dierenpolitie in elke gemeente van belgie

dierenpolitie in elke gemeente van belgie / Mededelingen / we hebben veel meer steun nodig!!!!!! / Opmerkingen


Gast

#1

2014-02-10 08:43

hey, we doen ons best om het zoveel mogelijk te delen!

Gast

#2

2014-02-10 23:07

Heb hem nog eens gedeeld, ik hoop echt dat iedereen het ook wilt delen :-)

Gast

#3

2014-02-11 00:15

ok geen probleem ik zal het blijven delen mvg claudia

Gast

#4

2014-02-11 07:13

Beste Kizzy,

Zou het geen idee zijn om op straat echte handtekeningen te verzamelen? Dan worden er veel mensen bereikt die het via Facebook naast zich neerleggen of die geen Facebook hebben ...

Maar dan heb je wel mensen nodig die zich hier voor willen inzetten natuurlijk ...

Mvg,
Kathleen

Gast

#5

2014-02-11 07:27

Ik heb ook nu weer gedeeld en gevraagd om te tekenen*hoop dat het wel gaat lukken dit keer*groetjes

Gast

#6

2014-02-11 08:02

Ik deel nogmaals.
Vriendelijke groet,
Elly

Gast

#7

2014-02-11 08:03

zou in elke gemeente MOETEN komen, er worden nog veel te veel dieren mishandeld !!!!

Gast

#8

2014-02-11 08:47

hoog nodig, kijk maar naar de USA, Verenigd Koninkrijk en Australie die hebben dat al lang. En ik wil me er ook meteen kandidaat voor stellen.

Gast

#9

2014-02-11 09:09

ja dat is toch wel weinig handtekeningen en dat kan beter vind ik

Gast

#10

2014-02-11 09:39

Geweldig
Om zo een initiatief te nemen. Mocht er plaats zijn wil ik graag kandidaat zijn om te helpen.
Groetjes pascal

Gast

#11

2014-02-11 11:35

Voila, gebeurd!! :)

Gast

#12

2014-02-11 11:35

ik vindt dat het er moet komen er worden veel te veel dieren mishandeld en aan hun lot overgelaten zoiets in niet waar in usa daar vliegen ze in den bak

Gast

#13

2014-02-11 14:13

Hey Kizzy,

Hier Veronique, je hebt me vorige week ook gebeld ivm de petitie (werk 'svoormiddags bij dierenarts, vandaar dat ik niet kon opnemen). Ik denk dat de petitie misschien niet helemaal juist omschreven is. In belgië is er een 'dierenpolitie' (FOD dierenwelzijn, BLID), niet dat die noemenswaardig werk verricht want er is maar een zeer klein aantal inspecteurs voor België (ik geloof dat het er 5 zijn) en het werk dat zij doen is meer in functie van de voedselketen ipv welzijn vh dier.
Dit vind ik een slag in het gezicht voor alle dieren in België, zijn zij niet meer waard dan 5 man? Om alles nog wat ingewikkelder te maken moeten inspecteurs dierenartsen zijn (vandaar dat er wss ook zo weinig zijn) wat compleet irreeel is en vandaar dat het hele boeltje vierkant draait. Belgische wetgeving zou moeten aangepast worden, zodat inspecteurs 'gewone' (opgeleide) mensen zijn en dat de dierenartsen in het centrum blijven waar de dieren naartoe gebracht worden, en dat zij daar de dieren kunnen onderzoeken.
Verder vindt ik ook dat het initiatief van dierenpolitie niet kan gestart worden vanuit een VZW, daar politie agenten (dierenpolitie of gewone politie) bevoegdheid dienen te hebben om eigendommen te betreden en indien nodig dieren in beslag te nemen. Dit mag niet worden gedaan door een 'gewoon' personeelslid van een VZW. Maar door iemand aangesteld en opgeleid door de overheid ('humane' politie werkt voor overheid). Het is niet dat ik het initatief om een VZW op te richten niet toejuich, integendeel! (eindelijk eens iemand die IETS doet!) Maar het is niet haalbaar dankzij het fantastische België met haar super onlogische en primitieve wetten die het niet toelaat op deze manier te werk te gaan.

Wou nog even een voorbeeld meegeven van hoe hard een dierenpolitie nodig is:
Ik reed gisteren naar huis met de auto, langs een vrij drukke baan zag ik een husky lopen. Iedereen reed gewoon voorbij. Ik heb mij omgedraaid en ben terug naar de plaats gereden waar ik de husky gezien had. Zij liep ondertussen al schichtig kris kras over straat en er moesten al heel wat auto's in de remmen gaan om ongelukken te vermijden. Ik heb mijn auto op de kant gezet, ben uitgestapt en heb haar gelukkig kunnen pakken. Heb haar in mijn auto gestoken en ben met haar naar de politie gereden. Politie heeft gescand voor chip (eerst rechterzijde hals terwijl 80% van de chips links aan de hals zit) De man die het chiptoestel langs de hond deed passeren deed dit op zeer brute en ondoordachte wijze (eerst over hoofd van hond met vreemd toestel) Had dit een wantrouwige hond geweest, meneer was gebeten (en dan was het een agressieve hond....?) Ze hebben haar dan in een (te kleine) bench gestoken (in afwachtig op reactie eigenaars), toen ze haar een bakje water brachten was de vrouwelijke agente bleek van de schrik. De agent wou het drinken in de bench zetten en liet hierbij de hond bijna ontsnappen (ik heb haar vast gepakt toen ze uit de bench stapte, had duidelijk gezegd dat ik gezien had dat ze loops was)
De politie was zeer vriendelijk en ze hebben hun best gedaan maar het is zo duidelijk dat ze niet weten waarmee ze bezig zijn als het op honden aankomt. Wat wel normaal is, deze mensen worden opgeleid om inbrekers te pakken en wegmisbruikers te stoppen, niet om met dieren om te gaan.
hopelijk krijg je alsnog positieve reactie van de overheid en blijft die niet zijn hoofd in het zand steken, want zo is het gemakkelijk problemen aanpakken, gewoon de andere kant uitkijken...
Groetjes,
Veronique

Gast

#14

2014-02-11 23:52

ik teken met plezier maar begin al meer en meer de indruk te krijgen dat mensen zelfs geen minuutje over hebben om een petitie te lezen of erger nog om ze te ondertekenen.
betty lathouwers

#15

2014-02-11 23:55

ik heb ook een enorme hekel aan onze politici die op hun luie kont zitten in pluche zetels, hun eigen imagootje op te blinken want de verkiezingen komen er aan maar te laks en te laf zijn om op te komen voor dieren want daar kunnen ze geen stemmen van krijgen en wij hun riante wedden maar verder betalen : voor iets hoort iets in mijn ogen dus: partijen die geen dierenwelzijn in hun programma opnemen GEEN STEM GEVEN in mei!!!!

Gast

#16

2014-02-12 10:48

Gaan we doen

Gast

#17

2014-02-27 10:06

Ja laten we tekenen.
Het is zo belangrijk
Raf

#18

2014-02-27 11:50

Ik denk idd dat het beter is op straat manuele handtekeningen te verzamelen..