EEN OPEN STADIONPLEIN

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie EEN OPEN STADIONPLEIN.


Gast

#1

2014-03-29 09:36

Dit plein is niet voor niets zo ontworpen bij het Stadion en het toenmalige Olympisch Dorp. Laat het zo en bouw dus niets. Indien onverhoopt toch, dan niet hoger dan de Amsterdamse bouwhoogte van 4 verdiepingen, zeker geen torens!

Gast

#2

2014-03-29 19:15

Fred Schoen neemt alweer het voortouw
hij is een lichtend voorbeeld voor ons allen!
Geef Fred Schoen de ruimte!
David Otto Kröner

Gast

#3

2014-03-29 20:13

Een baken van licht en openheid in een grootse en open buurt, zoals hij bedoeld is! Tevens functioneert het plein als centrale busterminal, een soort centraal station voor busvervoer. Dit geeft een prachtige eerste indruk aan busreizigers. En ten derde, heeft het de functie van een architectuele rode loper naar het Olympisch stadion toe. Hotels hebben zeker hun plaats in Amsterdam, maar niet pal naast het Olympisch Stadion!

Gast

#4

2014-03-30 05:45

De door en door corrupte PvdA en ambtenarij vernietigen de hoofdstad. Help ons!

Gast

#5

2014-03-30 05:47

Zeker nodig de plannen met argus ogen te volgen,,,,,

Gast

#6

2014-03-31 09:35

graag wel een bijzonder Poortgebouw als Landmark daar toelaten

Gast

#7

2014-03-31 12:11

het plein moet niet een volbebouwde extra volle buurt worden. Waar is er ruimte ? de mens heeft ruimte nodig , vreemde planten en waarom niet een kleine dieren tuin?

Gast

#8

2014-03-31 19:27

Zoek ruimte voor hotels of appartementen in de overvloedig leegstaande kantoren in de nabije omgeving. Bijvoorbeeld de bajes aan de Havenstraat, kantoren aan de Prinses Irenestraat, etc.
maakerwatvan

#9

2014-04-01 08:24

het stadionplein is nu een uitgesproken lelijk en armoedig plein. niets meer dan een grote parkeerplaats, een kroket- en bamibalplein en vertrekplaats voor groepsreis-autobussen. er moet wel wat gebeuren. maak er iets moois van. groen en niet hoog.
Buurt

#10 Ah

2014-04-01 09:10

Hooddoel van de reotganisatie van het plein was het opknappen van het plein (dat sinds je jaren 50 onveranderd was) en het bouwen van een landmark. Een landmark staat er al in de vorm van de 42 meter hoge olympische toren. Daar moeten geen kolossen naast!
Een opknapbeurt is iets anders dan volplempen met gebouwen en daardoor het plein eigenljk weghalen! Ik begrijpndat de Albert Heijn heel belangrijk is in dit verhaal, maar die gaat voor verkeersonveilige situaties zorgen.

Gast

#11

2014-04-01 20:27

respecteer het plan van een van onze beroemdste architecten, die een werkelijk stedenbouwkundig inzicht had en smaakvolle , leefbare woningen schiep , waar moderne architecten niet aan kunnen tippen . Denk aan de traditie : Amsterdam het Mekka van de bouwkunst : Amsterdamse School !!!
Het minachten van deze stroming in de bouwkunst is een schande!!

Gast

#12

2014-04-02 08:37

Niet aan iedere kale muur hoeft een schilderij te hangen. Niet op iedere "open plek" behoeft gebouwd te worden. En misschien komt op maandagavond de automarkt weer terug :)

Gast

#13

2014-04-02 09:44

Willen jullie direct mijn handtekening verwijderen!!! Ik kreeg deze petitie door iemand aangeboden en wilde slechts kijken wat deze petitie inhoud.
Jullie schrijven: "Voor CONFIRM van uw handtekening of REMOVE deze handtekening, opent u alstublieft de volgende pagina:
http://www.petities24.com/v/21521957/E83H6R", maar na klikken is er helemaal geen keuze tot "REMOVE". Je krijgt zelf direct de melding dat "Uw handtekening nu bevestigd is." Deze manier van stemmen werven is niet geoorloofd!! Ik ontvang graag een bevestiging dat mijn naam, mailadres of IP adres is verwijderd. Roland van Tulder

Gast

#14

2014-04-02 20:31

zet 'm op!

Gast

#15

2014-04-03 10:20

wat erg dat de broodjeszaken er niet meer zijn, hadden moeten blijven!

Gast

#16

2014-04-06 08:34

Schrijf een reactie...

Gast

#17

2014-04-06 15:55

Laat ze maar ergens anders bouwen. Even verderop is nog ruimte genoeg.

Gast

#18

2014-04-16 16:10

Hier zijn geen woorden voor. Het is gewoon onbegrijpelijk. Nog onbegrijpelijker is dat het nooit tot een mooi plein gemaakt is. Jarenlang had het de sfeer alsof je het industrie terrein van Luik binnenreed. Maak er een mooie entree van naar een van de mooiste wijken van Amsterdam. Toon visie i.p.v. volplempen.

Gast

#19

2014-04-21 17:33

Gewenst is minder bebouwing op het stadionplein en in plaats van van het Van Tuyll park (grenzend aan stadionplein) een yuppenwandelpark te maken met theehuisje, het in stand houden van de huidige situatie, d.w.z. een helft voor hondenuitlaat en de andere helft een kinderspeelplaats met toestellen en een zandbak. Tevens is het niet nodig het park groter te maken ten kosten van parkeerplaatsen, waardoor direct aanwonenden hun auto verderweg in de parkeergarage moeten zetten.

Gast

#20

2014-05-25 08:54

ik woon vlakbij en veel van mijn vriendin en buren met kleine kindjes komen naar dit speeltuin. het is de enige voor heel kleine kindjes. ook speelgoed is hier. en leuke plek voor moeders vaders opas opss ook voor verjaardagen en buurt picnic .iedereen kent dit plek .het is unique.het moet blijven. genoug woningen en nu meer. blijf van ons familie plekken af
John stadionplein87

#21 Herhaling van lelijke fouten

2014-06-09 08:02

Er wordt ook niets geleerd. Op geld beluste provincialen vernielen de stad en dit gebeurd keer op keer. Historie wordt vernietigd en de heren hebben totaal geen oog voor de stad. Dom alles volbouwen is echt pure armoe, want hier lagen echt mooie kansen. Amsterdam had zich van zijn mooie kant kunnen laten zien en een mooie eerbetoon kunnen maken aan Berlage. Had gekeken naar andere wereldsteden en daar de knowhow vandaag gehaald. We lachen om de Belgen, maar die pakken zoiets beter aan! Dit is wederom een stukje vernieling van onze stad. Een stad heeft pleinen nodig. Wat is de volgende stap? Het Olympiaplein of Minervaplein volbouwen? Het zou me niets verbazen. Het Olympisch stadion hadden ze bijna gesloopt, een stuk historie pur sang! Historie die bij de stad hoort, net zoals het stadionplein. Gemeente schaam u diep!
Olympische Godin

#22 Re:

2014-06-09 13:21

#18: -

Tja dan zou men eens de buurtbemoeienis moeten volgen. Helpt wel eens!

Gewoon opletten, wijkkranten  etc. volgen. Alle stappen stonden er in, men kon reageren, democratie hè.

Er worden al dertig jaar lang plannen gemaakt door  buurtbewoners, met hulp van stedebouwkundigen en de politiek. Dit is er na héééél lang werken, ploeteren uit gekomen.  Dat lelijke plein is al 85 jaar zo lelijk!  Spreek Berlage aan. ( Luik hoe komt men er op?)

Maar ach, ieder wil weer opnieuw het wiel uitvinden, "Gôh wordt er gebouwd op het Stadionplein?????

Het plein wordt niet! volgebouwd er blijft een prachtige ruimte over. Goed naar de plaatjes kijken, voordat men wat roept. Maar ja wat de één mooi vindt vindt de ander: "plempen"....... Tot ziens op een mooi terras met een glinsterende fontein.  gezellig hè. Een  Buurtbewoonster.

gast

#23 Re:

2014-06-17 14:36

#16: -

Ik begrijp niet dat er nu geprotesteerd wordt ze zijn al een tijd bezig met het plein te verbouwen,

wat kan protest nu nog doen????????


Gast

#24

2014-06-19 08:34

Stadse Pleinen geen bouwkavel !

Gast

#25

2014-06-19 20:48

Ik hoop dat het jullie lukt. Het was altijd een mooie open ruimte (hoewel de inrichting beter kon).