Geen particulier vuurwerk meer!

Quoted post

Retteketet

#12 De pracht van rozen in de lucht

2012-06-12 12:02

Beste,

- tijdens onweders vallen koeien dood van de schrik, ook katten en honden
- onweders steken (varken)stallen in brand, met als gevolg honderden dode dieren
- een luchtballon maakt door het geluid van de ontbranders de paarden en varkens in de wei zenuwachtig
- een straaljager op lage hoogte zorgt ook voor overlast, zeker als die boven mach 1 vliegt.

Mensen, laat ons twee of drie keer per jaar dat vuurwerk. Het is mooi, het hoort bij de traditie, het beëindigt meestal de festiviteit van een dorp, gemeente of stad. Alleen amateurs of kinderen raken gewond door hun onkunde. Een goede controle door vuurwerkmakers en de brandweer- of politiediensten volstaat voor de nodige veiligheid. Hoeveel keer per jaar kan een mensenmassa nog eens "aaaahhhh" roepen bij de pracht van vuurwerk op muziek, aangevuld met eventueel laser...
Wees ook even positief, anders moeten de felle kaarsen op de taart van een huwelijk ook verdwijnen, ...

Reacties


Gast

#13 Re: De pracht van rozen in de lucht

2012-06-12 15:53:03

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht

Beste Retteketet

Je mag geen appels met citroenen vergelijken, vind ik: een onweer is een natuurfenomeen waartegen geen mens opgewassen is. Vuurwerk, daarentegen... Als jouw kind, vader, moeder, man, vrouw, hond, kat, ... zwaargewond of dood raakt als gevolg van (overbodig) vuurwerk, zal je wellicht andere berichten posten. Als het jouw pony was geweest, jouw huis dat in de fik ging, enz.

(Tussen haakjes: ik heb niks tegen een discussie, maar laat het ons, in de goede blogtraditie, met open visier, en dus niet anoniem, doen.)

Frank


Gast

#20 Re: De pracht van rozen in de lucht

2012-06-14 10:21:51

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht 

 Voor zover ik het begreep is deze petitie gericht tegen het onvergund afsteken van vuurwerk, dus zonder toelating en zonder verwittigen van de omwonenden. Dat is juist zo gevaarlijk, enkele harde knallen en dieren zijn helemaal de kluts kwijt.

Sven ( een pisnijdig ventje als de "prachtige" rozen de lucht ingaan )

#159 Re: De pracht van rozen in de lucht

2015-01-02 23:58:19

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht 

 Ik vind het om te beginnen een respectloos tijdverdrijf. Het word enkel en alleen getolereerd omdat het veel geld opbrengt voor de staat. Het nieuwe jaar inzetten moet voor iedereen plezant zijn en dat kan ik de laatste 6 jaar al niet meer omdat mijn hond van schrik alles laat lopen.  Ze beginnen met afschieten om 22 uur en stoppen om 1 uur. Ik denk dat meneer retteketet heel weinig respect heeft voor zijn naastemens en de dieren die zij zo graag zien. Voor je zo een onzin uitkraamd denk je beter eens na of jij het zo leuk zou vinden als je het zelf voor hebt.

Weg met vuurwerk

#220 Re: De pracht van rozen in de lucht

2015-12-19 15:23:36

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht 

 Als het daadwerkelijk 1x per jaar zou zijn....

 

Maar het is gemiddeld 2 maanden - van half november tot half januari- en opruimen doet men ook niet; met alle gevolgen van dien.

 

Maak er een lasershow van; geen geluidsoverlast, geen gewonden en een stuk beter voor de gezondheid.

bieslook

#368 Re: De pracht van rozen in de lucht

2015-12-31 22:33:21

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht 

 Er was inderdaad een tijd dat het mooi en gezellig was Maar nu al dagenlang knallen die amper verdraagbaar zijn voor mens en dier, lijkt meer op oorlogsgeweld dan een feestelijkheid