Heropening van de cantor op dinsdag!

Ut vivat, crescat et floreat! "Opdat ze mogen leven, groeien en bloeien."

Een populair spreekwoord gebruikt door studentenclubs. Blijkbaar wordt dit aan de Universiteit van Kortrijk redelijk verkeerd vertaald. We weten allemaal dat Kortrijk geen studentenstad is, maar spijtig genoeg zit het hier wel vol met studenten.

Die studenten weten allemaal dat je moet studeren, maar wat iedereen ook weet is dat het studentenleven meer omvat dan naar de lessen gaan en deze leren. Kulakkers of ex-kulakkers horen automatisch Cantor wanneer je Kulak uitspreekt. Dit is de club waar je tot vorig jaar 3 keer per week (zondag-dinsdag-donderdag) kon uitgaan. Als je dit vertelt aan een student in Gent of Leuven barstten ze automatisch in een lach uit. Goed, we namen dat erbij en lieten achterwege dat de deuren om 3 uur sloten om verder gelach te vermijden.

Blijkbaar vond de directie van de Kulak die 3 vreugdemomenten in de week net iets teveel en besliste dat op dinsdag de deuren sluiten om 12 uur. Ik snap dan ook niet waarom dit zo onopgemerkt voorbij is gegaan.

Daarom start ik deze petitie om 2 redenen:

1. Om de directie te laten weten dat dit echt niet kan. Wij zijn bijna verplicht om naar een andere studentenstad te gaan om eens een goede avond te hebben door de week. Heropen de cantor op dinsdag alstublieft!

2. Om mensen die Kortrijk overwegen als studentenstad attent te maken op het feit dat je hier naast lessen bijna niets meer kan doen

Hopelijk wordt dit nog veranderd!