Spoorbaanpad Almere moet veiliger.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Spoorbaanpad Almere moet veiliger..

Michel

#76 Re: Politieke partijen Almere wakker worden er is nu echt iets aan de hand!

2013-12-05 10:19

#74: -

De politie wil wel, maar ze zitten vast aan de orders die ze krijgen.

In 2 jaar tijd 1 X een motor agent gezien.

Ja en die komen toch echt uit het overleg van de politie top en de burgemeester.

Kortom actie vanuit de politiek en de gemeenteraad richting Jorritsma.

Wakker worden er is nu echt iets aan de hand!

 


Gast

#77

2013-12-05 10:24

slechte verlichting /los lopende honden en rare mensen

Gast

#78 Re:

2013-12-05 10:29

#1: -

Misschien zou mevrouw Jorritsma zelf eens 's avonds een fietsritje kunnen komen maken. Er zijn een heleboel mensen zonder auto en geen andere keuze hebben dan de fiets. Laat staan een chauffeur die je veilig thuis brengt. Deze route moet niet de nogo-zone zijn, maar de zero-tolerance zone. We betalen met alle bewoners gemeentebelasting, waar ook van de veiligheid betaald wordt. Mevrouw Jorritsma als Burgemeester bent u de baas van de politie, maar ook onze burgermoeder, neem alstublieft uw verantwoordelijkheid en laat de veiligheid van uw bewoners hoger gelden, dan een 20/30tal criminelen die weigeren aan een veilige maatschappij mee te willen werken.

Michel

#79 Michel

2013-12-05 10:36

#78: - Re: Klopt helemaal de burgemeester moet de leiding nemen pro actief.

Aan alle ouders en scholieren die het Spoorbaanpad gebruiken verspreid de petitie overal op scholen en via de sociale media twitter facebook etc. Wij moeten nu actie ondernemen wij zijn de burger en de eigenlijke macht zijn wij.

 


Gast

#80

2013-12-05 10:44

Goed initiatief als de Gemeente weigert je veiligheid te waarborgen.
Michel

#81 Re: Re: Re: Klopt de uitspraak wel

2013-12-05 10:44

#70: Michel - Re: Re: Klopt de uitspraak wel

Jorritsma weigert aanvullende maatregelen voor het Spoorbaanpad, een achttien kilometer lang fietspad tussen Almere Poort en Almere Buiten, te nemen. Volgens haar heeft de gemeente al voldoende gedaan door te zorgen voor straatverlichting en snoeit het regelmatig de struiken.

Bovenstaande stond in de telegraaf.

De burgermeester zit totaal buiten de realiteit van wat er echt aan de hand is.

Politie commisaris neem Uw verantwoordelijkheid, boven Jorritsma zit ook een leidinggevende en die zit in Den Haag waarschuw deze over de situatie!

Politieke partijen de burgers vragen om hulp nu neem Uw verantwoordelijkheid!

 


Gast

#82

2013-12-05 12:02

Graag ook meer politie aanwezigheid in de woonwijken (zoals de Muziekwijk) waar fors wordt ingebroken. En natuurlijk de stafmaat flink verhogen maar dat is meer een kwestie die onze regering moet aanpakken, die het wat dat betreft flink laat afweten.

Gast

#83

2013-12-05 12:12

Het is niet te begrijpen dat onze burgemeester het niet belangrijk vindt, zij hoeft niet met de fiets naar school of naar het werk. Betere verlichting en cameratoezicht is hard nodig.

Gast

#84

2013-12-05 12:20

natuurlijk moet het veiliger ...het is toch te zot voor woorden dat je beroofd,verkracht of in elkaar geslagen zal worden als je
in de avond over straat moet

Gast

#85

2013-12-05 12:39

Blijft opmerkelijk dat de burgemeester het volgende zegt:
"We hebben meer dingen te doen in deze stad. We moeten boeven opsporen en dat doe je niet door op een fietspad te gaan staan"

En dat een week of twee terug de politie op het fietspad staat. Niet om boeven op te sporen, maar om te controleren op fietsverlichting. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook belangrijk dat iedereen in het verkeer goed verlicht is, maar gebruik dan niet dit argument als gevraagd wordt om op te treden tegen de overvallen.

Gast

#86

2013-12-05 13:57

camera's op elke brug, zodat je een flink stuk fietspad in beeld hebt, zowel links als rechts, zou al heel veel helpen.
Jorritsma onderschat dit probleem.

Gast

#87

2013-12-05 14:22

Een goede actie ,zeker als de burgemeester zo intens slecht haar werk of comunicatie naar de burger doet

Gast

#88

2013-12-05 14:41

Hoe meer en hoe vaker mensen het spoorbaan pad gebruiken, hoe veiliger hij ook wordt natuurlijk! Probeer dus niet het pad te vermijden, maar spreek af met groepen als je er doorgaat in de nacht.

Gast

#89

2013-12-05 15:18

Het is voor de belachelijk dat mevrouw Jorritsma er niks aan wil doen je bent als fietser vogelvrij.
U wordt bedankt

Gast

#90

2013-12-05 16:13

vind het een zeer goede zaak dat hier aandacht aan wordt besteed. Ook mensen die van de fiets gebruik moeten maken hebben recht op veiligheid.

Gast

#91

2013-12-05 16:52

Goed initiatief. Ik ben zelf vaak als fietser op pad op het Spoorbaanpad om naar mijn werk te gaan en nu ga ik dus niet op die fiets meer vanwege de onveilgheid. Ik sta achter het initiatief.

Gast

#92

2013-12-05 17:29

Mevrouw Jorritsma moet zelf maar eens fijn gaan fietsen op het spoorbaanpad.
Maar ja ze zit liever in haar dure villa met illegale grondverwarming dat mag en kan wel in Almere.
Burgemeester Jorritsma je moet je schamen!

Gast

#93

2013-12-05 17:49

Super initiatief, fijn dat je het onder de aandacht brengt!
Erik

#94 Almere is zeer onveilig omdat...

2013-12-05 18:04

Allereerst bedank ik de schrijver van de petitie, goed dat je hier aandacht voor vraagt.
Almere wordt steeds onveiliger, en dat heeft meerdere redenen:

- Begin jaren 2000 is een start gemaakt om vele kansloze medemensen vanuit de Bijlmermeer onderdak te geven. Dit is in Almere Buiten begonnen, maar inmiddels heerlijk fijn verspreid over de gehele stad.
- De (landelijke) politie heeft te weinig tools om te doen wat ze eigenlijk zouden willen doen. vanuit hogerhand wordt de politie kort gehouden als het gaat om bevoegdheden, zoals preventief fouilleren, auto's doorzoeken, en vooral scooters controleren. Niet alleen vanwege de snelheid, maar ook vanwege de bondkraagjes die er op rijden. Deze veel en veel vaker laten stoppen, natrekken, tassen controleren etc. Ook als je 9 van de 10 keer niets vindt.....er gaat een preventieve werking van uit!

Kijk naar landen om ons heen, in DE, Italie en Spanje voel je je gewoon veel en veel veiliger op straat. De politie straalt daar daadkracht uit, zwarte jassen, grote geweren etc. Niet dat ze deze direct moeten inzetten, maar het gaat ook om de uitstraling. Daarnaast zou er meer geld naar veiligheid moeten, zodat agenten ook eens met 3 of 4 man zouden kunnen patrouilleren.


Gast

#95

2013-12-05 18:12

Ik teken mee, omdat ik als oud-Almeerse weet hoe onveilig de situatie daar is (al jaren!) en een kind heb die daar nog regelmatig fietst.

Gast

#96

2013-12-05 18:14

Zeer goed initiatief; wel jammer dat Mevr. Jorritsma zo laks is met actie ondernemen, waardoor deze petitie nodig is. Zij rijdt duidelijk nooit over het Spoorbaanpad!!

Gast

#97

2013-12-05 18:41

Mijn zoon van net 18 jaar heeft een bijbaan in Almere-Stad (als kok). Wij wonen in de stripheldenbuurt. Hij maakt lange dagen en moet vaak laat over dit fietspad. In drie kwartier is hij dan thuis. Lekker makkelijk als je zelf een ambtswagen hebt en in een luxe villawijk woont. Je bent wel burgermoeder van de stad! Ogen open voor alle problemen waar Almere mee te kampen heeft (criminaliteit, overvallen, armoede enz. enz.) en actie ondernemen! Ik zou me doodschamen voor deze reactie mw. Jorritsma.
Gina

#98 Re: Zelf laten fietsen!

2013-12-05 18:43

#89: -

Wellicht moet mw. Jorritsma eens een tijdje haar luxe bollide inleveren en zelf een fiets onder haar kont krijgen. Hup. verplicht diverse malen over het Spoorbaanpad. Kijken hoe snel het probleem dan wordt aangepakt.

Edge

#99 Veiligheid

2013-12-05 19:03

Het zou heel fijn zijn als mijn kleinkinderen ongehinderd hier kunnen fietsen om naar school te gaan. In plaats van kilometers om te moeten rijden.

Gast

#100

2013-12-05 19:12

We kennen het wel,meer blauw op straat ,nou als ik er 1 per maand zie lopen op straat is het veel.En dan lopen ze niet alleen maar met z'n tweetjes.Ik zie het al 2 trein bestuurders ,2 bus chauffeurs,2 metro bestuurders,Waarom kunnen zij wel zelfstandig in hun eentje hun werk doen en een politie agent niet.
Ja ,je ziet ze wel rijden met 2 man in de auto niet over het Spoorbaanpad maar over het Busbaan-PAD,zonder zwaailicht met meer dan 50 km per uur,door het Rode  verkeerslicht rijden.Als ze nou 1 man in de auto laten rijden en de ander op straat toezicht laten houden is het probleem van te weinig blauw op straat ook meteen op gelost.