schuitvaartklacht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie schuitvaartklacht.

anno1996
Gast

#1 Tevreden

2015-05-30 16:02

Een uniek stukje oud Vlissingen wat nog behouden is.
Na jaren van bouwen en verbouwen in de buurt en diverse problemen, zijn veel van de bewoners toch gebleven. Nu alles verbeterd is moeten ze weg. Ik woon naar mijn zin mooi groot balkon. Fijne openslaande deuren en voldoende ruimte voor mijn hobbies. Pas nog na jaren een prachtig nieuw keukenblok gehad. En een eigen voordeur geen trapenhuis wat je moet delen of vier verdiepingen hoog zonder lift. ben ook niet afhankelijk van huursubsie want in met al de bezuinigingen is dat een suk veiliger voor mensen met een laag inkomen.

pannenkoekje84

#2 Re: Tevreden

2015-05-30 16:53

#1: anno1996 - Tevreden 

 Helemaal mee eens anno1996 .

ik woon hier ook heel graag.

goed betaalbaar en fijne woningen. Het lijkt wel of er geen volks buurtjes meer mogen bestaan.

wie weet kan deze petitie nog iets bereiken.

iedereen aanmoedigen om de petitie te tekenen. Misschien kunnen we de gemeente zo op andere ideeën brengen.

.

#3

2015-05-30 16:55

 Als de huizen goed gerenoveerd worden met dubbel glas cv ketel en goede isolatie materiaal is het nog goed te wonen. Jammer dat dit er nu niet in zit maar wel huurverhoging moeten betalen. Jonge gezinnen of starters met een klein inkomen en huursubsidie zitten goed in deze woningen. 

De buren kennen de meeste van elkaar en is goed contact ook kwa opletten en veiligheid wordt allemaal uit elkaar gehaald.


Gast

#4

2015-05-30 17:31

Omdat me vriendinnetje daar met veel plezier woont, en niet weg wilt uit haar gezellige wijk.
Dennis

#5 slopen om de winst, een groot verlies voor ons

2015-05-30 18:53

Heb je een huisje, een thuis en dan bepaald iemand gewoon zomaar dat het gesloopt kan worden. Zonder dat het echt nodig is. Gewoon om de winst..

Het is zeer triest om te zien hoe makkelijk de gemeente of enkele ambtenaren die financieel rekenen beslissingen nemen over het leven van anderen.

 


Gast

#6

2015-05-30 18:57

Omdat ik hetbschandalig vind dat er zoveel huizen ineens moeten verdwijnen omdat er weer wat ander moet komen! Laat de mensen daar gewoon wonen!! Allemaal geld verspillerij! Ga je druk maken over de scholen en niet om de huizen!

Gast

#7

2015-05-30 19:11

schuitvaartklacht
In 2017 wil Vlissingen 183 woningen aan het Ravesteijnplein, Arbeidstraat, Nieuw Bonedijkelaan, Hogeweg en de Schuitvaartgracht slopen.
PETITIES24.COM

ik denk als je dessen huizen sloopt dat dessen mensen op straat kommen de staan om dat de huur de hoog is en de hogen belasting dat se niet kan betaalen als se daar weg gaan dus daarom vin ik dat dessen huizen moet blijven

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-05-31 07:09



Gast

#9

2015-05-31 08:02

ik heb er vroeger altijd met plezier gewoond, als je deze huizen een opknapbeurt geeft gaan ze weer jaren mee.

 


Gast

#10

2015-05-31 09:28

Omdat ik samen met mijn 2 kindjes heel fijn aan het pleintje woon en we echt niet willen verhuizen

Gast

#11

2015-05-31 10:01

behoud oud stadsgezicht Vlissingen, verbonden aan de Schelde, niet zomaar oude slopen en zoveelste stuk nieuwbouw neerdonderen wat over 30 jaar alweer gesloopt moet worden.

Gast

#12

2015-05-31 10:28

Omdat ik vlissingen met alle nieuwbouw er niet op vooruit vind gaan. Sfeer en nostalgie gaan langzaam verloren. De stad loopt leeg steek daar geld in...

Gast

#13

2015-05-31 11:03

een stuk monume van vlissingen moet blijven.
Loes

#14 alles wordt maar vernieuwt

2015-05-31 11:43

Vlissingen vernieuwt elke keer alles. Maar wat burgers er van vinden lijkt ze niks te schelen.

ik wil niet weg een fijne woon plek is niet in geld uit te drukken.


Gast

#15 Addie

2015-05-31 11:45

Omdat het behouden moet blijven,Dit oude stukje van Vlissingen.
Dus niet slopen,maar renoveren.Het zijn betaalbare woningen ( en die zijn er niet veel meer )voor mensen met lage inkomens.


Gast

#16

2015-05-31 11:56

Der moeten woningen blijven die voor mensen met een laag inkomen betaalbaar blijven.Ik ken deze woningen renoveer ze en laat de mensen erin blijven wonen

Gast

#17

2015-05-31 12:30

Leer ook eens iets te behouden Vlissingen!

Gast

#18

2015-05-31 13:01

Ik heb hier met heel veel plezier gewoond ik ben er nu 15 jaar weg .Maar deze woningen mogen niet gesloopt worden.Als je dan ziet wat er in Vlissingen al niet gesloopt is en waar nieuwbouw voor moest komen.Dus gemeente laat dit stukje Vlissingen bestaan voor de Vlissingers.

Gast

#19

2015-05-31 13:19

Ik ben geboren en getogen in Vlissingen en ven hier erg trots op . Vlissingen ben alsjeblieft trots op deze mooie en authentieke huizen. Restaureer deze woningen in plaats van ze te slopen !!!
arlida

#20 sloopbeleid

2015-05-31 15:19

In dit unieke deel van Vlissingen zijn veel bewoners woonachtig die hier hun leven hebben doorgebracht en dit nog steeds doen. Laat commercieële belangen niet op wegen tegen de morele plicht van de woningbouwcoöperatie. Deze ouderen hebben Vlissingen na de oorlog helpen opbouwen. Laat ze niet stikken of verzanden in een web van bureaucratie! Wat met de Engelse wijk kon, kan hier ook.


Gast

#21

2015-05-31 16:04

Dit is een uniek hofje en dat moet blijven! Vlissingen in de uitverkoop? Mag het niet hopen dus STOP met slopen!!!!

Gast

#22

2015-05-31 16:24

Er blijven weinig betaalbare huurwoningen over in Vlissingen. De bewoners, waaronder ook ouderen, van deze huizen worden daardoor gedwongen te verhuizen naar duurdere woningen.

Gast

#23

2015-05-31 19:22

Mijn ouders wonen daar al jaren lang en vele buren kennissen waar moeten ze naar toe wij kinderen zijn daar allemaal opgegroeid laat de geschiedenis van die straten zijn zoals ze zijn en ga over op renoveren onderhoud aan de huizen ipv van slopen zo houd vliss ook stuk geschiedenis niet alles hoeft nieuwbouw te zijn.Veel mensen kunnen her niet veroorloven om te verhuizen duurdere woningen denk na

Gast

#24

2015-05-31 20:33

zonde als dit stukje van de wijk naar de vlakte gaat. dit moet hersteld worden en bewoners moeten kunnen terugkeren naar hun vernieuwde woning. als je foto's bekijkt van hoe het in het begin was, was het nog mooier dan nu.

Gast

#25 ravensteynplein 1938

2015-05-31 20:40

het Ravensteyn in 1938