De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Quoted post

Duif

#36 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-09 07:40

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Ik snap uw reactie en op zich is dat een logische redenatie. Maar, als ik naar mijzelf kijk. Ik werk als zzp-er in de jeugdzorg. Ik moet vaak concurreren met uitzendkrachten die in dezelfde vijver vissen. Als ik al mijn kosten moet meerekenen in mijn uurtarief prijs ik mijzelf uit de markt. Dan ben ik te duur. Ook omdat ik door deze zelfde overheid verplicht wordt om btw te rekenen over mijn werkzaamheden, terwijl de arbeid van medewerkers in loondienst in de zorg zijn vrijgesteld.
Kortom uw redenatie is juist, maar dit is een typisch voorbeeld van zo werkt het niet.

Reacties


Gast

#54 Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-09 10:04:17

#36: Duif - Re: Knuppel in hoenderhok.

Dan is niet de extra aftrek voor de ZZPer de oplossing maar het feit dat een opdrachtgever hetzelfde kan met uitzendkrachten. Het blijft een beetje bot gezegd de vraag of u dan gesubsidieert ondernemer in de jeugdzorg moet spelen als dat niet kostendekkend kan. Doet overigens niets af aan het fantastische werk dat in de jeugdzorg gedaan wordt. Maar ik geloof niet dat de zelfstandigenaftrek in het leven is geroepen om verlies te compenseren.