NEEN aan het monopolie van de rijscholen !

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie NEEN aan het monopolie van de rijscholen !.


Gast

#1

2013-12-08 19:27

Afschaffen van alle monopolies ! HEEL slecht voor onze portefeuille !!!

Gast

#2

2013-12-09 11:45

Ik vond dit echt niet kunnen iedereen heeft het al moeilijk in deze tijd om met geld om te gaam er is crisis ma toch halen ze onnodige dingen uit.

Gast

#3

2013-12-09 18:47

Rijbegeleiders geven les met hun hart, rijscholen met hun portomonee.

Gast

#4

2013-12-09 18:50

Dat is inderdaad heel juist gast nr 3!
Ik heb ook een tijdlang in zo'n 'fabriek' gewerkt die zich rijschool noemen. Enkel de hoeveelheid leerlingen per dag was belangrijk!

Gast

#5

2013-12-09 20:20

Waarom het zo onbetaalbaar maken ??? Iedereen heeft recht op een rijbewijs !!

Gast

#6

2013-12-10 06:31

Wat gaan onze 'slimmerikken' doen met onze investeringen, zoals leswagen dubbele bediening ??? Volledig terugbetalen zeker !!!! Laat me niet lachen... regelrechte broodroof aan de mensen die graag met leerling-bestuurders omgaan...

Gast

#7 Re:

2013-12-10 15:02

#6: -

dat is nu wat ik bedoel ,ze kunnen tenminste zorgen dat je mag werken tot je investering afgeschreven is , als verlies kan je het niet inbrengen zeker ? lol

John Willemsen

#8

2013-12-12 17:52

Laten we evenwel niet vergeten hoeveel rijbegeleiders er rondrijden die geen kaas gegeten hebben van rijles geven (tenminste hier in Brussel). Het is wel goed dat hier iets aan wordt gedaan. Enkel roepen dat je het niet eens bent met iets, is zinloos als je geen nuttig en haalbaar alternatief weet te bedenken.

Daarnaast is er wel een manier om hier mee om te gaan; een rijschool als franchise-formule. Dan hoef je alleen een commerciële vestiging te hebben (wat ook je huisadres kan zijn); de verplichting van een leslokaal en de rest is voor rekening van het "hoofdkantoor"..


Gast

#9

2013-12-13 14:25

De overheid heeft weer een manier gevonden om de kleine zelfstandige onderuit te halen. Dit ten nadele van de vele minderjarigen of/en toekomstige chauffeurs.

Gast

#10

2013-12-17 16:26

Ik ben actief sinds 2007 en ben niet akkoord met de nieuwe maatregelingen. Voor kandidaat bestuurders moet het mogelijk zijn om zelf te kiezen hoe zij een degelijke rijopleiding willen volgen, die betaalbaar is. Als we goede resultaten halen op het examencentrum wil dit zeggen dat we vakkundig bezig zijn met ons werk. Want uiteindelijk beslist het examencentrum of iemand bekwaam is of niet om alleen verder in het verkeer te rijden!
heidi gressens
De auteur van deze petitie

#11 Re:

2013-12-17 21:16

#10: -

Dat is waar , en ze leiden de exeminators serieus op en zij moeten beslissen als een leerling bekwaam is , maar aan de andere kant als het over hervorming gaat worden zij NIET gehoord , en zij zeggen zelf dat ze het verschil zien en dat wij zelfstandige instructeurs wel degelijk serieus bezig zijn !!

Dus dit heeft zeker niet alleen met verkeersveiligheid te maken !

Nu er moet hervormd worden , daar hoor je me niets van zeggen , maar als de lessen betaalbaarder worden kan een mens ook meer verplichte lessen volgen !

Wat gaat een leerling doen als het te duur word , zijn rijbewijs halen na zijn studie maar dan kunnen ze nog niet eens op hun cv schrijven dat ze een rijbewijs hebben ? jongeren werkloosheid ?

En inderdaad een mens moet kunnen kiezen , bijna alle markten komen vrij , als ze de opleiding beter opvolgen door een tussenevaluatie bij het examencentrum te maken tijdens de opleiding en de opleiding betaalbaarder maken zodat de mensen meer uren proffesioneel begeleid kunnen worden en thuis zoals we nu reeds doen de begeleiders meenemen tijdens de lessen ( gratis voor de begeleider ) ! ipv de begeleiders in de toekomst betalend een opleiding te laten volgen .

Laat liever gewoon iedere instructeur zelfstandig worden (zoals in Nederland en Duitsland), en door de vrije marktwerking wordt het kaf vanzelf van het koren gescheiden.


Gast

#12

2014-03-07 21:20

Laat het ons hopen dat eht uithaald!