Damrubriek Ton Sijbrands mag niet uit de Volkskrant verdwijnen


Gast

#151 Ton Sijbrands

2013-12-14 09:27

Als Dammer en schaker heb ik met loek wely van doen .(geen hoofdletters voor deze persoon)

Het is wel duidelijk dat deze persoon afbraak doet aan de denksport. En dan met name de schaakwereld in een slecht daglicht plaatst. Schaam u diep subtopper.



Gast

#152

2013-12-14 11:37

Damclub d'Amateurs uit Sint-Michielsgestel

Gast

#153

2013-12-14 15:04

De damsport is goed voor je geest en voor de jeugd is dit een mooie sport. Dam rubrieken zoals die van Ton is een waardevolle stimmulanse om je verder te verdiepen in deze sport.

Gast

#154

2013-12-14 16:06

wij willen dat ton Sybrands blijft schrijven in de Volkskrant

Gast

#155

2013-12-14 17:45

De rubriek van Ton is iets waar ik altijd naar uitkijk. Zijn ongeevenaarde deskundige uitleg mag niet verlorengaan
Cor Koene

#156 Re:

2013-12-14 18:20

#10: -

De Volkskrant is mijn favoriete krant, en dat is al vele jaren zo. Als ik op zaterdagmorgen aan de vele lezenswaardige artikelen begin, pak ik eerst mijn dambord en zet ik de partij of stand op die Ton Sijbrands ons heeft voorgeschoteld. Een zaterdag zonder de rubriek van Sijbrands kan ik me haast niet voorstellen. Ik geniet telkens weer van de prachtige analyses van deze man. Hij wordt algemeen beschouwd als de beste op dit gebied! Damtechnisch vindt men zijn werk van het hoogste niveau. Persoonlijk geniet ik ook van zijn stijl van schrijven. Die past geheel bij de kwaliteit van de Volkskrant. Wie bedacht heeft, dat deze rubriek maar eens moet verdwijnen, realiseert zich niet hoeveel mensen daarmee groot dam- en leesplezier wordt ontnomen.


Gast

#157

2013-12-14 19:05

Het moet zo halverwege de jaren 70 zijn geweest, dat ik de rubrieken van Sijbrands ging bewaren. Eerst volgens mij in de Rijn en Gouwe, later ging Sijbrands naar De Volkskrant. Op zondag wisselden we kranten met de overburen. Toen ik het huis uit was gegaan, kocht ik elke zaterdag de krant, voor de rubriek van Sijbrands. De rest was eigenlijk bijzaak. Dat kopen hoeft dus binnenkort niet meer. Het spaart weliswaar 3 euro uit, maar ik vrees dat het verlies meer waard zal zijn. De unieke kijk van Sijbrands op het dammen en de damwereld, het intense plezier van het volgen van de vondsten, de subtiele hints die tussen de regels door werden gegeven en de soepele pen... weg! Het belang van (de rubriek van) Sijbrands voor de damwereld is niet in geld uit te drukken. Vlag halfstok, rouwbanden aan, rituele verbranding, boycot!
Richard Koot
Gast

#158

2013-12-14 19:16

Sijbrands en de Volkskrant zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Mensen maken fouten. De Volkskrant dus ook. Het zijn de mensen die hun fouten kunnen inzien en ervan kunnen leren.


Gast

#159

2013-12-14 19:22

Ik koop alleen de zaterdag Volkskrant en alleen voor de rubriek van Ton Sijbrands. Volkskrant: doe me dat niet aan: een weekend zonder de Sijbrands dam poezie.

Gast

#160

2013-12-14 19:32

Hulde voor deze petitie!
Onderstaande mag aan De Volkskrant doorgegeven worden.
Geachte redactie,
Hoe krijgt iemand dit bedacht? Dé autoriteit op damgebied zijn medium ontnemen.
Neem mij niet kwalijk maar dan heeft De Volkskrant al die jaren niet begrepen wie voor hen geschreven heeft.
Als dit besluit niet terug gedraaid zal worden dan zeg ik mijn abonnement van De Volkskrant op!
Groet, Quido van Hazendonk

Gast

#161

2013-12-14 19:45

De damrubriek van Ton is een van de redenen dat ik een abonnement op de Volkskrant heb. De rubriek van Ton gebruik ik al vele jaren in mijn trainingen aan de jeugd van SNA.

Gast

#162

2013-12-14 20:50

Ik zou het echt heel jammer vinden als de damrubriek zou verdwijnen bij de Volkskrant. Ton Sijbrands vind ik een monument en nog steeds een van de beste vertegenwoordigers van het dammen. Hij heeft talloze mensen geinspireerd om ook te gaan dammen. Mij in ieder geval!!
Jandammer

#163

2013-12-14 21:16

Ik koop denk ik al ruim dertig jaar elke zaterdag de volkskrant alleen al vanwege de allerbeste damrubriek die wordt gemaakt door de beste dammer aller tijden Ton Sijbrands. En met mij volgens mij heel veel (ik schat veel meer dan 1000) andere damliefhebbers. Dus dit is een heel dom en onwijs besluit van de Volkskrant. Als de directie van de Volkskrant toch haar zin doordraaft met deze domme bezuiniging zou ik ze aanraden om de zaterdagoplage dan na de laatste damrubriek met zeker minimaal 1000 stuks omlaag te brengen want anders houden ze die gegarandeerd over!
Hopelijk komt de Volkskrant nog tot bezinning en draaien ze dit onzinnige besluit terug!
JanDammer

#164 Re: Ik kan me niet voorstellen dat deze reactie geschreven is door schaakgrootmeester Van Wely

2013-12-14 21:32

#75: Van Wely -  

 Re: Ik kan me niet voorstellen dat deze reactie geschreven is door schaakgrootmeester Loek van Wely :"Dammen is voor dommen" Dan zou hij aleen al qua Intelligentie nog niet eens in de schaduw van Ton Sijbrands mogen staan!

Dit moet iemand zijn die de naam van Loek van Wely misbruikt!


Gast

#165

2013-12-14 22:48

De Volkskrant beseft nauwelijks hoeveel abonnementen en verkoop van losse nummers van de zaterdagkrant van Sijbrands rubriek afhangen. Hopelijk is de hoofdredactie nog bereid op dit onzalige plan terug te komen.

Gast

#166

2013-12-14 23:12

als het niet ten laste gaat van zijn autobiografie...
Alle gekheid op een stokje, uiteraard moet Ton blijven in de Volkskrant. Wat moet ik zonder de Volkskrant op Zaterdag?

Bernard Post


Gast

#167

2013-12-14 23:56

Verdwijnen de schaak- en bridgerubriek van Gert Ligterink en Kees Tammens ook, of gaat de Volkskrant daar wel mee door?

Gast

#168

2013-12-15 00:01

Met schaken gaat de Volkskrant gelukkig wel door!

http://www.bridge.nl/nieuws-van-de-nbb-homepage/2193-volkskrant-stopt-met-bridgerubriek
Volkskrant stopt met bridgerubriek
donderdag 12 december 2013
De Volkskrant heeft besloten om per 1 maart a.s. te stoppen met de denksportpagina in de zaterdagkrant. Dit betekent dat de bridgerubriek van Kees Tammens en de damrubriek van Ton Sijbrands verdwijnen. De schaakrubriek van Gert Ligterink blijft wel bestaan.
Na het AD, Trouw en NRC Handelsblad is de Volkskrant de vierde landelijke krant die stopt met de denksportrubrieken. Alleen De Telegraaf blijft dan nog over met de bridgerubriek van Max Rebattu.
Lees hier de reactie van Kees Tammens.
Reacties naar de Volkskrant kunnen gericht worden aan: p.klok@volkskrant.nl

Gast

#169

2013-12-15 00:05

Kees Tammens over het beëindigen van zijn Bridgerubriek:
http://bridgenieuws.wordpress.com/2013/12/12/red-de-bridgerubriek-in-de-volkskrant/

Gast

#170

2013-12-15 08:44

Zaterdags koop ik de volkskrant al zeker 40 jaar alleen voor de rubriek van Ton.

Gast

#171

2013-12-15 08:49

Ik koop de Volkskrant op zaterdag. Straks dus niet meer.
Wim Winter
Amsterdam

Gast

#172

2013-12-15 09:12

het is al jammer dat Ton zelf niet meer speelt,maar niet meer in de volkskrant? laat het niet gebeuren!!

Gast

#173

2013-12-15 10:55

AD bedenk wat U duizenden damliefhebbers gaat onthouden.
Theo.

#174

2013-12-15 11:00

AD bedenk wat U duizenden damliefhebbers en AD lezers gaat onthouden nietdoen dus!!!!!!!!!!!!!!!
Jordaan

#175 Re:

2013-12-15 11:23

#173: -

Hoezo AD? Ton Sijbrands schrijft toch echt alleen in de Volkskrant. En dat moet naar mijn mening zo blijven. Hoop van harte dat de leiding van de Volkskrant het besluit om de rubriek op te heffen snel terugdraait.