Spoorbaanpad Almere moet veiliger.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Spoorbaanpad Almere moet veiliger..


Gast

#151

2013-12-07 18:15

Heel goed deze actie! Ik hoop dat het succesvol wordt! Veiligheid voor alles!

Gast

#152

2013-12-07 18:35

Onze zoon is al 2 keer overvallen op spoorbaanpad tussen Literatuurwijk en muziekwijk. De 2e keer hebben ze hem van de fiets getrokken en geprobeerd in elkaar te slaan, zijn er op zijn fiets vandoor gegaan. Moet er eerst een dode vallen voordat de burgemeester in actie komt?
Al

#153 Politiek doe wat !!

2013-12-07 23:09

Diverse malen wordt hier een oproep gedaan aan de politieke partijen aan dit probleem aandacht te geven. Dan wil ik u graag onder de aandacht brengen dat deze commotie is ontstaan door het inbrengen van een motie vreemd aan de orde van de dag door de stadspartij Almere Liberaal.
Onder de tekst " fietsen in Almere is niet altijd aan feestje" werd deze motie in het bijzijn van Mw Jorritstma behandelt tijdens de politiek markt van 28 november j.l
De burgemeester heeft haar antwoorden gegeven naar aanleiding van deze motie en dit heeft de pers opgepakt. Alleen de VVD zag er wel wat in om actie te ondernemen. De andere partijen zagen er niets in. Helaas. A.s donderdag, 12 december, wordt de motie ter stemming voorgelegd. Dan zien wij wel of zij van mening zijn veranderd nu er zoveel aandacht aan deze criminele activiteiten wordt besteed.

















Gast

#154

2013-12-08 00:49

Laat Jorritsma anders een paar keer heen en weer fietsen

Gast

#155

2013-12-08 13:06

Hard nodig! Er is geen alternatieve fietsverbinding tussen Almere Stad en -Buiten!

Gast

#156

2013-12-08 13:15

Veiligheid boven alles!

Gast

#157

2013-12-08 13:19

Almere moet veiliger! Spoorbaanpad mag geen NO GO blijven.

Gast

#158

2013-12-08 18:15

Jorritsma kan genoeg vertellen, als ouder slachtoffer is dat wel anders. Almere niet fietsveilig
Almere veranderen! Stem in het voorjaar geen PVDA & VVD.

Gast

#159

2013-12-08 19:56

Mw. Jorritsma heeft makkelijk praten. Zij wordt door haar chauffeur netjes overal gebracht. Misschien moet ze zelf eens een paar keer de fiets over het Spoorbaanpad nemen.

Gast

#160

2013-12-08 23:08

Helemaal met deze stelling eens!!!

Gast

#161

2013-12-09 11:19

Niet alleen het spoorbaanpad maar ook de Cinemadreef. Mijn broertje is aflopen vrijdag op zaterdagnacht na het stappen op de grond neergeslagen. Hij stond even later met een bloendende wond achter op zijn hoofd op en liep vervolgens naar huis. Daar kwam hij erachter dat zijn smarth phone was gestolen. Nu gaat het natuurlijk niet om de telefoon, die kun je blokkeren. Het gaat hier om iemand verwonden, het geweld dat wordt gepleegd. Het doet pijn in mijn hart als ik er aan denk hoe bang hij moest zijn geweest. Er zijn allerlei maatregelen die je zelf kunt nemen om het stelen van je mobiel tegen te gaan, zo stelde de politie Flevoland een aantal tips voor. Maar het gaat hier ook om geweld en daar dient de gemeente en politie echt iets aan te doen. Mijn broertje kreeg een klap op zijn achterhoofd,zit onder de korsten, hij kwam onder het bloed thuis en heeft nu een bult op zijn hoofd. Het had ook anders kunnen aflopen... Dit kan gewoon echt niet!

Gast

#162

2013-12-09 16:27

Ik heb jaren in Almere gewoond en vind het schandalig dat de gemeente er niks tegen wil doen.

Gast

#163

2013-12-09 16:53

Vind dat het spoorbaan pad veiliger moet het is het meest onveiligepad
vooral tussen de vaarten naar buiten gebeurt er nog al eens wat vooral kinderen en ouderen hebben daar veel last van gemeente sluit dus miet de ogen maar doe er wat aan
Zodat iedereen veilig van en naar huis kan

Gast

#164

2013-12-09 17:01

Er is iets mis met de infrastructuur van Almere. Al die open plekken en gescheiden vervoersstromen zijn mooi voor het ruimtegevoel, maar passen niet bij een stad met zo veel inwoners, waartussen flink wat 'probleemgevallen'. Jorritsma moet begrijpen dat er voor velen geen alternatieve route of alternatief vervoersmiddel is - alle routes tussen stadsdelen verloopt via aparte, geïsoleerd liggende corridors. Ook dient het aanpakken van straatroof prioriteit te krijgen. Ik vermoed dat de politie potentële overvallers al wel in beeld heeft (met al die persoonsdossiers tegenwoordig...); kwestie van ze duidelijk maken dat ze in de gaten worden gehouden.

Gast

#165

2013-12-10 11:59

Iedere keer als mijn kind over het Spoorbaan pad moet ivm school maak ik me zorgen. Dit moet afgelopen zijn.
62

#166

2013-12-10 13:03

Het zal een keer tijd worden.!!! Een paar jaar geleden zijn er vierkanten uit het wegdek
gezaagd. Er zijn stenen voor in de plaats gekomen.. Maar die zakken en wat overblijft zijn kuilen of bulten. Dat rijdt niet lekker. En dan al die scooters. Als fietser is het ERG onveilig.
Wij gaan, als het even kan, alleen tijdens de schooltijden fietsen.

Gast

#167

2013-12-10 13:06

tussen centrum stad en de Muziekwijk zijn de bosjes hoog. sommige delen van Almere kun je als fietser niet bereiken zonder eenzame stukken: die behoren veilig te zijn!
Timo

#168

2013-12-10 15:37

Er lopen 2 zo genoemde surveillanten af en toe (ik heb 2 keer gezien van Almere Parkwijk naar Almere Buiten) maar deze lopen er rond rond het middag uur. Oftewel een tijdstip dat er naar mijn idee niet zulke surveillanten nodig zijn.
Hang er dan camera's op of laat er een paar agenten per scooter rond rijden, maar dan ook 's avonds en in het weekend 's ochtends vroeg en 's avonds laat. dit zijn juist de tijdstippen waarop bijvoorbeeld thuiszorg medewerkers werken en naar huis fietsen.

goede actie!

Gast

#169

2013-12-10 17:35

Ik sta hier helemaal achter! top actie!

Gast

#170

2013-12-10 18:10

Ik ben het er volledig mee eens dat er iets gedaan moet worden omtrent de situatie van het spoorbaanpad. Het is niet veilig, en in een verzorgingsstaat zou de gemeente hier wel voor moeten zorgen. Het gaat hier om de veiligheid van de inwoners van Almere, dit mag niet worden genegeerd.

Gast

#171

2013-12-11 07:22

Goed initiatief! Fietsen in Almere moet veilig worden, zeker wanneer het een hoofdfietspad betreft!!!!!

Gast

#172

2013-12-11 08:45

Een heel goede suggestie is, ook de snorfietsen van het Spoorbaanpad af. Dan is het pas veilig!

Gast

#173

2013-12-11 12:39

Het doel is om weer veilig het Spoorbaanpad te kunnen gebruiken op ALLE tijden van de dag, avond of nacht.
Het kan niet zo zijn dat een zeer kleine groep invloed mag hebben op de verstoring van de veiligheid in elke vorm, waar dan ook, dus ook op het Spoorbaanpad als doorgaande route die de wijken met elkaar verbind!

Gast

#174

2013-12-11 17:14

Het is te gek voor woorden dat je plaatsen moet mijden, om niet overvallen te worden. oppakken die overvallers!!

Gast

#175

2013-12-11 19:21

Ik durf niet eens meer naar het station te lopen terwijl ik altijd via het spoorbaan pad moet. Niet optreden betekent dat onze burgemeester deze criminelen vrijbaan geeft en ze rustig hun gang kunnen gaan, een overwinning voor dat tuig. Ik denk dat mevr de Burgemeester in haar auto met chauffeur geen last heeft van dit soort situaties of leeft mevr. al een tijdje in een tunnel of wil ze de werkelijkheid niet inzien. Een schande, aanpakken die criminelen en wel heel snel.