De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

zzper

/ #745 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-30 11:12

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok. "Ik" ben zo slim geweest om mijn diensten aan te bieden tegen een gunstig arbeidsvoorwaardenpakket, te weten loon, bijdrage pensioen en ziektewet en WW (voor zover dat iets voor stelt) Is het niet zo dat de ondernemende ZZPer als volledig eigen baas zelf de prijs neer legt waarvoor hij kostendekkend kan werken?

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat je expres dit soort onzin typt om een discussie uit te lokken, maar dat daargelaten. Probleem is dat de regering tijdens de wedstrijd de spelregels veranderd. Komt ongeveer op hetzelfde neer als dat jouw werknemer nu zou zeggen: "weet je wat, we gaan jouw mooie arbeidsvoorwaardenpakket afschaffen", want waarom zou je extra beloond moeten worden? Je hebt toch een vaste baan? Hoe "slim" ben je dan geweest?

Kortom, alle vragen die je stelt gelden ook voor mensen in loondienst. Gelijke monikken dan ook gelijke kappen en weg met bijdrage pensioen, ziektewet en WW. Waarom zouden we loondienst extra belonen?