Spoorbaanpad Almere moet veiliger.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Spoorbaanpad Almere moet veiliger..


Gast

#101

2013-12-05 19:25

goed initiatief! Het Spoorbaanpad is de slagader van Almere voor fietsers! Van Buiten naar Poort / Hollandsebrug. Succes

Gast

#102

2013-12-05 19:36

Zo jammer dat kinderen niet meer veilig naar school kunnen op de fiets, wat zo gezond voor ze is...

Gast

#103

2013-12-05 20:04

Fietsers zijn al zo kwetbaar. Schandelijk dat Jorritsma daar zo weinig oog voor heeft. Ze hebben het recht om veilig door de stad te kunnen fietsen. Jorritsma moet eens in de benen komen. Als ze niets wenst te ondernemen, dan moet ze ander werk gaan zoeken.

Gast

#104

2013-12-05 20:33

Mevr Jorritsma, simpelweg geen gebruik meer maken van het spoorbaanpad is wel heel kort door de bocht, vindt u niet? Kom uit uw ivoren toren en laat zien dat u een burgermoeder bent die pal staat voor haar inwoners.

Gast

#105

2013-12-05 21:01

Zoveel kinderen oa. die dagelijks over het spoorbaanpad fietsen, moeten veilig naar school kunnen, zonder angstig te worden als er bv. een scooter of brommer nadert.
Sta niet verbaasd als er eerdaags mensen met een busje pepperspray oid op zak op weg gaan.
Willen we die kant niet op gaan.

Gast

#106

2013-12-05 21:03

Ik ben zelf twee weken geleden op een zaterdagochtend op weg naar mijn werk beroofd op dit pad. Ik moet hier helaas toch echt langs om op mijn werk te komen. Dus vermijden gaat niet. Er moet wat aan worden gedaan want ik voel me zeker niet veilig!!!
Jurrie

#107 Spoorbaanpad Almere

2013-12-05 21:25

Dank u wel mw. Jorritsma. Ik begrijp dat ook u naar onorthodoxe uitspraken moet grijpen om deze hele oude discussie de plek op de agenda in de gemeenteraad te laten krijgen die het moet hebben. Compliment voor de keuze van het medium. Ook de huidige partijen in de raad, inclusief de nieuwere, zijn niet in staat om dit lastige probleem goed op te lossen. Misschien nu wel.

Gast

#108

2013-12-05 21:36

als moeder van drie kinderen waarvan middelste 7 jaar geleden al van zijn fietsje getrokken werd en waarvan jongste nu dagelijks deze weg naar school moet gaan sta ik erop dat er iets gedaan wordt aan deze idiote situatie!

Gast

#109 Re:

2013-12-05 21:37

#104: -

helemaal eens!


Gast

#110 spoorbaanpad

2013-12-05 21:38

beroofd of mishandeld worden op het spoorbaanpad....het KAN in Almere!

Gast

#111

2013-12-06 04:55

Goed initiatief, dat er eindelijk wat gaat gebeuren over het feit dat het op sommige tijden onveilig fietsen is op het Spoorbaanpad. Een fietspad is er voor over te fietsen en niet om te mijden!
Akke

#112

2013-12-06 07:17

Goed positief initiatief!!! Camera's plaatsen is een heel goed idee mijn
inziens. Onze 12 jarige dochter heeft dit idee ook al aan de politie kenbaar gemaakt
nadat ze voor een brommer geweken was en daardoor zo zelf tegen een wandelaar aan botste.
Dit idee ontstond omdat er nog heel veel brommers hier elke dag, al vele jaren,daar het voor
fietsers onveiliger maakt!
Dank voor het initiatief Mylene Koomen, fijn om onze ervaringen te delen en te komen tot een positief resultaat voor iedere Almeerder en hun gasten die gebruik maken van het Spoorbaanpad!

Gast

#113

2013-12-06 08:33

Niet alleen voor vrouwen is het Spoorbaanpad 's avonds onveilig, ook voor mannen. Ik hoop dat het traject, zeker het stuk vanaf station Parkwijk veiliger gaat worden.

Gast

#114

2013-12-06 09:41

Voor de 2e keer mijn band lek door glasscherven van alcholisten die hun bierflessen op de grond gooien in de avond.
Geen politie te zien.

Gast

#115

2013-12-06 11:43

Het is belachelijk dat er zo over onze veiligheid wordt gedacht. Spoorbaanpad is de enige manier om te fiets bij mijn huis en werk te komen. Helaas doordat er zo veel berovingen plaats vinden heb ik voor de bus moeten kiezen, wat natuurlijk ook weer geld kost.

Gast

#116

2013-12-06 11:55

Nooit heb ik een onveilig gevoel gehad, echter de afgelopen paar maanden lees ik voortdurend berichten dat er mensen (vooral jongeren) worden beroofd en/of zelfs mishandeld. Bepaalde plekken vermijd ik nu ook als het donker is. Dat is toch belachelijk voor woorden!! En mw. Jorritsma wuift dit maar weg. Mijn dochter fietst ook over het spoorbaanpad vanaf school. Tegenwoordig als ze tot laat naar school moet, dan halen wij haar maar op. Gewoon omdat het niet meer veilig is.

Gast

#117

2013-12-06 12:16

gevaarlijk onoverzichtelijk fietspad. Veel te smal voor intensief gebruik en met lantaarnpalen op de bruggen over de vaarten op het pad i.p.v.ernaast!
Wie bedenkt zoiets. Juist!! iemand doe er nooit fietst.
Ikke aan het pad

#118 Almere, stad met een slagaderlijke bloeding

2013-12-06 12:22

Het Spoorbaanpad wordt gezien als een zogenaamde slagader door Almere. Maar helaas wel een met een zware bloeding. Al jaren lang is het er onveilig en er wordt weinig aan gedaan vanuit de instanties die wij met z'n allen financieren. De belastingbetalers mogen dus dubbel bloeden, 1 x voor de betaalde belastingcenten en 1 x voor de pijn van zo'n overval.
Wat kunnen wij als burgers daar aan doen? Zo'n petitie is een mooi begin, sjappoo daarvoor, maar is dat voldoende? Iemand suggesties voor andere acties?
Michel

#119 Re: Almere, stad met een slagaderlijke bloeding

2013-12-06 12:58

#118: Ikke aan het pad - Almere, stad met een slagaderlijke bloeding

Klop allemaal wat je zegt, het laatste nieuws hieronder:

Ook JOVD wil actie Spoorbaanpad

Almere 6 december 2013
Ze worden wel heel laat wakker JOVD en Jorritsma VVD mooi stel samen?
Jorristma is ook nog eens Korpsbeheerder Flevoland ongeloofelijk wat doorzichtig!
Let wel nog niet eens alles wordt gemeld mensen gaan niet meer naar de politie
voor veel zaken.
Dronken gasten, scheldpatijen etc. op het Spoorbaanpad etc. komt er een onderzoekje kan dat meteen
weer de doofpot in als het van de JOVD en VVD komt.
Waar blijven de andere politieke patijen doe wat, SP, PVDA, PVV etc!
Politie commissaris en agenten laat jullie horen, meld het richting Den Haag of jullie bonden.
De burgers hebben jullie hulp nodig.

Gast

#120

2013-12-06 13:11

Deze Oma fietst hier ook dus graag beveiligen voor de kinderen en ook voor iedereen.

Gast

#121

2013-12-06 14:30

Het advies van onze betrokken burgemeester om een andere route te nemen is ronduit belachelijk, juist deze verbindingsroute van stad met de andere wijken zou GEWOON veilig moeten zijn. Aanpakken van het tuig dat deze wegen onveilig maakt is een zaak van de politie en dus van haar. De maatschappij zou beschermd moeten worden tegen deze mensen.
renate74

#122 hoezo vermijden?

2013-12-06 15:11

Onze mevrouw de burgermeester heeft makkelijk praten, zij word overal naar toe gebracht door een chauffeur. In mijn situatie moeten mijn kinderen wel via het spoorbaanpad naar hun school toe. Ja ze kunnen idd een andere route nemen. Maar dan moeten zij om rijden langs bos gebied ook niet echt prettig als het donker is. Ja ze kunnen ook met de bus maar ook daar zijn ze niet veilig meer. Het word met de dag erger. Wat is het voor moeite om als gemeente te investeren in goede verlichting, veiligheid, camera systeem. Nee we gaan investeren in een nieuwe wijk voor probleem gezinnen. Laat ik het zo zeggen , onze mevrouw Jorritsma zal het niet overkomen dat ze van haar fiets word getrokken, in elkaar word geslagen, aangerand of nog erger verkracht word. Of beroofd word. Want zij zit veilig in de auto van A naar B met chauffeur. En dat durft geoon dan te zeggen dat we het spoorbaanpad moeten vermijden....

Gast

#123

2013-12-06 15:20

Goed initiatief. Ongelooflijk dat de politiek niet eens daadkracht toont! En wat bizar dat Annemarie zulke uitspraken doet. Ze heeft echt boter op haar hoofd en blijft maar volhouden dat Almere fietshoofdstad van NL kan worden. Laat haar eerst maar eens zorgen voor veiligheid, schone, bredere en vlakke (vele hobbels van boomstronken) fietspaden (dus NIET brom c.q. racepaden!) in Almere, in het bijzonder op het Spoorbaanpad. Politiek waar blijven jullie? Dit is een mooi verkiezingsitem. Mijn stem heb je alvast.

Gast

#124

2013-12-06 15:21

Heel goed idee. Het kan toch niet zo zijn dat een handjevol criminelen ons fietspad onbruikbaar maakt? Wij zijn met meer en kunnen dit oplossen.

Gast

#125

2013-12-06 15:40

Ik rij zelf met een scootmobiel en kan dus niks anders als over het spoorbaanpad naar familie of naar de stad .
Maar omdat het pad zo gevaarlijk is durf ik nauwelijks meer daar op de avond heen .
Dus koopavonden en extra avonden voor de avond vergeet het maar dat is niks voor mij meer dus joritsma doe er wat aan