poelweg-neen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie poelweg-neen.

Disgusted of Zilverbeekdreef

#1 Open Poelweg

2013-11-24 20:37

I am a professional traffic engineer (Fellow of the UK Chartered Institute of Highways & Transportation), living in Zilverbeek, Maleizen. As a very frequent user of Junction 3 of the E411, my family and I have been immediately affected by this new temporary measure. To get to the motorway in the morning now means losing 10 minutes or more standing in the queue at the Maleizen traffic light, whose timing has not been adapted to the heavy new demand from drivers previously using Poelweg directly. My children attend school near Delta, their bus now has to wait for the light and this adds also 10 minutes at least to their morning journey; either their bus will need to leave before 7h00 in the morning or they will be late to school every day. The DeLijn bus 343 to Maleizen EEG will also be delayed by the same amount. Observing the light today, the phase on the arm La Hulpe-Overijse has around 50% more green time than the arm Hoeilaart-Rosieres. Poelweg is not a "rat-run", as it is recognised as principal road (see priority at junction with Rozierensesteenweg.) The many signs at the junction Terhulpsesteenweg-Poelweg indicate also that this is the primary road to Genval, Schweppes etc. The immediate effect of this poorly-designed measure is greatly to increase the time lost by residents and businesses that used to use Poelweg; to increase traffic noise and air pollution for all residents & businesses along the affected stretch of Rozierensesteenweg; and greatly to increase CO2 emissions. May I point out also the businesses in Maleizen (and Overijse) that will lose customers due to the new difficulty of access - e.g. the service stations, garages, bakery, traiteur, pharmacy, cafes, etc. I for one will be turning to Wavre, Genval etc. for my services, rather than wasting my time and money in a queue to get to Maleizen and Overijse. As resident of the commune, seriously inconvenienced by this idiotic measure, I wish to complain in the strongest terms at the lack of information or consultation before the closure of Poelweg, that seems to favour a tiny handful of Poelweg residents, while causing major time losses and inconvenience for thousands of other residents of Overijse and neighbouring communes.

Gast

#2 Re: Open Poelweg

2013-11-24 20:57

#1: Disgusted of Zilverbeekdreef - Open Poelweg

Many thanks for your comments and for supporting the petition.  We will pass them along with the outcomes of the petition.  Please support our action by informing your neighbours about the petition, as well as shops and businesses in Maleizen and Overijse who will indeed suffer indirectly from this measure.


Gast

#3

2013-11-25 09:43

Het is nu onmogelijk voor ons om te gaan werken en tot de autostrade te gaan, er zijn soms files tot de rond punt tussen genvalstraat en maleizenstraat.
Idem om onze kinderen naar school te brengen in Maleizen.
Deze situatie is onbegrijpbaar, die straat gaat direct naar de autostrade, en is een grote accesspunt. De mensen die daar wonen moeten het wel weten, zoels ik in de genvalstraat, en alle residentiele straten moeten niet van zo een beslissing lijden.

Anonymous

#4 Re: #3

2013-11-25 21:51

#3: -

Dank u voor uw steun en opmerkingen - Goed genoteerd !


Gast

#5

2013-11-26 10:28

bij ons in de rozierensesteenweg enkel is er nu meer fille als vroeger en meer lawaai en ge toeter dat is al wat er veranderd is voor 18-11 konden wij nog rustig de straat op rijden nu niet mmer s'morgens en s'avonds
Klaas

#6 Eenrichtingsverkeer Poelweg

2013-11-26 16:02

Ik woon aan de Rozierensesteenweg, vlak voor het verkeerslicht. In de spits, voor 7u in de morgen, staat het nu al vast. Kom nog maar moeilijk de buiten en binnen! Ook de bus staat in de file.

Wie heeft dit bedacht? In plaats van een rechter bocht in de hoofdweg van Rosieres naar de snelweg nu 1x links af en een onnodig extra verkeerslicht voor iedereen.

Genoeg proefperiode aangezien. Snel situatie weer terug brengen zoals die was. Alvast hartelijk bedankt.
ptc

#7 problemen veroorzaakt door éénrichtingsverkeer Poelweg

2013-11-26 21:10

Wij wonen in de Genvalstraat en elke morgen moet ik 2x naar Overijse, voorheen via de Poelweg, nu via de Rosiersesteenweg. De eerste keer rond 7h3O om 4 kinderen naar de bushalte te brengen in Overijse en 1x om naar mijn werk te rijden via Tombeek. Vorige vrijdag belde de directrice van de school om te laten weten dat de kinderen te vaak te laat op school toekomen en zelf kom ik nu ook te laat op mijn werk. We kunnen goed begrijpen dat de Gemeente Overijse een oplossing probeert te vinden voor het sluikverkeer langs de Genvalstraat richting Poelweg maar ik ben overtuigd dat er toch andere oplossingen zijn dan deze belachelijke omweg en zou het ten zeerste appreciëren mocht deze beslissing zsm ongedaan gemaakt worden. Denk dat de werken aan het kruispunt van de KBC Terhulpensesteenweg/SMO te Overijse al genoeg last bezorgt en ongelofelijk lang duren. Het is een echte miserie geworden om zich te verplaatsen in Overijse en ik kan alleen maar hopen dat dit uiteindelijk een verbetering zal zijn voor de Gemeente. Met vriendelijke groet

Gast

#8

2013-11-27 08:56

Well done, I would like thank those who had the initiative to launch this petition. The traffic measure is totally unacceptable as it does no! solve any problem, on the contrary it creates NEW and more SERIOUS ones: it makes more traffic congestion, more pollution by the cars in stand still as the green light is very short and certainly more noise and inconveniences for those living in that street.
Lowieke de Vos

#9 Bestuurlijke bekormpenheid

2013-11-27 09:16

Rethorische vraag: is dit een beleidsbeslissing of is er over nagedacht? In beide gevallen trekt het op niets. Dus zijn vooral de bewoners van het centrum van Maleizen de pineut !

Gast

#10

2013-11-27 09:47

Ik sluit mij aan bij de al gemaakte opmerkingen. Een onbegrijpelijke maatregel is voorts het eenrichting maken van de Keienstraat. Om van de Boslaanbuurt de Rameistraat te nemen om naar Tombeek/Terlanen/Huldenberg te rijden moet nu omgereden worden via de stoplichten van Maleizen.

Hilbers
Stef
Gast

#11 Eenrichting Poelweg

2013-11-27 15:23

Tot onze grote verbazing namen wij ook kennis van deze gewijzigde verkeerssituatie. Enkele bijkomende opmerkingen die wij willen formuleren zijn :

- Is het de bedoeling van de gemeente om nog meer verkeer via dorpscentra ( in casu Maleizen plein aan Oude Schuur ) te laten verlopen ?
Daar waar andere gemeenten alles doen om verkeer in dorpscentra te vermijden… ?!
- Met het verkeerslicht aan dit plein ( = wagens die moeten stilstaan ) + de omleiding betekent dit een toename van uitstoot van CO2 en andere schadelijke stoffen in het dorpscentrum.
Voor 1 wagen is deze impact te verwaarlozen, voor duizenden wagens per jaar zijn dit tonnen CO2 per jaar meer.
Is dit de nieuwe richting die de gemeente wil ingaan om onze ecologische afdruk te verminderen ?

Alvast dank voor uw aandacht.


Gast

#12

2013-11-27 18:24

Deze maatregel is absurd !! Hopelijk wordt er vlug gevolg gegeven aan deze petitie. Bedankt aan de initiatiefnemer van deze petitie.
GuyDealer

#13 Veiligheid fietsers - Manier waarop de burger behandeld wordt door de Politiek - Social Media

2013-11-27 19:30

I write this in English so that everybody can read my thoughts about this situation.

I work in the centre of Brussels and I go by bike . I live at the lake in Genval, still on the part of Overijse. Since the new traffic situation it's not dangerous anymore to cycle from Genval to Maleizen ... it became deadly dangerous!!! In the traffic jam ... I'm forced to ride my bike in the middle of the road to pass the cars that are blocked in traffic due to the fact that there are no bike lanes. It's also dangerous when cars are coming from the other side !! People are driving also more nervous than before to come to the Poelweg because nobody knows how much time they are going to lose this time. Last week the traffic jam reached till Boslaan !!

I also noticed the fact that the traffic lights are not adapted to the new situation in the centre of Maleizen, so if you try something new, make sure that everything is adapted !!

If this is a test situation for 6 months .... here is my message to the politicians that are responsible to this act.

In times of content marketing, we, the citizens are really fed up by the idea that we are used as guinea pigs to test out your possible solutions. The users of this new situation have already more information than most of those politicians. Why 6 months if you know it already in 1 month !! Because in those 6 months they have the time to check out the situation when they have the time ... they don't live in this situation !!!

I received the petition letter today in my mail box, big thumbs up for the people behind this initiative! I'm ready to launch this on the Social Media. I pass every morning this situation with my bike, so pics will follow !!

In the meanwhile ride on and be careful for the cyclists that use this dangerous road !!
Zilverbeeker

#14 Or is this just another way for the gemeente to raise money?

2013-11-28 08:04

Earlier this week a friend drove the "wrong way" up Poelweg, towards Overijse centre - he was unaware of the changed traffic arrangement, and the signage evidently did not grab his attention. His fine was €165...Be warned!

Gast

#15

2013-11-28 09:54

dit petitie is een uitstekend initiatief !

 


Gast

#16

2013-11-28 11:01

Deze petitie is een geweldig initiatief, waarvoor dank. Ik vraag mij serieus af wie baat heeft bij deze idiote verkeersomleiding. Naast de vervuiling door uitlaatgassen van de stilstaande auto's op de landbouwgewassen (die wij later opeten) en de omwonenden die ze moeten inademen, wordt de verkeersveiligheid geschaad. Elke keer als ik vanaf de Terhulpe steenweg de Poelweg inrijd, kom ik minstens één auto tegen die tegen de richting inrijdt. Misschien onwetend over de veranderde situatie maar vermoedelijk opzettelijk uit frustratie. Op een dag zal dit leiden tot een gruwelijk ongeval. Overigens ben ik ook al 2 keer de politie tegengekomen die de straat van de verkeerde kant inrijdt.

Gast

#17

2013-11-28 17:45

Eerst en vooral een grote dank voor de initiatiefnemer van deze petitie. Dit laat ons toe om op een gezamelijke manier te reageren op een absurde maatregel van de gemeente Overijse.
Dat men in de gebouwen van de vuurmolen al lang vergeten is dat de Boslaan en omliggende straten ook tot Overijse behoren is geen nieuws. Deze maatregel bewijst nogmaals hoe weinig rekening er gehouden wordt met inwoners van deze wijk.
Als gezin met 3 kinderen is deze situatie onhoudbaar. Het is gewoon niet mogelijk om de kinderen op tijd op school of de bus te brengen. Het is totaal onbegrijpelijk dat men alle verkeer naar verkeerslichten laat rijden.
Als men denkt dat men hierdoor het sluipverkeer zal aanpakken dan hebben de mensen in de vuurmolen hun huiswerk niet goed gemaakt. Er is nu een nog grotere doorstroming via de Boslaan om zo naar Genval of Terhulpen te rijden.
Bovendien zijn de lichten slecht afgesteld en hierdoor staan er ellenlange files;
Dat de wijkagent een briefje in de bus komt steken met een "fiere" melding dat er reeds verschillende bestuurders een boete van 165 € mogen verwachten is dan weer een typisch gevolg van het totale wanbeleid in deze gemeente. Maar 's morgens om 06.30 zie ik geen enkele politie agent staan om de situatie juist in te schatten.
Ook al wil ik met veel plezier mijn centen spenderen aan de handelaars in Overijse, deze verliezen alleen maar klanten. Nu nog meer een reden om naar Delhaize, Brico en kleinhandel in Genval en Terhulpen te gaan. Ook niet zo slim van de mensen in de vuurmolen !  Wat vindt u daarvan Mijnheer Branckaer ? U bent toch een overtuigde vlaming ? Dat moet u niet zo aangenaam in de oren klinken ?


Kortom ; Onmiddellijk afschaffen. Niemand heeft hier baat bij (tenzij de gemeentelijke schatkist misschien). Of we kunnen ook een petitie starten om Maleizen bij Terhulpen aan te hechten. Daar zal men misschien wel oor hebben naar hun inwoners.

mvg
Familie Debackere

Niels

#18 onaanvaardbaar

2013-11-28 19:58

Ik ben nu vaker te laat op school omdat de schoolbus in een ellenlange file staat waardoor er gemakkelijk 10min verloren gaan !
AFSCHAFFEN DIE HANDEL !!!

Gast

#20

2013-11-29 04:54

Proficiat voor de initiatiefnemers. Wij doen hierover ook ons beklag rechtstreeks bij het gemeentebestuur!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-29 05:07



Gast

#22

2013-11-29 08:58

Ik passeer af en toe in die straat om naar de E411 te gaan. Ik heb vandaag (29/11) een boete gekregen (van 160€ !!) omdat ik de paneel echt niet gemerkt had. Die verkeersituatie is alles behalve logisch ! En de politie is heel tevreden om er geld van te maken ! Misschien woont de burgemeester of één van de schepen in die straat ???

Gast

#23

2013-11-29 10:13

ik vind deze beslissing absoluut zinloos!!!! Zowel voor het verkeer zelfs als voor het milieu (extra benzine door de opstoppingen) en de leefomveving. de poelweg is perfect breed genoeg voor beide richtingen. Dat is zinloos!

Gast

#24

2013-11-29 10:59

doorgaand verkeer...door het dorpcentrum sturen ipv er rond
imho vrij uniek

Gast

#25 Re:

2013-11-29 11:45

#22: -

idem. vandaag ook toevallig uit pure gewoonte door de Poelweg gereden. Wou nog terugkeren maar een ijverijge politieman heeft mij gevolgd met de scooter. 165 € boete. Dat is geen mobiliteit maar puur pest gedrag. Men kan toch evengoed, als men het zo goed voor heeft met de mobiliteit 4 van de 5 politiemensen aan het kruispunt zetten om het verkeer te regelen en 1 iemand aan het verkeersbord om de mensen in te lichten.

Ik ben die situatie meer dan beu. heb deze morgen met Devroe gebeld, (voorzitter gemeenteraad )om hem te vragen zijn onbekwame schepen (Meneer Willekens heeft nog niet veel positief gedaan voor deze gemeente) onmiddellijk de situatie te laten aanpassen. Ik heb een mail gestuurd naar het ganse schepen college.

Open VLD is hier blijkbaar serieus door de bocht gegaan.