Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Eis het ontslag van Jozias van Aartsen / Mededelingen / Verstuurde petitie: Eis het ontslag van burgemeester van Aartsen / Opmerkingen

doorpakkert

#51 Chapeau Michiel

2014-08-01 07:42

Dank voor je inzet en klare uiteenzetting richting overheid. Ik ben van mening dat dit echter niet het laatste burgerinitiatief zal zijn, helaas. Is het geen goede zaak om nu het ijzer heet is een site of forum op te zetten om deze zaak en de vervolgdemo's, incidenten, te kunnen monitoren en wellicht weer ons geluid te laten horen. Tussen 17.800 man zit heus wel een handige IT-er????

Gast

#52

2014-08-01 07:48

Wat zijn de ongekozen boven ons gestelde bobo's toch (s)linkse ratten. Mijn conclusie is dat de politiek de opmerking van Geert Wilders "minder Marokkanen' erger vindt dan openlijke haat tegen Joden en haat tegen het Westen, ons dus. Goed werk Michiel, dank.

Gast

#53

2014-08-01 07:54

Dit zou ook moeten gelden voor alle burgemeesters
die Isis demonstratie toelaten in hun gemeente.

Gast

#54

2014-08-01 07:57

Ben blij de Telegraaf op mijn iPad te kunnen lezen en zo mee te doen aan deze petitie. Heeft me opgelucht! bravo Mr Mans!
In Parijs is zo'n manifestatie verboden door de Minister van Binnenlandse zaken!


Gast

#55

2014-08-01 07:58

Meneer Mans ik ben blij dat u hier wat aan doet.
Ik hoop dat er meer mensen komen zoals u
onze hele laffe politici kijken liever de andere kant op.
Daarom bedank ik u hier voor.

vriendelijke groet ylagendijk stoltz

Gast

#56 Re: Chapeau Michiel

2014-08-01 08:03

#51: doorpakkert - Chapeau Michiel Tussen 17.800 man zit heus wel een handige IT-er????

Volgens de gemiddelde taalvaardigheid onwaarschijnlijk.


Gast

#57

2014-08-01 08:03

Heel goed weg met deze man, hij is een schande voor de stad van de vrede?. dus weg met J.v aartsen.

Gast

#58

2014-08-01 08:14

Beste Michiel,
Wij zijn blij dat je de moed had om deze aktie op touw te zetten.We maken ons ook grote zorgen over dit slappe beleid in ons land.
Altijd steekt het weer de kop op,dat antisemitisma.
Omdat hier van alles mag en kan,komen steeds meer mensen hier naar toe.
In een ander land wordt dit alles niet toegestaan.
Boven alles en allermeest geloof ik in het gebed,dat God Zelf geeerd zal worden boven alle andere goden[die geen God zijn]
Vriendelijke groet,
Willemijna Bel-Benard

Gast

#59

2014-08-01 09:33

Goed omschreven en onderbouwd. Top!

Gast

#60

2014-08-01 09:47

Schrijf een reactie. Bedankt Michiel voor je inzet , ben de opmars en goedkeuring bij de overheid dat het antisemitisme hier deel is gaan uitmaken in mijn dagelijks bestaan flink zat .

Gast

#61

2014-08-01 09:51

Prima Michiel, kan mij er volledig in vinden!

Gast

#62

2014-08-01 10:11

Eén woord, Top!!!!!

Gast

#63

2014-08-01 10:23

Wanneer start de petitie om ISIS, of IS zoals ze zichzelf tegenwoordig noemen, op de Nederlandse lijst van terruerorganisaties gezet wordt? Dergelijke organisaties en diens sympathisanten mogen we niet in Nederland tolloreren!!!

Gast

#64 Re:

2014-08-01 10:50

#63: -

Welnu, dan begrijpt u ook waarom deze petitie zo'n naar geurtje heeft.

Deze petitie gaat er namelijk alleen om om van Aartsen van zijn plek te krijgen (politiek), waarbij het antisemitisme (moraal) wordt gebruikt (lees: misbruikt) om dat doel te bereiken. Door van Aartsen van zijn plek te krijgen verandert de antisemitische stemming in het geheel niet.

Waarom, dan, vindt de auteur van deze petitie dat zijn politieke doel zoveel hoger ligt dan het morele doel?

En als de auteur van deze petitie vindt dat het in de eerste plaats gaat om antisemitisme de kop in te drukken, dan is de naam van zijn petitie heel erg misleidend.


Gast

#65

2014-08-01 11:14

Bedankt voor uw initiatief en alle moeite die u heeft gestoken in het organiseren van deze petitie. Ik ben blij dat ik de gelegenheid heb gekregen om mijn handtekening te zetten want er zijn inderdaad grenzen overschreden.
Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#66 Dank, en 'naar geurtje' petitie

2014-08-01 11:33

Aan allen. Dank voor de dankwoorden.

Aan Gast 64

U schreef,

-"Deze petitie gaat er namelijk alleen om om van Aartsen van zijn plek te krijgen (politiek), waarbij het antisemitisme (moraal) wordt gebruikt (lees: misbruikt) om dat doel te bereiken. Door van Aartsen van zijn plek te krijgen verandert de antisemitische stemming in het geheel niet.-

Kunt u nader onderbouwen dat de auteur onderliggende snode (politieke) motieven heeft, en hier het bestrijden van antisemitisme voor 'misbruikt'?

-"Waarom, dan, vindt de auteur van deze petitie dat zijn politieke doel zoveel hoger ligt dan het morele doel?"-

Waaruit blijkt dat de auteur dat 'vindt'?

-"En als de auteur van deze petitie vindt dat het in de eerste plaats gaat om antisemitisme de kop in te drukken, dan is de naam van zijn petitie heel erg misleidend.-

Wat had u zelf voor petitietitel in gedachte? En, mocht de petitietitel al 'misleidend' zijn geweest, de petitietekst lijkt me ook nu nog vrij helder qua standpunt inzake anti-antisemitisme.
gast

#67 Re: Dank, en 'naar geurtje' petitie

2014-08-01 11:46

#66: Michiel Mans - Dank, en 'naar geurtje' petitie

moedige Michiel, niet reageren op types als #64.

U heeft beschaafd een probleem aan de kaak gesteld en heel veel bijval gekregen.

Laat u niet afleiden door een enkel stinkdier.

Hulde, wat mij betreft wordt u genomineerd voor de Geuzenpenning.


Gast

#68 Re: Dank, en 'naar geurtje' petitie

2014-08-01 11:48

#66: Michiel Mans - Dank, en 'naar geurtje' petitie

Antwoord op al je vragen: je noemt de petitie: Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Heel duidelijk politiek doel. Geen woord over antisemitisme. Tja, in de kleine lettertjes (letterlijk!) uitleggen dat er ook nog een ander doel is en pretenderen dat dat het hoofddoel zou zijn, ruikt heel erg naar misleiding, hoe je het ook wendt of keert. Als de verontwaardiging over de antisemitische uitingen tijdens de demonstratie het hoofddoel van deze petitie was, dan had dat in de titel moeten staan, maar dat staat er niet.

Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#69 Re: Re: Dank, en 'naar geurtje' petitie

2014-08-01 12:04

#68: - Re: Dank, en 'naar geurtje' petitie

Antwoord op al je vragen: je noemt de petitie: Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Heel duidelijk politiek doel. Geen woord over antisemitisme. Tja, in de kleine lettertjes (letterlijk!) uitleggen dat er ook nog een ander doel is, ruikt heel erg naar misleiding, hoe je het ook wendt of keert.

 

OK, je hebt je punt gemaakt Gast. Maar nogmaals, wat was een betere petitietitel geweest?

Groet,

 

Michiel


Gast

#70

2014-08-01 12:25

"Toon uw verontwaardiging over het groeiende antisemitisme"

"Genoeg met de openlijke jodenhaat"

"Wij eisen krachtig optreden tegen antisemitisme"

Ik noem maar wat. En in de aankondiging had je dan kunnen zeggen dat je voorstelt om van Aartsen uit zijn ambt te zetten als signaal dat we dit zo niet langer pikken. De boel omdraaien geeft een heel rare smaak. Ik wil je graag geloven dat die smaak onterecht is, maar als de suggestie er is, dan kan ik die moeilijk negeren.

Nog beter was geweest om hier niet eens een petitie te starten, maar concrete actie te ondernemen. Maar daarover hebben we het al op een andere plaats.


Gast

#71

2014-08-01 12:55

Spijker. Kop.

Gast

#72

2014-08-01 13:47

Fantastisch nieuws, minder fantastisch is de reactie vandaag vandaag van de gemeente Den HAag.....http://www.omroepwest.nl/nieuws/01-08-2014/gemeente-den-haag-%E2%80%98petitie-tegen-burgemeester-van-aartsen-gebaseerd-op-onjuiste-be

Gast

#73

2014-08-01 13:48

Als je dan toch "fantastisch nieuws" wil brengen, dan schat ik het volgende toch wat hoger in:

AMSTERDAM (ANP) - Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend in de nacht van donderdag op vrijdag. De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. ,,Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar'', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.
Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. ,,Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk'', aldus de schriftelijke verklaring.
Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.


Gast

#74 Re:

2014-08-01 13:50

#73: -

Begrijpelijk, ze voelen de bui hangen. Maar ik ga al wat jaartjes mee en zie het nieuws in een bepaald licht.


Gast

#75 Re: Re:

2014-08-01 13:52

#74: - Re:

Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.