Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie

Quoted post

Onzin Slot

#59 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: maatregelen tbv dyscalculie leerlingen

2014-11-01 13:38

#58: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: maatregelen tbv dyscalculie leerlingen 

Nee hoor. Ik wil helemaal niet terug naar vroeger, ik wil juist naar de toekomst! Daarin wordt (kunnen) rekenen steeds belangrijker. Tijd dus voor een goede rekentoets, voor iedereen en op zijn of haar niveau. Dat is misschien niet op het niveau dat ouders voor hun kind wensen ... . 

Ik zeg, als u tenminste goed kunt lezen, niets over dom, IQ. Ik beperk mij tot mijn centrale stelling: kunnen rekenen is voor iedereen hard nodig, ik zie het als een burgerrecht. Zonder die vaardigheid kan u immers van alles op de mouw gespeld worden, bent u niet weerbaar.

Dit is overigens mijn laatste bijdrage hier. Dat ik met mijn mening hier niet op een warm onthaal zou kunnen rekenen, dat was geen grote verrassing. Wel dat er zelden op mijn argumenten wordt ingegaan en mij uitspraken in de mond worden gelegd ("Maar u wil weer terug naar vroeger"; het is trouwens wilT), die ik helemaal niet gedaan heb. De emotie heeft weer eens de overhand, niet het gezond verstand.

Reacties


Gast

#62 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: maatregelen tbv dyscalculie leerlingenHeel flauw om over schrijf

2014-11-01 15:11:08