Stop het CJIB

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop het CJIB.


Gast

#1

2014-05-07 11:35

helemaal mee eens

Gast

#2

2014-05-08 00:05

Het is schandalig dat mensen boetes niet kunnen betalen die vast gezet worden ik hen meerdere onterechte boetes gehad bezwaar gemaakt en vervolgens af gewezen en ik heb ze niet betaal moest ik zitten had net een nieuwe baan gelijk kwijt kut cjib en ze hebben met invoering transactie kosten dubbele boetes die je moet betalen criminele orgenasatie dat cjib

Gast

#3

2014-12-16 11:25

word tijd dat deze legale dieven aangepakt worden.
zoveel mensenleed en door hun handelen raken gezinnen kapot, sommige plegen zelfs zelfmoord... gewoon omdat cjib alles onmogelijk maakt,echt alles!!!
helaas hebben nog heel veel mensen hier een oogklep op en ontbreekt het hen aan hersenen of anders wel emotie of empathy, ik hoor ze nog zeggen!!! gewoon betalen! met wat??? waar haal ik 700 euro per boete dat begon met 70 euro!
was al noodgedwongen de verhogingen af te wachten... het cjib is het smerigste grootste criminelen bedrijf op de hele wereld en politie en justitie staat erachter..
dacht dat ze je zouden beschermen tegen de gekken... wie beschermd ons tegen justitie dan?

heb geen woorden voor deze uitzuigers.. 

ik heb trouwens al 4 maanden in gijzeling gezeten..  ik was dakloos ervoor en had al twee jaar geen inkomen, totaal niks gewoon!!!

ook dat is geen reden mij los te laten.. dan kunnen ze in de bajes kanertje reseveren, ook dat brengt geld op, ja dat levert dus geld op!

dat kost dus het volk geld hun moeten ervoor opdraaien.. justitie int ook met elke gedetineerde geld van de staat doe word gespekt door het volk!! 

 

ja het zijn en blijven slavendrijvers hier!!!

 


Gast

#4

2014-12-29 14:26

Ik ben het volkomen eens met deze petitie, en hoop dat het nu eens wat uithaald. Als het je even tegenzit zit je meer in detentie dan een moordenaar.

Gast

#5

2015-03-15 18:35

Wet mulder
Is gewoon weg onmenselijk
Cjib laat mensen toch gewoon betalings regeling doen bespaart boel ellende en verdriet

Gast

#6

2015-03-27 10:22

Heb dit RL mee gemaakt.Daardoor alles kwijtgeraakt.Huis,werk.En dat alleen omdat je geen betalingsregeling kan treffen met het c.j.i.b.

Gast

#7

2015-04-01 16:27

Ik heb ondertekent omdat het cjib onterecht, via een computer boetes verstuurd, en blijft sturen voor voertuigen die niet in bezit zijn.
Dit moet stoppen. Hierdoor zitten we diep in de schulden. Heb al genoeg betaald voor onterechte boetes.

Gast

#8

2015-07-21 06:20

Ik heb een boete gekregen van €120. Iets te laat betaald en kreeg toen een eerste aanmaning. Deze verscheurt want dacht dat het elkaar had gekruist. Nu tweede aanmaning van €226! Ik begrijp dat ik moet betalen maar de boete is buiten proporties!

Gast

#9

2015-07-23 02:40

Ben zelf net 2 weken gegijzeld geweest. En inderdaad behandeld als een crimineel. Ben ook nu nog niet in staat de boete te betalen. Wist niet dat een kapotte brommer ook verzekerd moest zijn.

Gast

#10

2015-08-10 19:13

Ik heb deze getekend omdat ik in de zelfde situatie zit, ik ben bezig met de kredietbank en krijg van hun een boete omdat ik te laat was en deze is gewoon effe vermeerderd met € 585

Ton

Gast

#11

2015-08-26 08:33

Omdat de werkwijze van het cjib belachelijk is en de verhogingen van 50 % en daarna 100 % niet door de beugel kunnen.
Het huidige boeteapparaat is te veel gericht op makkelijk en snel geld verdienen voor de staatskas en brengt daardoor welwillende mensen, met psychische of financiele problemen waardoor ze niet in staat zijn te betalen, nog verder in de problemen.
Innovatief Nederland

#12

2015-09-07 08:57

Het gehele boetesysteem is een verschrikkelijk systeem dat alleen maar dient om geld te incasseren, veel criminaliteit te creëren en een negatieve spiraal in de samenleving. Zo blijft het ouderwetse systeem aan de macht en komen er geen wezenlijke verbeteringen voor de gewone "burger". Dus kom in actie om dit zo spoedig mogelijk af te schaffen door de petitie te tekenen en ook je handtekening te zetten op www.innovatiefnederland.nl


Gast

#13

2015-10-02 07:41

Omdat ik door mijn adhd geen genade vind door een
termijn van ziek zijn. Onmogelijk om je zelf te verdedigen.

Gast

#14

2015-11-17 11:39

CJIB gaat ten opzichte van andere Europeese lidstaten haar boekje ver te buiten.
Ordinaire diefstal door deze overheid van haar burgers. Niet vreemd als je naar het totale boetebeleid van de overheid kijkt. Nederland staat in de top 5. Geweldig !!
hrer

#15 de jochies van het CJIB

2015-12-11 14:38

ik krijg net een brief van het CJIB waarin ze laten weten dat de administratiekosten voor bekeuringen van 7 naar €9,- gaan. Dat is heeft naar mijn idee niks meer te maken met kosten, dus noem het dan ook niet zo. Als je boetes duurder wilt maken heb dan de ballen om het te doen, maar doe het niet onder de naam administratiekosten. Mijn voorstel, ontsla 8 van de 9 mensen bij het CJIB, dan zal de negende moeten werken, helaas voor hem. en de administratiekosten naar een euro. De "ontslagen" jochies van het CJIB zullen natuurlijk wel een andere betere baan aangeboden moeten krijgen, sponsjes inpakken ofzo. Hoeven ze thuis niet meer te liegen over waar ze werken gelijk.


Gast

#16

2015-12-18 13:41

Boetes? Prima... Maar de verhogingen, en onbuigzaamheid en starheid mbt betalingsregelingen is belachelijk.... Als je moeite hebt met het betalen van 100 euro, zou je dan geen moeite hebben met 200 euro? Och, niet betaald (wel contact, zowel schriftelijk als telefonisch als mail) dan 400 euro... Tuurlijk, boete krijg je omdat je iets fout gedaan hebt, maar het is ook wel een hele grote melkkoe. Iets meer menselijkheid door betalingsregelingen in te voeren, in verhouding staande verhogingen bij wanbetalers mag gerust...

Gast

#17

2016-01-21 22:28

Heb zelf meerdere malen met deze enorme klote-wet over hoop gelegen.(en nog)
Heeft al zeker 3x mijn werk gekost,uitkering word gelijk gestopt.
Kost weer een eeuwigheid om deze weer op te starten.
Vroeger kon je je boetes uit zitten,dan was je er van af.
Deze wet kost letterlijk mensenlevens!

Gast

#18

2016-02-04 16:04

Stop met het spekken naar staatskas!! We mogen nooit ter verantwoording worden afgelegd voor weinig inkomen van de staatskas. Stop corruptie en armoede!!

Gast

#19

2016-02-12 17:40

omdat ik het ook belachelijk vind, waarom hier veeeel hoger dan in andere landen????

Gast

#20

2016-02-13 10:18

Ongelofelijke dictatuur !!!

Gast

#21

2016-03-07 22:57

het middel moet het doel trweffen en dat doet het cjib niet. het helpt mensen eerder verder de afgrond in als er weer boven op.het cjib...de meest logge arrogante instantie ooit!

Gast

#22

2016-03-11 10:30

Het is verschrikkelijk hoe de regiering geld van mensen afzuigt. In Duitsland is het 15€. Hier 90€ ?! Mensen moeten zamen opstaan en uiteindelijk loud NEE tegen deze maffia uit D'Haag zeggen.

Gast

#23

2016-03-22 12:49

Waarom ploft er zo af en toe een flatje .etc. denkt U?

Heel Nederland heeft het wel gehad met het CJIB... En vooral die wet Mulder is een hele vieze. Volgens die wet ben je bij voorbaat al schuldig en moet JIJ je onschuld maar bewijzen. En dat bewijzen is niet altijd even makkelijk. En die verkeerspolitie is altijd zo overijverig en keihard met hun 'no tolerance' lik op stuk beleid. Ik wou dat ze net zo flink waren wat de criminaliteit aangaat, maar dat kun je wel vergeten van die klootviolen. Dat is veel te riskant en brengt niet zoveel geld in het laadje. Een bekrompen kut-land hier. Het wordt tijd dat we deze regering in verkiezingstijd eens keihard afstraffen.


Gast

#24

2016-07-06 11:45

1 juli j.l., ben ik naar Haaksbergen gereden om even een bestelling op te halen. Geparkeerd achter de AH omstreeks 16.20 uur, het regende heftig en heb snel mijn bestelling opgehaald. Bij terugkomst 16.35 uur zat er een gele prent in een plastic hoesje voor mijn voorruit. Ik wist het meteen; stom vergeten om parkeerschijf voor de ruit te leggen! Om dit nu te bestraffen met een boete van € 90,00 excl. adm. kosten vind ik niet in verhouding. Helaas heb ik geen baan meer en moet mijn partner hier voor opdraaien en zijn zwaar verdiende centen hier voor inleveren. Geen reclame voor de Gemeente Haaksbergen, ze zien ons er niet meer terug.


Gast

#25

2016-07-21 06:35

Omdatr ik MSn heb, in de mikddle of nowhere woon.en een paar keer gefltst be en mijn basn kewijt door diem kutreghetint hier, werket mét Ms in de thuiszoreg tot mhet overging naar gemrentyre Goeree -overflakke en smane met 9 van de 150 werd weggegbonjourd 20 -urencontract