STOP kinderleed bij (v)echtscheiding

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP kinderleed bij (v)echtscheiding.


Gast

#1

2013-11-07 20:51

laat dit stoppen kinderen hebben recht op leven .dit is diep triest .

Anonymous

#2 het is genoeg geweest....tijd om de strijdbijl te begraven

2013-11-07 20:57

Ikzelf ben nu ruim 6 jaar gescheiden, en ja hoor inderdaad in het begin een vechtscheiding…je voelt je beide verdrietig dat de relatie is afgelopen, je gaat allebei naar een advocaat en deze willen koste wat kost graag je recht halen…het liefst ook zo lang mogelijk de scheiding bezig houden zodat ze voldoende geld kunnen verdienen met het leed van een ander…ze willen het onderste uit de kan voor hun cliënt….maar is dit reëel?
Je bent allebei ouder…je hebt allebei recht om je kind te zien, ik was kwaad op de vader van m’n kinderen omdat hij nooit iets met z’n kinderen deed, alles draaide voor mij op, ik kreeg totaal geen steun van hem….hier wilde ik hem mee confronteren tijdens de scheiding…een paar dramatische dure jaren gingen voorbij….er werd over een weer “gevochten” , met modder gegooid naar elkaar….ik ging hier ook in mee (helaas)….afgelopen zomer heb ik het over een andere boeg gegooid….heb m’n ex een cadeau gegeven omdat hij onze fietsen opgehaald had tijdens m’n vakantie (fietsenrek was afgebroken)….dit wilde ik eerst echt niet doen! Ik kreeg namelijk de week na m’n vakantie een bericht van de rechtbank, m’n ex had een zaak aangespannen om minder alimentatie aan mij te geven…ik was kwaad ..zo kwaad…..hoe kon hij mij dit aandoen? Toch had ik tijdens de vakantie al een fotolijst gekocht, foto van de meiden erin gedaan en een fles Beerenburg gekocht (daar houdt hij zo van)….Ondanks dat ik zo kwaad was, heb ik al m’n trots opzij gezet, heb hem vergeven, heb hem de cadeaus gegeven en hem gevraagd of dit nu echt nodig was om naar de rechtbank te gaan…wat blijkt nu? Nee dit wilde hij ook niet! We hebben nu een overeenkomst getroffen en zijn bij m’n oudste dochter gezamenlijk met de andere meiden op verjaardagsvisite geweest!
Ik ben 20 jaar met hem getrouwd geweest…begon me deze zomer helder te worden wat we onze kinderen eigenlijk aan deden….wij waren boos, verdrietig..zonder ook maar even rekening met onze kinderen te houden..hoe zij zich voelden….de rust is nu wedergekeerd..we gaan weer normaal met elkaar om, helaas voor onze advocaten
afz. Margreet

Gast

#3

2013-11-07 21:12

schandalig dat kinderen de rekening moeten betalen
Luc Wachter

#4 Re: het is genoeg geweest....tijd om de strijdbijl te begraven

2013-11-07 21:31

#2: - het is genoeg geweest....tijd om de strijdbijl te begraven

Hier mogen jullie trots op zijn omdat je ondanks de scheiding  toch ALS volwassen mensen  NOG met elkaar kunnen omgaan. Helaas is dit niet overal zo, en zijn er de kinderen het slachtoffer van.

 


Gast

#5

2013-11-07 21:33

laat je frustraties niet de rekening worden die de kinderen moeten betalen

Anonymous

#6 Re: Re: het is genoeg geweest....tijd om de strijdbijl te begraven

2013-11-07 21:43

#4: Luc Wachter - Re: het is genoeg geweest....tijd om de strijdbijl te begraven

dank je wel, ik ben op tijd wakker geworden en zag in waar ik mee bezig was...egoïsme overheerst..je wilt je recht halen, de advocaten helpen je daar wel mee, maar het is absoluut niet goed! advocaten zien een scheiding teveel als strafzaak, er moet meer aan gedaan worden om scheidingen soepeler te laten verlopen, met het kind als belangrijkste persoon..die mag hier geen schade van ondervinden