Geencrematoriumwijkfrankrijk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geencrematoriumwijkfrankrijk.


Gast

#1

2015-02-11 22:15

Hierbij bevestig ik dat ik een crematorium zo dicht bij de woonwijk niet wenselijk vindt. Het heeft geen pas om midden in het leven elke dag geconfronteerd te moeten worden met het einde van het leven. Een crematorium hoort op een plaats waar stilte is en een gepaste locatie is.
Ook de gevolgen van een crematorium in de buurt zoals genoemd op dit blog is niet te verantwoorden in een nieuwe woonwijk met zoveel mensen en kleine kinderen. ER zijn genoeg andere locaties in de omgeving van Harderwijk en de bossen waar een crematorium veel beter tot haar recht komt.

Gast

#2

2015-02-11 22:22

Een crematorium in onze woonwijk is ongepast en heeft voor de direct omwonenden te veel gevolgen. Iedereen wordt ermee geconfronteerd en er zijn veel mooiere en gepaste locaties aan te wijzen waar een crematorium veel beter past.

Gast

#3

2015-02-16 08:51

Het vliegt mij af en toe zo aan, ik denk dan aan de politiek die zich verschuilen achter de regeltjes, als ze zich daar maar aan houden dan is het goed, maar ze hebben het niet over het gevoel van de bewoners en wat zij willen en vinden. De begraafplaats lijdt verlies en daar lijken wij voor te moeten boeten, maar waarom wij moeten toch ook onze zaken op orde hebben en anders oplossen en niet een ander daar mee opzadelen! Ik lig niet vaak wakker, maar hierover wel!


Gast

#4

2015-02-16 11:20

In Ugchelen hebben wij helaas ook een Crematorium.
Veel succes en hopen dat jullie dit kunnen tegenhouden !

Internet-Pro

#5 Nu al sjoemelen met stemmen?

2015-02-16 15:37

Interessant; 43 mensen hebben deze petitie ondertekend. De handtekeningen zijn afkomstig van 26 verschillende IP-adressen. Ziet er uit alsof er nu al met stemmen gesjoemelt is...dat gaat vast goed komen ;-)


Gast

#6

2015-02-16 17:22

Er zijn naar mijn mening best een paar gepaste plekken, maar midden in een nieuwe woonwijk is geen goed idee.

 

 

Edwin

#7 Re: Nu al sjoemelen met stemmen?

2015-02-16 19:45

#5: Internet-Pro - Nu al sjoemelen met stemmen? 

 Wat dacht je van meerdere stemmers per huishouden?

 

een bezorgde buurtbewoner!

#8 Re: Nu al sjoemelen met stemmen?

2015-02-16 20:08

#5: Internet-Pro - Nu al sjoemelen met stemmen? 

 Als er meedere personen hun stem uit willen brengen, die op hetzelfde adres wonen dan hebben zij hetzelfde IP-adres. Dit is echt geen sjoemelen! Dat is nog steeds democratie.


Gast

#9

2015-02-17 00:10

Is het niet verstandig om naast de bezwaren ( waarvan het WOONgebied natuurlijk het sterkste is) direkt ook een alternatief gebied voor te stellen?

Ik dacht aan het gebied buiten hardersluis richting Maes&Hoppe...
* voldoende ruimte
* geen buurtoverlast of directe omwonenden
* geen verkeersoverlast
* goede bereikbaarheid

Overigens is op dit moment ook een soortgelijke situatie in Zeewolde (industrieterrein) gaande...

Vriendelijke groet, T.Pieters
bezorgde buurtbewoner

#10

2015-02-17 05:57

Hartelijk dank voor het meedenken. Alle reacties zijn meer dan welkom!

Ook hoe de zakelijkheid en de afstandelijkheid van de besluitvormers tot nu toe doorbroken kan worden!

Dit plaats je toch niet in een woonwijk idd als je ook andere keuzes hebt. Dit uitgangspunt is namelijk niet opgenomen n de stukkn.


Gast

#11

2015-02-17 11:50

In principe niet tegen een crematorium echter wel de situering !NIET in nabijheid van een woonwijk ! Ook andere locaties moeten mogelijk zijn.
Nico

#12

2015-02-17 12:23

De lokatie is zeer ongeschikt, mede door het ongunstige bereik.Alle verkeer moet door de woonwijk komen of door de smalle landwegen.Dit betekend bijna alle dagen een lange stoet auto's door de woonwijk met overlast.Zeker gezien de regio functie moet er een lokatie gevonden worden meer achteraf met een betere toegangsweg en niet direct liggens aan een woonwijk.

ongelukkige bewoner

#13 Crematorium

2015-02-17 19:02

Geld, reden nummer 1! Bewoners? HUh wat zijn dat? Wonen die daar.. Ik als beslisser woon daar lekker toch niet.. Ik heb heb geen last van. Laten we het vuurtje met zn allen lekker opstoken! Ik ben blij dat ik net nieuwe rookmelders heb aangeschaft straks wel nodig!

Dit gaat weer ten koste van alles en iedereen. Ik zie mijn zoontje straks al op de fiets, moet precies die weg over steken die straks de hele dag druk is. Ik hou mijn hart vast! Voordat het eerste dodelijke ongeluk gaat gebeuren met alle "veilige" fietsoversteekplaatsen in de buurt. Mensen die aan het rouwen zijn hun hoofd er niet bij hebben en ff niet opletten en iemand aanrijden. Pfff ik zie het al helemaal gebeuren en dan??

We zitten al, met het lawaai van de snelweg, mensen die al veel te hard door onze straat heen rijden, dan ook nog een crematorium. Nou denk er al aan om maar te gaan verhuizen. Lekker naar een rustig stukje bos of zo...  Waar eigenlijk het crematorium hoort!


Gast

#14

2015-02-17 19:33

ik ben voor een crematorium in/bij Harderwijk maar vind deze lokatie veel te dicht bij de woonwijk

wijk Frankrijk bewoner

#15

2015-02-18 06:45

Ik zie het ook helemaal niet zitten en ben het met de vorige spreker eens dat alles vaak om geld en macht en status draait. In de politiek is het vaak net zo als in een duiventil: Als de verkiezingen er aan komen eten ze uit je hand en daarna schijten ze je op je kop.

Ik hoop dat deze gemeenteraad het rentmeesterschap hoog in het vaandel heeft staan en niet overschillig is voor de gevoelens in de wijk en oog heeft voor de bewoners. 

Een crematorium hoort NIET in of nabij een woonwijk!!

Wat denkt onze burgemeester hier trouwens over? Hij woont er direct naast met zijn kleine kinderen. De verkeersoverlast, de onveilgheid, het fijnstof etc.... zal hem toch ook niet koud laten?


Gast

#16

2015-02-18 10:39

Wij willen alles, maar de lasten moeten wel in de achtertuin van iemand anders liggen.

Dat is Nederland anno 2015. Je zult er maar wonen…


Gast

#17

2015-02-18 12:49

Een crematorium in een woonwijk is absurd, Harderwijk ligt op de Veluwe. Kies voor een plek in of bij het bos.

Gast

#18 Re:

2015-02-18 15:12

#17: -  

 Precies, iemand anders zijn achtertuin.

Hypocriet.


Gast

#19

2015-02-18 18:33

Mensen die gecremeerd willen worden of familie van, moeten zich er maar bij neerleggen dat een crematorium gewoon een fabriek is en dat die op een industrieterrein thuis hoort. Er zijn zat mooie en rustige plekjes aan de de rand van een industrieterrein. Maar val er geen mensen mee lastig die om wat voor reden dan ook niet gecremeerd willen worden. 


Gast

#20

2015-02-19 15:21

Het is jammer dat het alleen via internet kan niet alle bewoners (vooral ouderen) hebben dat. Ik heb het voor mijn moeder gedaan, maar ze had liever een handtekeningsactie langs de deur gehad.
Henk

#21 achtertuin

2015-02-19 19:10

Zeg gast van reactie nr 16. Misschien had de gemeente een paar jaar geleden moeten beslissen om er een crematotium neer te zetten. Had deze waarschijnlijk in niemand z'n achtertuin gestaan. Dan was er waarschijnlijk geen enkele woning in het laatste gedeelte van de wijk Walstein verkocht. Even een opfrisser. De palingrokerijen zijn destijds toch , wegens rook/stankoverlast, vanuit de "binnenstad" verplaatst naar elders. Waarom liggen de eenden- en kalverhouderijen achter een stankwal in het buitengebied? Wie is dan hypocriet? Bovendien waar hebben we het over, aan de ene kant hebben we de N302(met z'n vervuiling), en aan de andere kant een crematorium, BBQ's, open haarden, paasvuren , eenden- en kalverhouderijen, alles branders en noem maar op wat nog meer. Lekker het hele jaar, je ramen en deuren gesloten houden. Ik ben blij met de maandelijks test van het landelijke alarm, hebben we daar ook nog iets aan.  

 


Gast

#22 Hier gaan we voor

2015-02-19 20:45

Als het elders lukt moet dat in Harderwijk ook mogelijk zijn!

http://www.headlines.nl/8621944/Nu-al-nee-tegen-crematoria/

Gast

#23 Re: Hier gaan we voor

2015-02-20 13:21

#22: - Hier gaan we voor 

 Elders (Apeldoorn) betrof het een aanvraag van uitvaartondernemers. Dan kan je als gemeenteraadsfractie rekening houden met wat er leeft onder de mensen en een objectieve belangenafweging maken (daarvoor ben je immers gekozen). Dat ligt anders als je als gemeente zelf een crematorium wil exploiteren. Dan is er van een objectieve belangafweging opeens geen sprake meer (uitsluitend eigen belang, dus) en is de mening van de kiezer onbelangrijk geworden. Het hemd is ook hier weer nader dan de rok...


Gast

#24

2015-02-20 14:56

Beste buurtbewoners, 

Namens de gemeente Harderwijk wil ik u laten weten dat we de opmerkingen op deze website volgen en meenemen in het locatieonderzoek voor een eventuele crematorium waar we op dit moment mee bezig zijn. Naast de Elzenhof worden er ook andere locaties onderzocht of die geschikt zouden zijn voor een crematorium. We verwachten half maart de conceptresultaten van het onderzoek te hebben. Deze worden dan eerst besproken met het college en belanghebbenden, zoals met u als omwonenden. 
Naar verwachting wijst het college in april de locatie aan voor het crematorium in de gemeente Harderwijk. Daarna wordt dit in de raad besproken en na de zomervakantie besluit de raad pas definitief over de locatie.
 
We merken na het lezen van de website op dat er mogelijk onduidelijkheid is of vragen zijn over bijvoorbeeld hoe een crematorium er uit ziet en hoe het zit met verkeerssituaties. Op de website www.harderwijk.nl/crematorium kunt u informatie voor zover nu bekend is lezen. Mocht u andere vragen hebben of meer informatie willen over dit onderwerp, dan kunt u contact opnemen met ondergetekende via gemeente@harderwijk.nl of telefoonnummer 0341 411 911.
 
Met vriendelijke groet,
Klaas Jan Bakema
gemeente Harderwijk

Gast

#25 Re:

2015-02-20 16:46

#24: -  

 Een prima locatie zou het gebied achter de Nobelstraat kunnen zijn. Dit ligt in een mooie groene omgeving buiten het industrieterrein, geen omwonenden en ontsluiting kan via het industrieterrein. Die gronden zijn vzv bekend ook eigendom van de gemeente. Nu geen tegenwerpingen maken dat dit niet zou kunnen vanwege milieutechnische overwegingen of bestemmingsplannen!