De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Peter Nafta

/ #845 Knuppel in het hoenderhok

2013-09-02 09:31

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Beste 'loonslaaf', logische reactie van iemand in loondienst. Wat er in je stuk mist is dat de meeste ondernemers helemaal niet meer de kostendekkende uurprijs kunnen vragen voor hun werk wegens de sterke concurrentie. verder zijn de vaste lasten de laatste jaren ontzettend gestegen, brandstof, gemeentebelastingen en bedrijfshuur rijzen de pan uit.

Zzpérs worden klem gezet door alle bezuinigingsmaatregelen door regering en door de 'kostendekkende'  maatregelen van gemeentelijke diensten. Ondertussen is de gemeentelijke begeleiding voor zelfstandigen zeer beneden de maat.

Naar mijn mening is er geen praktijkkennis bij gemeenten en bij het rijk over kleinschalig zelfstandig ondernemersschap.

Ik zou ook graag werken vasn 9 tot 5, maar helaas is het 4 uur per dag meer, voor een inkomen rond het bestaansminimum. Ik ben niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid en heb later geen pensioen, maar moet doorwerken tot ik niet meer kan. Dat is de downside van het ondernemersschap  En dat lijkt mij meer dan genoeg.