POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#1276

2015-08-31 19:42

Omdat wij als nationale politie wel iets meer waardering mogen krijgen in de vorm van een betere salaris, hogere onregelmatigheid toeslag etc etc.
Onze koopkracht is in de afgelopen jaren met 8 % gedaald en krijgen over 2 jaar er 5% bij...dat zou minimaal 2x 4% moeten zijn in 2 jaar...dan hebben we in ieder geval dat gat gedicht. Daarnaast een eenmalige vergoeding van €500 netto zo ook welkom zijn, bruto slaat weer nergens op.

Al met best wat dingen die gewijzigd mogen worden. En een dusdanige regeling dat er niets van ons pensioen af gaat.

Gast

#1277

2015-08-31 20:23

45 dienstjaren maximaal. Dan met pensioen.


Gast

#1278

2015-09-01 19:54

Met de inhoud eens. Bij 40 of 45 dienstjaren mogelijkheid tot pensioen, net als meerdere Europese landen bij zware beroepen

Gast

#1279

2015-09-06 10:43

De politie is een ondergewaardeerd beroep. De samenleving lijkt collectief commentaar te hebben op de politie als het daadkrachtig en snel optreedt. Zodanig, dat er zelfs een wetsvoorstel wordt aangeboden, om de politie automatisch verdachte te maken als zij schieten. Dat hoort bij hun werk! Je zou van de politie kunnen verwachten dat zij goed met wapens zou kunnen omgaan, en de meeste agenten kunnen dat ook. Onzin, die wetsvoorstel! Ik kan me hier ongelooflijk kwaad om maken.

Gast

#1280

2015-09-06 16:24

Zoals genoemd reken voorbeeld zo staat het er bij mij ook voor (vaak nog slechter) als alleenstaande moeder met 3 kinderen. De stress dat dit veroozaakt is niet te omschrijven in een paar zinnen. Het overwerken, de piketten, de extra diensten omdat er zieken zijn, ik doe het gaag want ik hou van mijn werk. Wat meer waardering voor ons als politie mensen (want ja wij zijn ook mensen met een hart) zou voor minder ziekte verzuim leiden door minder stress en meer leuke dingen buiten het werk om. Dat is wat ieder mens nodig heeft om te kunnen blijven functioneren. Met liefde voor het vak en mijn liefde voor mijn kinderen.

Gast

#1281

2015-09-07 06:29

Geen sigaar uit eigen doos!!

Gast

#1282

2015-09-08 17:20

Ik daag deze"minister" uit om een 2 maande mee te draaien.
Mark Rutte

#1283 Re:

2015-09-14 00:20

#14: -  

 Ze kiezen toch zelf voor zo'n baan! Niet zeuren!


Gast

#1284

2015-09-14 23:26

Ik doe mee aan deze petitie:
Omdat wij in het blauw proberen te zorgen voor veiligheid van de burgers thuis en op straat terwijl onze eigen organisatie, inclusief onze geweldige minister, dit tegenwerken door allerlei bezuinigingen door te voeren. Laat de minister maar eens voor ons maandsalaris werken dan piepte die ook heel anders. Maar die zal wel nooit gewerkt hebben. Dom lullen om de tafel is bij mij geen werken.

Wordt er ook rekening mee gehouden in het rekenvoorbeeld dat ons risicovol beroep ervoor zorgt dat wij meer premie moeten betalen bij bijvoorbeeld een simpele risicolevensverzekering mbt de hypotheek van onze huizen. Ook hiermee hebben we te maken. 


Gast

#1285

2015-09-15 02:40

De Politiemedewerkers verdienen het echt!

Gast

#1286

2015-09-19 19:19

Omdat ik vind dat de politie veel te weinig salaris krijgt voor het werk wat ze doen. Belachelijk!!

Gast

#1287

2015-09-19 20:44

Jullie doen goed werk. Soms met gevaar voor eigen leven. Respect
Ook jullie hebben een gezin, familie

Gast

#1288

2015-09-19 22:45

omdat ik vindt dat ze het verdienen

Gast

#1289

2015-09-20 11:34

Het beroep van politieman/vrouw is een zwaar onderschat en onderbetaald beroep. Ik geef het je te doen: elke dag de spanning en ondankbaarheid van (een deel van) de bevolking. Respect en beloning voor deze mensen !

Gast

#1290

2015-09-20 23:17

Omdat het absoluut niet kan dat politiemensen voor steeds zwaardere taken komen te staan en er al jaren geen cent bij krijgen!

Gast

#1291

2015-10-02 21:38

Deze agenten zorgen voor onze veiligheid, en deze agenten werken elke dag voor hun leven, dat moet eens bevorderd worden, alle respect voor onze veiligheid mag wel. schande vind ik het dat er zo wordt omgegaan met deze mensen die hun leven wagen elke dag

Gast

#1292

2015-10-03 11:48

De politie heeft recht op loonsverhoging

Gast

#1293

2015-10-04 12:53

Deze agenten werken onder de zwaarste omstandigheden om de burger te beschermen en te helpen.
DIT IS EIGENLIJKS NIET EENS IN GELD UIT TEDRUKKEN, WAT DEZE AGENTEN ZOUDEN MOETEN VERDIENEN !!!
Wat ze verdienen is een fatsoenlijke CAO en een loon wat bij dit gevaarlijk werk past !!!
Ze doen dit werk tenslotte wel vaak onder omstandigheden die hun het leven kan kosten.
Laat ze dan ook een beter loon krijgen voor hun en hun gezin.
ZE VERDIENEN HET !!!

Gast

#1294

2015-10-22 09:28

omdat ik dat nuttig vond

Gast

#1295

2015-11-04 07:23

Dit soort werk, dag en nacht en met gevaar voor eigen leven, klaar staan voor de burger, verdient een navenant salaris.
Ron Perk

#1296

2015-12-24 07:14

Ik wil alleen instemmen met het voorstel wanneer we het niet hebben over een sigaar uit eigen doos. MAW wanneer de salarisverhoging deels wordt betaald door te korten op het pensioen stem ik NIET voor het vorstel. Wanneer het pensioen ongemoeid blijft stem ik WEL voor.


Gast

#1297

2015-12-26 11:41

Na het lezen van de inspanningen verricht door de bonden en het organiserend platform bezorgde dienders denk ik dat dit een reeel cao aanbod is, waarin alle aspecten van ons werk de aandacht krijgen
Jespers

#1298 Politie "verdient" al te veel

2016-04-30 10:30

Met het grootste gemak worden boetes ter grootte van een weekloon uitgedeeld in het verkeer.

Zowat een heel politiekorps is aanwezig bij zogeheten brommercontroles.  Argeloze 40+ forenzen worden

geconfronteerd met WOK en "ga maar lopen naar je werk" acties.  Vaak slechts een overschrijding van luttele

kilometers van de contructiesnelheid.  Dan praten we gewoon over standaard fabrieksaf brommertjes.

Er wordt altijd afgesloten met de zin: "en nog een prettige dag he", hele televisieprogramma's worden gewijd aan deze

waanzin.  Er wordt niet beseft dat de 40+ forenzen juist bijdragen aan de "pot algemene middelen" van de overheid.

Uit deze pot worden de ambtenaren (de politie etc.) en uitkeringsgerechtigden betaald.  Mensen die uit deze pot

eten dragen in wezen niets bij aan de productie in Nederland, ze kosten alleen maar.  Als "beloning" worden de

40+ forenzen dus tegengewerkt en gestraft. Besef dat deze groep vaak niet vrijwillig voor de bromfiets gekozen heeft,

vaak liggen hier economische en infrastructurele redenen ten grondslag.  Wie gaat er nou met plezier door de stromende

regen, koud etc. op de brommer naar z'n werk ?  Scooterjeugd bestaat al niet meer, zij pakken de Volvo van vader wel,

of dit veiliger is ?  Denk het niet, probleem verplaatst zich alleen naar de hogere categorieen, maar dan komt de klap ook

harder aan.  Echte overlast wordt niet aangepakt, liever een straatje om, we kiezen voor de simpele dingetjes, lekker

makkelijk toch?

J.

#1299

2016-12-03 23:09

Weet je, begonnen op mijn 17e bij de politie. Vanaf mijn 18e pensioen betaald. Zou met mijn 58ste (40 pensioen jaren) met de fut gaan. Ben nu 64, werk dus al 46 jaar bij de politie en betaal dus al 46 jaar pensioen en moet nog 2 jaar.

M.a.w, de Overheid betaald mij dus al 6 jaar geen pensioen, sterker nog, ik betaal hun nog steeds en zoals gezegd nog 2 jaar. Ik vraag me af, waar is al dat geld want ik ben natuurlijk niet de enige!

Ik ben alleen verdiener en kan dus niet weg ivm het steeds maar uitstellen van de AOW. Wat is er eigenlijk met de sociale regeling van max. tot 60 jaar bij de politie gebeurd? Het was zo, dat je na je 60ste (sociaal maximum) niet meer bij de politie moest werken. De meesten hadden het dan ook wel gehad.

Komt ook nog bij, dat om mij heen binnen de politie, veel echt ziek zijn en veel vroegtijdig overlijden. Vorige week weer 2, slechts 62 jaar geworden! Zouden die bonden dat ook niet eens kunnen onderzoeken? Al zo'n 25 jaar gelden bleek in Zweden dat dienders gemiddeld 13 jaar eerder dood gaan dan de rest van de goegemeente. Hoe is dat hier?

Vraag me overigens af, met de wetenschap, dat regeren vooruitzien is, hoe de politiek omgaat met alle shit die er op ons afkomt? 2000.000 vluchtelingen in Turkije, 2000.000 vluchtelingen in Libanon, al die vluchtelingen in Afrika die Europa willen aandoen. Wie gaat dat oplossen op straat? Tuurlijk de politie, wie anders, maar ik ben bang dat we het nu al niet aankunnen. Wordt het dan niet tijd om een goed functionerend politiekorps te creëren? Een korps met in ieder geval tevreden mensen? 

Vooral zo door gaan Overheid. Jullie worden steeds onbetrouwbaarder. Wat moet je met een land waar de Overheid zich niet, telkens niet, aan hun afspraken houdt?

Moeten wij dat dan wel? Jazeker moeten wij dat wel, want wij, ouderen, zijn nog van een generatie waarin afspraak afspraak is en je doet wat je hebt beloofd. Punt!

 Oohh ja, vergat ik nog.....vroeger werd je met je 40ste dienstjaar met vrouw en kinderen op een boerenkar van huis gehaald en bij de burgervader gedropt om je "gouden" kokkie in ontvangst te nemen. Nou ook die tijden zijn voorbij. Je mag nu zelf achter de computer kruipen en ff intikken wanneer je met pensioen gaat. Het hele HR is er tussenuit gehaald. Je uren, je reisdeclaratie iedere dag weer, je verlof, te veel of te weinig uren, alles zelf bijhouden. Ongelooflijk wat een tijdverspilling.  Waar is mijn adjudant boek? Prachtige baan voor ouderen. 

ruud
Gast

#1300 Re: loloop

2016-12-12 23:55

#1: -  

 Hallo,

Ik ben 62 jaar en inmiddels gestopt met werken. Ik heb 43 jaar bij de politie gewerkt en maak nu gebruik van de levensloop regeling. Dit wil ik doen tot dat ik 65 word en daarna gebruik wil maken van een vroegpensioenregeling. Al die tijd dat ik gebruik maak van levensloop is voor eigen rekening en heb ik jaren voor gespaard en extra stortingen!!   voor gedaan. Wat gaat dit voor mij betekenen??.

Gr. Ruud.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...