Actie tegen de afschaffing van treinen Brugge – Zeebrugge

Quoted post


Gast

#17 Re: Re: Lissewege gestraft ?

2011-10-26 04:22

#10: CALIMERO - Re: Lissewege gestraft ?

Niemand moet per se naar Brugge, maar studenten en werkenden moeten wel soms.  Of  niet?  Of zullen die in Brugge zelf alles rechthouden zoals in Antwerpen?  Die kunnen ook alles alleen, alleen spreken ze geen vlaams.  Tenzij die ene uit Brugge, en het is dan ook maar een taaltje die we graag ondertiteld zien op tv.  En waarom komen de bruggelingen naar Lissewege of Zeebrugge...... ¿¿¿????  Ook al eens gedacht daaraan?  En niet alleen uit Brugge, maar uit gans Europa komen ze naar het Witte Dorp.  Laat een dorp met zoveel geschiedenis niet verloren gaan.  Zoals we Brugge ook niet willen zien verloederen als de haven aan de poorten zal staan.  En die tijd is niet veraf meer....   Beetje bij beetje komen die Chinezen en andere Aziaten dichterbij......    Ik werkte 30 jaar in de haven en heb alles zien aankomen....   Nog het beste in Brugge en geniet zoveel als je kan......  Vriendelijke groeten van een ex-LIssewegenaar.

Reacties

CALIMERO

#18 Re: Re: Re: Lissewege gestraft ?

2011-10-26 10:55:43

#17: - Re: Re: Lissewege gestraft ?

In al die tijd dat ik in Lissewege woon heb ik nog nooit het geluk gehad om met de trein naar werk of opleiding te kunnen gaan: gewoon omdat er geen trein/bus verbinding was of wegens compleet onpractisch.
Nooit kwam het bij mij op om "Brugge" of een andere bestemming daar de schuld van te geven.

Wat Antwerpen, gewest-taal en vlaamsblok figuren hierbij te maken hebben is me een compleet raadsel.

Als Lissewege een toeristisch waardevolle plek is zal dat zeker niets te maken hebben met 3 treinen waar gemiddeld 10 mensen gebruik van maakten. Als Lissewege een toeristische trekpleister is geworden zal dat vooral dankzij de inspanning zijn van de toeristische dienst van Groot-Brugge en al helemaal niet van de NMBS.
Bruggelingen en toeristen "uit gans Europa" komen zeker niet met de trein afgezakt naar ons dorp...(misschien moeten ze een petitie starten?)

Wat is de link tussen de verloedering van Lissewege en 3 afgeschafte treinen die haast niemand gebruikte?  

Ik stel voor dat U rustig verder doemdenkt in uw zonnig zuiders land voor de derde leeftijd, vooraleer de Chinezen en andere Aziaten er aankomen en nog eens mijmert over de tijd dat vroeger alles beter was !