Spoorbaanpad Almere moet veiliger.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Spoorbaanpad Almere moet veiliger..


Gast

#26

2013-12-04 18:35

Mevr. Jorritsma is van het type wat ik niet ken dat vreet ik niet. In haar wereld bestaat het niet dat je op je fietsje beroofd wordt, want zij wordt van deur tot deur vervoerd en kan zoiets nooit overkomen. Inlevingsvermogen heeft ze nooit van gehoord. De arrogantie ten top. Kouwe kak en nog gemakzuchtig ook.
.

#27 Re: Klopt de uitspraak wel

2013-12-04 18:37

#24: - Klopt de uitspraak wel

Ja de uitspraak klopt, ik heb het gesprek in carroussel van afglopen donderdga teruggekeken.

 


Gast

#28

2013-12-04 19:19

Heel goed het Spoorbaanpad moet veiliger!

Gast

#29

2013-12-04 19:23

't is toch van de gekke dat "onze" burgermoeder dan maar zegt dat we er maar niet meer moeten komen??? Laat de politie wat nuttigs gaan doen, en hier patrouilleren, ze zijn er tenslotte om de bevolking te beschermen dacht ik??

Gast

#30

2013-12-04 19:28

Ik schaam me kapot dat we een burgemeester hebben die zich zo ontzettend bagatelliserend uitspreekt over de veiligheid van de fietsers (veelal schoolkinderen) op het Spoorbaanpad. De verantwoordelijk politiecommandant zou zich echter nog veel dieper schamen dat hij deze toestand jaar na jaar maar laat voortduren en dat ie er niets aan doet. Wat een verschrikkelijke mentaliteit en laksheid van onze verantwoordelijke bestuurders, bah!
Burger van almere

#31 Klacht

2013-12-04 19:29

Annemarie J.

Zelf woon je in een villa wijk met heel veel beveiliging. Je burgers waar je over moet waken voelen zich niet veilig op het spoorbaanpad.
Dus neem je verantwoordelijkheid en zorg voor betere veiligheid van je burgers..

Anders ga terug naar den haag en kom nooit meer terug..



Gast

#32

2013-12-04 19:35

Jorritsma en gevolg zouden eens in gesprek moeten gaan met de slachtoffers van al deze berovingen. Woninginbraak, straatroof en Overval verdienen alle 3 aandacht!
Jeroen Mulder

#33 Spoorbaanpad Symbool van uw genegenheid!

2013-12-04 20:38

Even snel op de fiets of lopend met de hond 's-avonds naar vrienden via het spoorbaanpad? Het is mij al een paar keer overkomen. In de verte zie ik een aantal gestalten zich vreemd ophouden op het spoorbaanpad tegen de achtergrondverlichting. Toch maar weer naar huis en de auto pakken, beter dan in elkaar geslagen te worden door een stel criminelen. Het is triest maar waar, we hebben een no-go zone in de stad en die heet het spoorbaanpad. Tijd voor aktie door de burgemeester zou je zeggen, het is haar verantwoordelijkheid, maar neen ze weigerde resoluut er iets aan te doen. Zo is het spoorbaanpad het symbool geworden van uw genegenheid, mevrouw de burgemeester. Hulde aan de burgemeester die het wel lukt om onze politie extra te laten surveilleren op het spoorbaanpad. Boeven vangen, want die zijn daar in overvloed. Al in oktober 1998 werd ik trouwens bedreigd met een pistool door drie onverlaten, dit alles op het spoorbaanpad natuurlijk, door heel hard weg te rennen redde ik mijzelf.

Gast

#34

2013-12-04 20:43

Schande dat een burgemeester daar zo op reageert.
Als het in de "overgooi" wijk gebeurt, zal er sneller een oplossing zijn vrees ik.

Gast

#35 te hard rijdende scooters maken het ook onveilig!

2013-12-04 20:47

Laten ze ook eens controleren op veel en veel te hard rijdende scooters en brommers (die mogen daar niet eens rijden)! Een groot gevaar, het is wachten op een volgend zwaar ongeluk. Ik zie er nooit politie. Het Spoorbaanpad... wat een wanvertoning voor Almere dat zich als veilig en als fietsstad wil profileren. Echt niet. Annemarie weet niet waar ze het over heeft. De politiek heeft haar prioriteiten duidelijk elders liggen en kijkt niet (meer) om naar haar burgers. Het Spoorbaanpad is hier een goed voorbeeld van.

Gast

#36

2013-12-04 21:34

Schandalig dat we maar moeten omfietsen!! Anders is het onze eigen schuld dat we beroofd worden. Schandalig!

Gast

#37 Re:

2013-12-04 21:44

#1: -

fiets-levens-ader van almere


Gast

#38

2013-12-04 21:50

Het is niet alleen het Spoorbaanbad maar ook de NS stations in de afgelopen jaren zijn er regelmatig fietsen van mij gestolen.

De politie zie je bijna nooit, schandalig!! Ik rijdt elke dag over het Spoorbaanbad regelmatig loopt er allerlei gespuis rond.

Schreuwen en drank gebruik de kapotte flessen liggen er de volgende dag, en dat koste me ook een lekke band.

wat mij ook opviel is dat sinds het pad doorgetrokken is naar Almere-Poort dat er groepjes rondlopen over het pad.
Wat doen die daar in dat niemandsland en die vallen fietsers lastig.

In de afgelopen jaren slechts 2 X een motor agent gezien.

De politie moet de burgers beschermen en dat doen ze niet.

Jorritsma kletst alleen maar Mw. kouwe kak komt Almere-Hout niet uit.
Wel een kapitaal uitgeven als de Oranjes een keer lanskomen hoppen.

En waar is de PVV (zeker niet interresant genoeg.

Kortom de politiek moet wat doen en de burgemeester die kan de politie opdracht geven om patrouille te lopen of fietsen.

Kijken of de petitie de boel wakker kan schudden.
Gast

#39 MAF mens

2013-12-04 21:51

Bakken met geld worden er uitgegeven om fietsstad 2014 te worden.
Mevrouw Jorritsma. U bent een lachertje. Ga u maar diep schamen. Ik schaam me al kapot om zo'n burgemeester te hebben.

Gast

#40

2013-12-04 21:51

Almere MOET veiliger!

Gast

#41

2013-12-04 21:59

Ik fiets dagelijks over het fietspad. Van almere buiten naar muziekwijk.
'S ochtends kans op ongelukken door auto's met haast of social media jongeren.
En 's avonds kans om beroofd te worden
Janna

#42

2013-12-04 22:05

Twee verschillende jongeren in mijn directe omgeving zijn overvallen tijdens het fietsen en beroofd van hun spullen. Ik word hier zo verdrietig van. Vooral het feit dat het blijkbaar onmogelijk is eens iemand/een groepje te betrappen en op te pakken, geeft me een heel onveilig gevoel.
gast

#43 Re:

2013-12-04 22:11

#2: -

zeg dan niks!!!! ( of is dat niets???? )


Gast

#44

2013-12-04 22:24

Natuurlijk getekend! Hoewel ik an sich niet zo fel tegen onze burgemeester ben, vind ik de houding van haar en de rest van het college op dit moment wel erg slap. Laat politiebikers in burger (en op wisselend en onopvallend uitziende fietsen) de fietspaden van Almere berijden, ook 's avonds en in het weekend rond uitgaanstijd! Uiteraard wel tegen een goede betaling. En geef ze een hotline (met GPS) met de meldkamer zodra er iets gebeurt! Ook zou het helpen om gericht meer (felle) ledverlichting aan te brengen op fietspaden. Uiteraard alleen aan laten gaan als er fietsers zijn. En camera's op strategische plekken zodat de vluchtroute van een straatrover in kaart komt. De pakkans moet gewoon omhoog!

Gast

#45

2013-12-04 22:41

Niet alleen het spoorbaanpad moet extra controle komen. De criminaliteit in Almere loopt de spuigaten uit. Meer camera's bij fietspaden die verlaten zijn.
koala

#46

2013-12-04 22:48

Als burgemeester ben je hoofd van de Politie en dus ga je over de veiligheid van je burgers. Wil je dat niet doen, ga dan ergens anders een functie vervullen die je wel aan kan. Deze burgemeester geeft totaal niet om haar inwoners. Eerst moet er een dode vallen en dan is het te laat. Het is toch van de gekke dat wij onze dochter verbieden om alleen in de vooravond/'s nachts over het Spoorbaanpad te fietsen en haar nog steeds in de stad ophalen na een avondje uitgaan. Dank U mw. Jorritsma in je veilige villawijk.
Oh ja en dan nog wat: Dat u 's nachts uit uw bed bent gebeld nadat er een illegaal feest in Haven is geweest en daarover kwaad was, sorry hoor dat is uw werk.
Ik word ook 's nachts uit mijn bed gebeld om mijn dochter veilig op te gaan halen!!! Ik wil ook wel lekker doorslapen!
Mars

#47 Niet alleen het spoorbaanpad

2013-12-04 22:52

http://www.dichtbij.nl/almere/112/112.aspx?utm_source=intern_112&utm_medium=link_artikel&utm_campaign=interne_link Lees dit maar. En dat is maar een klein gedeelte. Ik volg het nu al een aantal maanden en het is bijna elke dag raak. Jongeren die van hun telefoon beroofd worden of mishandeld worden. Er moet cameratoezicht komen op elk onverlaten stuk en zeker het spoorbaanpad. In overgooi zal het ook wel volhangen met camera's, maarja daar woont geen gewoon volk met mensen met veel euries die het wel voor elkaar krijgen om een camera opgehangen te krijgen.

Gast

#48

2013-12-04 22:53

Je veilig voelen in Almere is de plicht en taak van de burgermeester!
Onze zoon moet elke avond-nacht gebruik maken van dit fietspad voor zijn werk, ik hou mijn hart vast!

Gast

#49 Re: Klopt de uitspraak wel

2013-12-04 23:09

#24: - Klopt de uitspraak wel

Ik denk dat het wel klopt, het staat namelijk ook op de site van de Telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22106351/__Fietsers_Almere_vogelvrij__.html

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-12-04 23:10