Stadionplein moet de naam Stadionplein houden.

Opmerkingen

#1

Ik het niet eens ben met de naam die de straatnamencommissie heeft verzonen en heeft doorgevoerd zonder enig overleg.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#7

Ben het volledig eens met bovenstaande.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#9

Stadionplein heeft historische waarde die verder gaat dan fantastische voetballer. Er is vast en zeker een betere plek voor een vernoeming te vinden.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#12

Ik wil dat de naam Stadionplein behouden blijft.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#18

ik het ermee eens ben. Ik zie niet in waarom er een naamwijziging moet komen voor een voetballer.

(Amstelveen, 2018-02-27)

#24

Het plein is vernoemd naar het Olympisch Stadion, u weet wel, waar de olympische spelen van 1928 plaats vonden. Ik ben van mening dat de oorspronkelijke naam en de daarmee verbonden historie belangrijker is dan behaagziek en op modieuse wijze achter iedere poep en scheet aan te hollen. Vernoem een plek naar Cruijff waar hij een historische band mee heeft zoals bijvoorbeeld een straat of plein in de omgeving van waar de Meern heeft gestaan. Iets significanter dan de plek waar hij wel eens een kroketje uit de muur heeft getrokken.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#26

De Johan Cruijff Arena: helemaal prima. Maar Stadionplein is een historische naam voor een historische plek vamaf 1928. Twee Cruijff stadions in dezelfde stad is een beetje raar, vind ik.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#28

ik teken omdat ik tegen de naamsverandering ben

(Amsterdam, 2018-02-27)

#29

De historische waarde van de naam en daarmee voor de buurt moet gewoon behouden blijven.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#40

Het Stadionplein is een historische naam, en er gaat al meer dan genoeg eer naar die voetballer... Het Stadionplein moet ook in naam het hart van de Stadionbuurt blijven, met als kers het Olympisch Stadion.

(Amsterdam , 2018-02-27)

#47

Ik teken omdat ik geboren ben op Stadionplein 23-I ruim 60 jaar geleden en dat wil zo houden. Stadionbuurt zonder plein? Welke NIET-AMSTERDAMMER heeft dit verzonnen! Het is en blijft de Stadionbuurt naar Olympische Spelen 1928. Namen en pleinen genoemd naar begrippen Olympische Spelen en Griekse Oudheid. Daar kan je wat mij betreft niets aan veranderen. ook Johan Cruijff niet ook al was hij nog zo'n goede voetballer.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#52

Ik teken omdat ik vind dat de naam Johan Cruijff niet thuishoort in een buurt waarbij de Olympische Spelen centraal staan. Vernoem maar een straat of plein in Betondorp naar hem.

(Diemen, 2018-02-27)

#53

De naam Stadionplein moet uit historisch oogpunt behouden worden. Johan Cruijff wordt reeds geëerd door de naamswijziging van de Arena.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#54

Ik vind Stadionplein een veel passender naam. En ik vind het genoeg dat een stadion en een brug naar deze voetballer zijn vernoemd.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#56

Ik teken omdat de naam Johan gruijffplein niet past bij deze buurt

(Apeldoorn, 2018-02-27)

#58

Omdat ik wil dat de naam Stadion plein gewoon zo moet blijven

(Amsterdam, 2018-02-27)

#61

Ik het helemaal eens ben dat de naam Stadionplein moet blijven.
Dit hoort bij onze olympische geschiedenis.
Laat de naam Johan Cruyf verbonden blijven aan de buurt waar hij geboren is.

(Bergen, 2018-02-27)

#63

Johan Cruyff heeft in deze buurt niets te zoeken . Het eten van een kroket bij FEBO is een idiote reden om een plein naar iemand te vernoemen. Stadionplein moet stadionplein blijven. Johan Cruyff is Betondorp en Ajax stadion.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#64

Omdat deze voetballer detoneert tussen Achilles, Hector, Hercules en Agamemnon.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#67

Ik vlak tegen het plein aan woon, en vind dat het bij het stadion hoort en bij de stadionbuurt.

(amsterdam, 2018-02-27)

#71

Ik het geheel eens ben met bovenstaande argumenten en een naamsverandering afbreuk doet aan de naamgeving van de straten in deze wijk.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#74

Ik teken omdat de stadionbuurt (waar ik geboren ben) het stadionplein verdient waarmee ook de herinneringen bewaard blijven. Maar ook omdat Johan Cruyff op een logische plek een naamsvermelding moet krijgen. En dat moet zijn waar het voetbal of zijn opkomst vandaag de dag geëerd wordt: of bij de Meer/Betondorp of bij de Arena. Dit is een zuur zoethoudertje voor de Amsterdammers en voetballiefhebbers over de hele wereld zodat we zouden vergeten dat de Arena natuurlijk zijn naam zou moeten dragen. Maar daar spelen andere belangen, en niet die van de Amsterdammer. Want als we eenmaal dit naambordje aan de andere kant van de stad hebben hangen, dan kan de Arena deze naam natuurlijk niet meer dragen, dát zou verwarrend zijn. En zo (denken te) doen is respectloos naar Johan Cruyff, zijn nabestaanden, zijn fans en de Amsterdammers. Snel weer terug naar de tekentafel dit idee, dat lijkt mij logisch.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#79

Hiervoor draagvlak moet zijn in de betreffende buurt. Minstens inspraak

(Amsterdam, 2018-02-27)

#81

Je überhaupt niet zomaar de naam van een straat of plein moet wijzigen, en al helemaal niet die van een groot plein als het Stadionplein.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#83

Ik de naam Stadionplein veel toepasselijker vind plus historische waarde. Johan Cruijffplein of -straat kan beter bij oude Ajax stadion bij Betondorp.
En waarom een naam veranderen die goed is??

(Amsterdam, 2018-02-27)

#101

De Stadionbuurt heeft straatnamen die verband houden de Olympische spelen van 1928. Johan Cruijff was volgens mij geen deelnemer ...

(Amsterdam , 2018-02-27)

#105

Stadionplein groter is dan JC.

Verzin maar een plekkie in Betondorp voor m!

(Amsterdam, 2018-02-27)

#107

Naamswijzigingen sowieso vermeden moeten worden, vernoem een nog aan te leggen plein of straat naar hem, en laat het Stadionplein lekker zoals het is...

(Amsterdam, 2018-02-27)

#112

Ik teken omdat ik vind dat er inzage moet komen in het advies dat de Commissie Naamsverandering Openbare Ruimten (CNOR) aan B&W heeft gegeven. Het besluit moet inzichtelijk worden gemaakt.

Ik krijg de indruk uit reacties om mij heen dat vooral idolate Cruijff-fans laaiend enthousiast zijn over dit besluit van het college, omdat ze hem willen eren. Maar doe dat dan op de juiste plek. Een Cruijffboulevard bij een voetbalstadion past. Maar een Cruijffplein temidden van Griekse helden en Olympische goden lijkt me nogal ongepast.

Het college gaat m.i. met dit besluit volledig voorbij aan de historische context van de buurt. Het argument dat hij wel eens een kroketje bij de Febo at op het Stadionplein is te belachelijk voor woorden en doet aan een 1 aprilgrap denken. Bij elkaar gesleepte argumenten zijn het. De Wereldbekerwedstrijd van 1972 is niet belangrijker dan de historische Olympische basis. Je kunt de Olympiaweg ook wel Rinus Michelsweg noemen omdat Michels daar woonde. Dat doe je niet als je enig historisch inzicht hebt.

Ik teken omdat ik vind dat het de de taak van het college is om te waken over cultureel historisch erfgoed. En dat is het Stadionplein in de Stadionbuurt. Ik woon al 61 jaar in de Stadionbuurt, niet in de Cruijffbuurt. En dat wou ik graag zo houden. Je gaat de Dam ook niet plots vernoemen. Een Cruijffbuurt zal het nooit worden, ook al voetbalde hij 150x in het stadion. Hij heeft verder niets met de Olympische Spelen te maken,

Dat waken over cultureel historisch erfgoed moet m.i. prefaleren boven commercièle belangen die er zijn om het horecagebied en hotelwezen rondom het Olympisch Stadion te willen promoten met een internationaal bekende naam als Cruijff.
Daarom teken ik.

(Amsterdam, 2018-02-27)

#115

23, gewoond op de Stadionweg.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#117

Ik ben opgegroeid op de Stadionkade en nu in de Herculesstraat, het Olympisch dorp, woon. Stadion- en Oltpiaplein zijn het hart van onze buurt waar alle straatnamen zelfs de nieuwe refereren aan 1928, het Olympisch stadion en Olympische goden. Er staat al edn Cruyff Court. We gaan toch zeker de Arena naar hem noemen, geen plein waar hij een kroket at? Doet afbreuk aan de buurt maar ook aan de godenzoon C.

(Amsterdam Stadionbuurt, 2018-02-28)

#119

Ik op het stationsplein geboren ben en niet op het Johan Cruijffplein. Betondorp heeft iets met Cruijff. De stadionbuurt heeft alles met 1928 en de Olympische spelen te maken, niets met John Cruijff.

(Velserbroek, 2018-02-28)

#120

Johan heeft al een mooi stadion met zijn naam en de uitstraling van dit plein is breder dan voetbal.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#124

Cruijff heeft niets met de Olympische Spelen te maken/te maken gehad. Als je al een plein met zijn naam in de stad wilt hebben, lijkt mij Betondorp een betere plek.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#125

Voetbal al genoeg aanwezig is in onze maatschappij.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#126

Het Stadionplein is de mooiste naam die dit plein maar zou kunnen hebben. Er zijn legio redenen om deze naam niet te wijzigen. Noem dan een plein bij de Arena naar Cruijf. Of desnoods de Coentunnel als daar draagvlak voor is. Maar laat de Stadionbuurt de Stadionbuurt blijven, mét het Stadionplein.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#128

Het Stadionplein staat in het Olympisch kwartier en hoewel Johan Cruijff als voetballer heel belangrijk is geweest, heeft dit niets te maken met de Olympische Spelen en daarom moet het plein gewoon het Stadionplein blijven. Daarnaast ligt het Stadionplein aan het Olympisch 'stadion', dus een naamswijziging zou hier m.i. compleet te plank misslaan.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#129

Johan cruijf arena is voldoende mi en koester de geschiedenis van het stadionplein

(Amsterdam, 2018-02-28)

#130

STADIONPLEIN is een prima naam zo was het en zo moet het blijven.

(AMSTERDAM, 2018-02-28)

#131

Hij krijgt al een stadion hij hoeft niet ook een Stadionplein...

(Amsterdam, 2018-02-28)

#132

Ik ben voor stadionplein

(IJmuiden, 2018-02-28)

#134

Waanzin om alles naar cruyff te hernoemen. Bovendien verwarrend.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#137

Ongepast

(Amsterdam, 2018-02-28)

#138

Het idee van naamsverandering schandalig is. Omdat:
- het besluit zonder overleg met bewoners genomen is. Arrogantie van het bestuur.
- het daarmee de meest makkelijke weg is om in de gunst van de Cruyff adepten te komen; de lange weg van het stadion Arena ging immers met nodige weerstand.
- de Arena nu toch, en terecht, wordt ombenoemd tot johan cruyf stadion
- het stadionplein geen historie heeft met Cruyff itt Watergraafsmeer. / betondorp
- Stadionplein, Stadionweg en Stadionbuurt verweven zijn met Olympische nalatenschap van de buurt en niet met voetbal
- je bewoners en omwonenden niet mag oozadelen met ongewenste naamsverandering

(Amsterdam , 2018-02-28)

#139

Dit mijn jeugd is.
Een stadion is genoeg. Hij was een goede voetballer maar geen heilige.

(Weesp, 2018-02-28)

#141

Het olympisch stadion misschien nog net iets meer historische waarde bevat dan Johan Cruijff en het stond er in ieder geval eerder dan dat Cruijff voet op de grasmat zette. Het is een onbegrijpelijke naamswijziging op een plek die niets met Cruijff te maken heeft.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#142

Het is gewoon een belachelijk idee... het is historie

(Amsterdam, 2018-02-28)

#151

Cruijff krijgt al een stadion op zijn naam. Laat dit plein de eigen naam houden. Niet alles hoeft maar steeds hernoemd te worden.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#154

Johan Cruijff niks met Olympisch Stadion te maken heeft. Noem de Arena naar hem.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#159

Het stadionplein moet zo blijven heten omdat het bij de geschiedenis van Amsterdam hoort.

(Zaandijk, 2018-02-28)

#168

Omdat ik niet op het Johan Cruijffplein wil wonen! Deel deze link zoveel mogelijk!!! https://www.petities24.com/stadionplein_moet_de_naam_stadionplein_houden

(Amsterdam, 2018-02-28)

#174

Ik teken omdat ik de argumenten bij deze petitie valide vind, ik de naamgeving van Amsterdam Arena als Joh.Cruijff Stadion wel passend vind, de procedure en "overval" van buurtbewoners beneden alle peil van fatsoenlijk bestuur vind.

(Amsterdam Zuidoost., 2018-02-28)

#175

Wil dat de historische naam
Stadionplein behouden blijft!
Druk zetten op naamsverandering
Arena naar crruiff stadion !

(Amsterdam, 2018-02-28)

#176

Het Stadionplein heeft een nog diepere en bredere historische betekenis dan wat 1 persoon voor voetbal, sport en Nederland heeft betekend. Door een naamswijziging doen we afbreuk hieraan. Objecten als de Arena passen beter omdat de historische betekenis geringer is. Waarom wordt betondorp niet Johan Cruijff Dorp?

(Amsterdam, 2018-02-28)

#180

Stadionplein hoort bij de buurt en is onlosmakelijk verbonden met het Olympisch stadion en plan berlage

(Amsterdam, 2018-02-28)

#181

Het stadionplein hoort bij het Olympisch stadion. En hoewel ik ajacied ben en fan van Cruijff is dit geen goede beslissing. Het wordt daarnaast ook erg verwarrend om een johan cruijff plein te hebben in Zuid terwijl het Johan Cruijff stadion compleet ergens anders staat

(Amsterdam, 2018-02-28)

#188

Ik ben woonachtig op het Stadionplein, de argumentatie waarom de naamsverandering zou moeten worden ingevoerd is onaanvaardbaar.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#189

ik heb zojuist een huis gekocht rond het stadionplein en zou graag willen zien dat de historische waarde meer weegt dan de fame van een overleden sporter.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#194

De redenatie achter de vernoeming niet overtuigend vind.
Stadionplein veel passender is in het hele plan en met het oog op de historie.
Het een verwarrend geheel vind om verspreid over de stad Johan Cruijff vernoemingen te plaatsen, lijkt mij logischer om het plein bij de Arena ook naar Johan Cruijff te vernoemen.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#197

Mooie namen die horen bij de buurt moet je niet vervangen door een mensen naam die niets met deze buurt had.

(Amsterdam, 2018-02-28)

#198

Het voormalig sport Stadion naar dit Plein is vernoemd en duizenden Sporters op deze manier ook Herinnerd worden !

(Amsterdam, 2018-02-28)