#4

2013-10-30 12:40

het zou grote zonde zijn als het zwembad verdwijnt! moeten al die heldense kinderen ver gaan reizen om hun diploma te halen, en disco zwemmen is voor de kids een hele leuke en gezonde activiteit!
s

#5

2013-10-30 12:40

het zou grote zonde zijn als het zwembad verdwijnt! moeten al die heldense kinderen ver gaan reizen om hun diploma te halen, en disco zwemmen is voor de kids een hele leuke en gezonde activiteit!

Gast

#6

2013-10-31 12:06

Het zwembad moet blijven zodat er warm water therapie kan blijven geven

Gast

#7

2013-11-01 09:02

zwemmen red mensenlevens en is gezond voor ouderen

Gast

#8

2013-11-01 12:35

We hebben veel water in Nederland; daarom moet de drempel om kinderen te laten leren zwemmen laag zijn en blijven! Hoe verder men moet gaan voor een zwembad hoe hoger de drempel toch zal zijn!

Gast

#9

2013-11-02 11:57

Het bad moet blijven ik zwem er 2 keer in de week,ligt centraal in Panningen ( ook veiligere omgeving dan heldense bossen i.v.m. kinderen die zelfstandig `s avonds naar het zwembad fietsen)

Gast

#10

2013-11-03 08:14

Ik zwem er iedere week met kleinzoon.

Gast

#11 Re:

2013-11-06 17:44


Gast

#12 Re: Re:

2013-11-06 17:47


Gast

#13

2013-11-15 09:28

Ook al moet er geld bij het zwembad waterload ,als we het nu afgeven komt er nooit meer een nieuw zwembad in panningen,je kunt wel alles wegdoen dan blijft er niet veel meer over in panningen,en delen met de camping een nieuw zwembad zie ik niet zitten,dan blijven de oudere zwemmers thuis,dus dit is geen optie/

Gast

#14

2013-11-15 09:37

Ik ga iedere week zwemmen in panningen om mij fit te voelen en in beweging te blijven.als ik verder moet reizen is dit voor mij niet meer mogelijk en bij de camping is het voor mij te druk.

Gast

#15

2013-11-15 09:46

IK vindt dat het zwembad behouden moet blijven,we willen in panningen centraal staan als gemeente.
het bad ligt centraal en is goed bereikbaar,waarom dan uitwijken aan de rand van de gemeente en dan nog gaan delen met een camping
waardoor de oudere mensen zich dan niet meer thuisvoelen,waardoor ze dan thuisblijven en minder gaan bewegen.is dit het wat de gemeente helden wil????

Gast

#16

2013-11-15 20:28

Zwembad de waterloat moet blijven, we zwemmen (5 pers.)er iedere week, het zonde zijn als het naar de Heldense bossen gaat zéééér onveilig voor de dames en kinderen. en 2 mil.duurder lees ik. (gooi maar met ons belastinggeld) we vertrouwen op onze volksvertegenwoordigers.

Gast

#17

2013-11-17 10:38

Er zijn nu kinderen die lopen of fietsen omdat ze niet gebracht kunnen worden en die zullen allemaal niet meer komen omdat het dan te ver wordt.

Gast

#18

2013-11-17 10:41

Zwembad Waterloat is dichtbij. Als het verder weg gaat komen er minder kinderen naar het zwembad want niet iedereen kan gebracht worden met een auto.

Gast

#19

2013-11-17 10:44

Het zwembad de Waterloat is prima voor het verenigingszwemmen en lekker centraal voor de mensen van Peel en Maas. Verplaatsen betekent het einde voor de zwemsport in Peel en Maas.

Gast

#20

2013-11-17 10:46

Weghalen van zwembad de Waterloat betekent het einde van verschillende verenigingen. Verder weg is geen optie voor vele leden.

Gast

#21

2013-11-17 10:55

ik vind dat het zwembad moet blijven omdat veel mensen er naartoe komen om er te zwemmen, omdat ze er dicht bij in de buurt wonen.

Gast

#22

2013-11-17 18:34

Kinderen moeten de kans hebben hun zwemvaardigheden binnen de gemeente bij de zwemmende verenigingen op peil te houden om in de toekomst verdrinking te kunnen voorkomen. Grote afstanden is voor veel kinderen een belemmering van die kans.


Gast

#23

2013-11-17 18:44

Ga 2x per week zwemmen in de waterloat bij een vereniging als dit bad verdwijnt is dit naar mijn mening de doodsteek voor onze vereniging en alle waterverenigingen want veel mensen vinden deze centrale plaats ideaal en gaan niet meer als ze verder weg moeten

Gast

#24

2013-11-17 18:49

ik zwem bij de HRB en moet met de fiets naar het zwembad in Panningen als dit verder weg gaat kan ik niet meer gaan!!!

Gast

#25

2013-11-17 18:56

zwem bij de heldense reddingsbrigade en ga 2x in de week met de fiets naar panningen trainen als ik naar de heldense bossen moeten fietsen weet ik niet of ook nog ga omdat ik door dat bos fietsen niet alleen durf en als het zwembad nog verder weg gaat kan ik al helemaal niet meer gaan zwemmen.
Hopelijk blijft het zwembad in Panningen zodat ik nog lang lekker kan blijven zwemmen.