Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Quoted post

op feiten gebaseerd!

#298 Re: Eerst de feiten

2015-07-19 09:24

#2: Henk. - Eerst de feiten 

Ben ik nu de enige die het hele vonnis gelezen heeft ...aan de reacties en steunbetuigingen te lezen wel zou ik denken!!! KEN DE FEITEN!!! Ik ben er niet bij geweest, JULLIE?!!! Uiteraard horen criminelen achter de tralies maar volgens de verklaringen en getuigen in dit vonnis ...

Reacties

Mike

#733 Re: Re: Eerst de feiten

2015-07-20 12:33:13

#298: op feiten gebaseerd! - Re: Eerst de feiten 

Inmiddels ben je niet meer de enige.

Ik heb het hele vonnis gelezen. Weliswaar na ondertekening van deze petitie. Het resultaat is dat ik nog steeds achter deze petitie sta.

 Ik bevestig mijn ondertekening dan ook.

Jos W

#2744 Re: Re: Eerst de feiten

2015-07-21 07:54:14

#298: op feiten gebaseerd! - Re: Eerst de feiten 

Als je het vonnis leest kun je niet anders concluderen dan dat de agent heeft geschoten terwijl dat, gelet op de feitelijke situatie, de geldende geweldsinstructies en de veronderstelde professionaliteit van iemand in een arrestatieteam, niet geoorloofd noch gerechtvaardigd was. Als de rechter zo iemand dan toch vrij zou spreken dan heb je het begin van een politiestaat (iets wat het OM graag zou zien, zo lijkt het).

Of de strafmaat passend is vind ik veel moeilijker te zeggen. Het gaat dan om de intentie waarmee de agent geschoten heeft. Als die intentie goed was dan zou ik eerder denken aan een (levenslang) verbod om een vuurwapen te hanteren en een voorwaardelijke celstraf.