Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#626

2015-07-07 06:39

Omdat de religieuze berichtgeving evenals alle andere berichtgevingen een zaak is van en voor iedereen!

Gast

#627

2015-07-07 06:39

Spaar liefst niet op de voordelen van de minder sterke van onze maatschappij.

Gast

#628

2015-07-07 07:10

Deze omroep met programma Braambos is zeer nuttig. Moet blijven bestaan.
KTRO heeft zeer interessante programma's.

Gast

#629

2015-07-07 07:19

Godsdiensten kunnen belangrijk zijn in het totstand brengen van wederzijds begrip, erkenning en waardering.
Hugo Mertens

Gast

#630

2015-07-07 07:19

Deze uitzendingen hebben in hun beperkte zendtijd een heel hoge inhoudelijke waarde.

Gast

#631

2015-07-07 07:24

Het Levensbeschouwelijk discours is samen met het Wetenschappelijk onderzoek de basis voor een gezonde onderbouw van een democratisch gestructureerde maatschappij in zoverre beiden niet zelf deelnemen aan de macht. Macht is een zaak van de politiek. Macht dient zich echter onafhankelijk gecontroleerd te weten, zowel voor wat de moraliteit betreft als voor wat kennis betreft. Moraliteit is hierbij een zaak van Levensbeschouwing, de exactheid van kennis moet kunnen gevrijwaard worden door Wetenschap. Vermenging met macht is zowel voor Levensbeschouwing als voor Wetenschap uit den boze. Die moeten een adviserende functie hebben. Dat echter die macht (politiek) nu Levensbeschouwing buiten spel zet, is in feite niet meer of niet minder een verdoken staatsgreep. Een poging om macht absoluut te maken door te trachten zich te ontdoen van wat in feite het eigen, van zichzelf onafhankelijk, geweten zou moeten zijn om zo de eigen morale inkadering als enige waarheid aan de man te kunnen brengen; een moraliteit daarenboven die gebaseerd is op de immoraliteit van een louter egocentrisch gericht economisch denken. Hiermede laten alle politici die deze optie niet daadkrachtig bestrijden blijken dat zij hun macht meer en meer ongecontroleerd bevestigd willen zien. Dit druist radicaal in tegen de fundamentele geest van elke democratische grondwet.

Gast

#632

2015-07-07 07:25

Wie de kleiner groepen niet respecteert, verengt en doodt.
Mens zijn is meer dan entertainment, quizzen enz.

Gast

#633

2015-07-07 07:35

in een multireligieuze samenleving is de grote uitdaging voor een dialoog tussen de levensbeschouwingen.
Voor deze dialoog is er nood aan voldoende informatie over de verschillende levensbeschouwingen.
Hierbij hebben de levensbeschouwelijke omroepen een niet te vervangen taak.

Gast

#634

2015-07-07 07:43

Omdat in België, alles wat enigszins ruikt naar godsdienst, moet verdwijnen. Dat laat ik niet gebeuren. Bovendien, voor welk onzinnig programma zal het plaats moeten ruimen? Is er al nog niet genoeg blabla op onze zenders? Spijtig dat daar dan wel geld voor wordt uitgegeven !!! Bedankt, VOOR AL DIE ONZIN op TV !!!!!

Gast

#635

2015-07-07 07:59

levensbeschouwelijke omroepen zijn duidelijk omdat bekend is vanuit welke invalshoek zij werken, in tegenstelling tot de VRT die hoe langer hoe linkser wordt en doet alsof ze de gemiddelde Vlaming vertegenwoordigt. Gisteren , 6 juli, werd op Terzake Peter Mertens geïnterviewd over de toestand in Griekenland, met een benadering alsof hij een wijs man is die de gemiddelde Vlaming vertegenwoordigt. Dit is geen neutrale informatie meer, maar overduideliojke politieke zendtijd, betaald met neutraal belastinggeld! Kan hiertegen iets gedaan worden? Ik wil graag meewerken om deze linkse lobby in te dijken.

Gast

#636

2015-07-07 08:17

Om bejaarden, zieken en gehandicapte personen die zich niet kunnen verplaatsen te beschermen. Een religieuze dienst maakt deel uit van onze opvoeding, pak het ons niet af !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#637

2015-07-07 08:39

De openbare omroep heeft ook de verantwoordelijkheid, de zorg en dus een opdracht voor het spirituele welzijn van de burger.

Gast

#638

2015-07-07 08:45

Omdat ik akkoord ben met de reden waarom deze petitie te tekenen. Omdat ik wil dat BRAAMBOS verder uitgezonden wordt en aldus een ànder geluid in de wereld laat horen dan wat we nu zien en horen langs allerlei mediakanalen.

Gast

#639

2015-07-07 08:46


Omdat ik een christelijke stem een wezenlijk onderdeel van onze samenleving vind.

Gast

#640

2015-07-07 08:59

Spirituele wijsheid en zingeving is essentieel voor innerlijk geluk en voor kennis van hoe om te gaan met deze wereld op een goddelijke manier.

Gast

#641

2015-07-07 09:02

Laat onze gemeenschap toch geloven.
Daar is helemaal niets mis mee.

Gast

#642

2015-07-07 09:11

omdar ik het zinng vind dat deze zenders blijven bestaan.

Gast

#643

2015-07-07 09:52

Hoe meer men levensbeschouwelijke elementen aan banden wil leggen, hoe groter de normvervaging zich verder zet. Onze jeugd is op zoek en zit met vragen. Het is aan ons om antwoorden te bieden. Het uitblijven van die antwoorden maakt dat ze die gaan zoeken op verkeerde plaatsen: criminaliteit, extremisme, enz. Bovendien predikt elke godsdienst "vrede". Waarom zouden wij die boodschap niet mogen verkondigen aan onze jeugd via moderne technologie? We zien elke dag opnieuw in het nieuws hoe het er aan toe gaat als we dat niet doen. Tijd om daar met z'n allen iets aan te doen. Luc Dielen, Merksem.


Gast

#644 Re:

2015-07-07 09:54

#626: -  

 Hierbij een dissonante mening:
Onder meer de Moslim Televisie- en Radio-Omroep zou dan ook zijn subsidies verliezen.
En wie braambos e.d. wil blijven horen kan toch doneren?
Waarom moet de belastingbetaler bijdragen voor programma’s die hij niet wenst te horen?
Zou een oproep tot steun of zelfs Crowdfunding ten voordele van de KTRO niet zinvoller zijn?


Gast

#645

2015-07-07 10:03

stop met afbraak van onze cultuur.

Gast

#646

2015-07-07 10:03

Niet uit groot enthousiasme over het Braambos; wel omdat ik vind dat het levensbeschouwelijke aan bod mag blijven komen.

Gast

#647

2015-07-07 10:26

I am Braambos! Je suis Braambos! Ik ben Braambos!
Wiske

#648

2015-07-07 10:32

Wat met de mensen die hun stem niet kunnen laten horen en voor wie deze uitzendingen o zo belangrijk zijn? ze zijn vaak dé manier om wat "voeding" te krijgen of een ander zicht op wat media ons voorschotelt: ouderen, gehandicapten, gevangenen, patiënten, eenzame mensen... of tellen zij ook niet meer mee?

Ik ben ook Braambos!


Gast

#649

2015-07-07 11:25

Wel, er wordt o.a. te weinig gedacht aan de oudere en zieke mensen die nog weinig buiten huis kunnen en uitkijken naar dergelijke uitzendingen. Er zou moeten rekening gehouden worden met die mensen.

Gast

#650

2015-07-07 11:31

Om mijn job, roeping als pastor met heel veel bezieling en geestkracht te blijven doen is het goed dat wij ons geloof met bondgenoten kunnen delen. Dat wij ons laten voeden door de bijbel, voorgangers, religieuzen, .... Een heel belangrijk medium hierin zijn de programma's op de televisie zoals Braambos...
Met dank!