VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!


Gast

#3901

2016-10-20 08:58

Ik geniet al 71 jaar van het vrije uitzicht op zee en ik wens dit ook voor mijn kinderen en kleinkinderen !

Gast

#3902

2016-10-26 06:16

Weg met die geldverslindende horizonvervuilers!

Gast

#3903

2016-10-26 13:14

Zonnepanelen zijn een beter alternatief voor duurzame energie. De miljarden voor windmolens moeten naar zonnepanelen en andere vormen van duurzame energie

Gast

#3904

2016-11-02 10:55

Er is al zo weinig onaangedane natuur. De kustlijn moet ten aller tijden onaangdaan blijven om zijn magie te behouden.

Gast

#3905

2016-11-03 12:27

Ik vind de windmolens prima maar niet in zicht zoals nu.
Het is lelijk en neemt het oneindige vergezicht van de zee weg.

Gast

#3906

2016-11-04 16:03

De Nederlandse kust is van iedereen
In deze hectische maatschappij is een vrij vergezicht voor iedere Nederlander die tot rust wil komen een grondrecht waar niet en met name nu onnodig aangekomen mag worden. Nu al zijn de molens die voor Ijmuiden staan al te zien in Noordwijk en Katwijk. En die zijn verder weg in zee.
Een onzalig plan

Gast

#3907

2016-11-06 21:55

Ook de schoonheid, het uitzicht op een onbedorven milieu, moet deel uitmaken van milieubeleid! De kust vervuilen met deze windturbines is eeuwig zonde, zeker als er een goed alternatief is. Ik moet er niet aan denken hoe het heerlijke uitzicht over zee bedorven wordt door een windmolenpark. HORROR. En bovendien slecht voor het toerisme!!

Gast

#3908 Re:

2016-11-06 21:58

#3903: -  Helemaal mee eens. Reed vandaag door Duitsland. Overal om je heen het ene windmolenpark na het andere, afschuwelijke horizonvervuiling. Bovendien storend voor de vogels, en de trillingen in de bodem en de straling zijn storend voor mens en dier. Slecht en milieu-onvriendelijk alternatief.

 


Gast

#3909 Re:

2016-11-06 22:02

#3902: -  Helemaal mee eens. Is er al eens uitgerekend dan wel bekend gemaakt, hoeveel energie het maken en plaatsen van 1 windmolen kost, en hoe lang het ding moet draaien om dat terug te winnen? In Duitsland wil men een wettelijk verbod op steenkool-energie o.a. omdat het landschapsvervuilend is... hoeveel windmolens moet je wel niet neerzetten om 1 steenkolencentrale te vervangen? Ziet dat er dan zo fraai uit? Weg ermee!

 


Gast

#3910

2016-11-06 22:05

Het vrije uitzicht over zee is onvervangbaar en ook deel van het milieu!!! Maak het niet kapot. Er is een alternatief.

Gast

#3911

2017-07-14 14:01

ONDERZOEK NAAR VERZET WIND OP ZEE

Voor mijn scriptie (Master Global Energy Transition and Governance) doe ik momenteel onderzoek naar het verzet tegen Wind op Zee.
Ik heb hierover jullie input nodig! Zouden jullie mij willen helpen door deze survey in te vullen?

https://www.surveymonkey.com/r/G2ZXM99

Hierdoor wordt mijn onderzoek sterker en relevanter voor kustgemeenten en zeeliefhebbers.
Alvast heel erg bedankt!


Gast

#3912 ONDERZOEK NAAR VERZET WIND OP ZEE

2017-08-15 22:54

ONDERZOEK NAAR VERZET WIND OP ZEE
Voor mijn scriptie (Master Global Energy Transition and Governance) doe ik momenteel onderzoek naar het verzet tegen Wind op Zee.
Ik heb hierover jullie input nodig! Zouden jullie mij willen helpen door deze survey in te vullen?
https://www.surveymonkey.com/r/G2ZXM99
Hierdoor wordt mijn onderzoek sterker en relevanter voor kustgemeenten en zeeliefhebbers.
Alvast heel erg bedankt!

Dm

#3913 Zonde

2019-06-22 13:34

Kortgeleden ben ik op vakantie geweest naar Zandvoort. Vroeger kon je gewoon ver de horizon inkijken en nu wordt het vervuild door de windmolens, waardooor een zonsondergang toch een nare bijsmaak krijgt als je je best moet doen om er een mooie foto van te maken zonder die vreselijke dingen in beeld te hebben.

Ik ga in het vervolg toch verder zoeken of er wellicht nog stranden zijn waar je dat soort horizonvervuiling niet ergens in zee ziet, want het is echt zo zonde dat de overheid besloot die dingen vol in het zicht te zetten om een paar centen te besparen ten koste van het uitzicht.