Hulpverlening met paarden moet als minor blijven bestaan


Gast

#1

2014-04-18 10:42

Josien, ik heb jullie petitie op diverse groepen en pagina's van facebook gedeeld. Succes!

Hetty

Gast

#2 Re:

2014-04-18 11:21

#1: -

Hoi Hetty!

 

Bedankt! Het zou zo zonde zijn als het verdwijnt en niet eens om een inhoudelijke reden en zelfs niet om een financiele. Alleen maar omdat men bedenkt dat er maar minder minoren moeten worden aangeboden, dus dan schrappen we er toch een paar? Ik heb nog steeds 2 keer per jaar genoeg zeer gemitiveerde studenten!

 

hartelijk dank en groet, josien

Learning Animals

#3 Het begin van een ontwikkeling

2014-04-18 19:52

De belevingswereld van Anderen, van dieren en van mensen, begrijpen binnen de hulpverlening. Het lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet. De NHL werkt hard aan bewust-zijn. Learning Animals heeft daar nu voor de vierde lichting een bijdrage aan geleverd. De leerlingen die ik daarin tegenkom, zijn gemotiveerde leerlingen, die zeer leergierig zijn en goed willen begrijpen in welke situatie ze werken, wat ze kunnen betekenen en hoe ze met iedereen rekening kunnen houden. Ze dragen zelf bij, door een bewuster beleven, aan een nieuwe kwaliteit binnen de zorg en aan een begrip voor het dier als sentient being, aan de intrinsieke waarde van het dier in de interactie met de mens.
Het dier begrijpen in de dier-mens relatie (zooantropologie) zal in de toekomst in veel meer sociologische studies worden opgenomen. Deze Minor is niet ten einde, het is slechts het begin !! Laat deze petitie een bijdrage zijn voor meer aandacht. We hebben hem gedeeld.

Jose Schoorl


Gast

#4

2014-04-21 12:37

Geweldige minor en ik vind het heel belangrijk om te leren over dieren die ons kunnen helpen. die optie moet zeker blijven! Anneke

Gast

#5 Re:

2014-04-21 12:39

#4: -

heb m ook gedeeld via facebook

Stagebegeleider

#6

2014-04-23 20:36

vind dat er te weinig controlle is op wat de leerlingen echt doen en leren. Er is totaal geen controlle op dat wat er wordt geleerd. Als je met je eigen paard in je eigen omgeving "oefent" is dat wel lekker veilig voor jezelf, kan je dan in een werkomgeving echt goed omgaan met mens en dier ? Dierenwelzijn moet voorop staan, maar zolang er paardeneigenaren hun paard nog steeds op stal houden, rijdne met sporen, paarden ondanks alles toch voor wedstrijden inzetten enz enz en dat "normaal" vinden, zou ik niet graag als hulpverlener bij mijn paard zetten.
Josien Willemsen
De auteur van deze petitie

#7 Re:

2014-04-24 09:00

#6: Stagebegeleider -

Dag Stagebegeleider,

Dat toont inderdaad de noodzaak aan van passend onderwijs. Door middel van de lessen in de zooantropologie proberen we inzicht in hoe een paard is en wat hem of haar drijft in het eigen leven onder de aandacht te brengen. Een andere ingang zijn de lessen (dier)ethiek waarin de studenten zich verder kunnen ontwikkelen in hun denken over dieren en de plek die ze innemen. Een inzichtsverandering bij mensen is iedere keer weer een lange weg die veel inspanning vraagt. Daarom willen we doorgaan en er een steentje of liever gezegd een weiland aan bijdragen!

 

vriendelijke groet, Josien


Gast

#8 Re:

2014-04-24 13:19

#6: Stagebegeleider -

De kracht van hulpverlening met paarden is vanuit mijn gezichtspunt 'zonder oordeel 'faciliteren. Deze reactie heeft mi veel oordelen. Jammer.


Gast

#9

2014-05-01 22:30

Beste gast,

Ik voel de boosheid achter het oordeel. En het is die boosheid die omgezet kan worden in daadkracht, passie en bevlogenheid om het verschil te maken tussen wat is en wat zou kunnen zijn...Is dat niet juist wat ons kracht geeft om te strijden voor onze dromen en idealen?