Verwelkom asielzoekers in Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verwelkom asielzoekers in Brunssum.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-09-29 07:49



Gast

#2

2015-09-29 10:46

Mooie kans om in Brunssum te laten zien dat wij het beter kunnen dan de Duitsers.


Gast

#3

2015-09-29 18:23

Elk mens heeft recht op een leven en geluk niemand is meer of minder dan de ander

Gast

#4

2015-09-30 09:50

eindelijk ook een positief initiatief

Gast

#5

2015-09-30 12:44

mensen in nood moeten geholpen worden

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-09-30 14:50


Bennie Jongenelen
Gast

#7 Helpen is het minste wat je kan doen.

2015-09-30 15:07


Ik begrijp de harde schreeuwers die roepen weg met die zooi uit ons land, weg met die vieze asielzoekers daar komt alleen maar ellende van, de fik in het asielcentrum, terug sturen dat grafvolk! Deze mensen willen eigenlijk maar een ding, en dat is een oorlog buiten de deur houden,  en geen lijp met een machinegeweer in een centrum, wat hun familie zit om te maaien!

De aardigste vrouwen wat ik ken, ken ik niet meer terug in hun manier van omgaan met mensen.
Beste vrienden van mij, zijn veranderd in haatdragende figuren. 

Sommige zouden er zelfs oorlog voor over hebben, om een oorlog te voorkomen in hun stad.
Wij zitten elkaar af te maken, in plaats om te bedenken hoe wij met deze vluchtelingen gezamenlijk kunnen klaarkomen!

Zij zijn er, ze gaan er komen, hoe kunnen we ellende voorkomen?
Dit gaat niet lukken met haat of schelde of een simpele handteken actie "IK STEM TEGEN". 

Als je deze mensen gaat ontvangen met haat en nijd en ze duidelijk laat weten dat ze niet welkom zijn.
Dan heb je bij voorbaat al zelf vijanden van ze gemaakt, dan moet je natuurlijk niet verwachten dat zij lief en aardig doen tegen jou!
Het zijn arme donders die niet meer bezitten dan hun eigen kleren! 
Er zijn reeds al 222. 000 Syriëers gedood in deze smerige oorlog,  waar zowel Europa en Amerika voor een groot deel schuld aan zijn.  

Jij en wij hebben het zelf in de hand.

Wij maken zelf de keuze hoe ze gaan leven hier!
Wij maken zelf uit hoe die mensen zich gaan gedragen hier in Brunssum.
Het lijkt mij verstandig dat wij deze mensen eerst eens laten weten dat ze welkom zijn in ons dorp, en dat zij in Brunssum niets hoeven te vrezen!
Ik denk dat deze vriendschappelijke manier van benaderen de beste manier is om deze mensen te leren kennen. En dat dit ook de beste manier is om de mensen met slechte bedoelingen te vinden.

Ze zijn hier gekomen omdat zij vrezen voor hun leven,  en zij willen maar een ding en is een veilig bestaan en rust in hun leven.
Ik vind het prima als Gemeente Brunssum hen dat gaat geven, daar heb ik groot respect voor.
Ja ik verwelkom hun!

Gr. Bennie


Gast

#8

2015-09-30 15:57

Helemaal eens!
M

#9

2015-09-30 16:18

Ik zie dat deze petitie net zo hard loopt als de tegen petitie. Trek je conclusie zou ik zeggen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-09-30 16:35


Sanne
De auteur van deze petitie

#11 DRe: Helpen is het minste wat je kan doen.

2015-09-30 17:01

#7: Bennie Jongenelen - Helpen is het minste wat je kan doen.  

 Dank voor uw reactie Bennie!

 

Heel mooi omschreven.

tegenMoslims

#12 Re: Helpen is het minste wat je kan doen.

2015-09-30 17:24


Gast

#13

2015-09-30 23:15

In het asielzoekerscentrum in het Nederlandse Drachten is gisterenavond een grote vechtpartij uitgebroken. Tientallen bewoners gingen met elkaar op de vuist, zei een woordvoerder van de politie.

Drie asielzoekers zijn aangehouden. Zij zouden de aanstichters zijn, aldus de woordvoerder. "Het was een fikse vechtpartij, met duwen en trekken, waarbij ook met stokken werd geslagen'', zei de woordvoerder.

De politie was met meerdere auto's snel ter plaatse. Na aankomst van de agenten was het snel weer rustig. De oorzaak van de onrust is nog niet bekend. Ook de nationaliteit van de amokmakers is niet duidelijk.


Gast

#14

2015-10-01 06:45

omdat ik het beu ben zoals medelanders zich uitlaten over mensen die niet zomaar op de vlucht zijn en heus liever thuis waren gebleven

Gast

#15

2015-10-01 08:58

Zo wil ik laten zien dat alle mensen voor mij gelijk zijn...ongeacht geloof huidskleur of wat dan ook. Zolang iemand goede bedoelingen heeft en een groot hart is het ok!

Gast

#16

2015-10-01 09:51

Ik vind het jammer dat iemand die in het goede denk van de mens toch een ander beoordeeld op zijn taalfouten en je daarom minder of niks mag neerzetten. En feit is wel dat iedereen recht heeft op een fatsoenlijk leven zolang je de andere ook niet hinderd in zijn. Respect is een schone zaak. En zoals een ieder weet is er in een grote groep mensen er ook die het voor andere verpesten. En aangezien deze groep asielzoekers uit veel mannen bestaat, ben ik toch bang voor problemen. Het is natuurlijk niks mooier om alles in een bloemetjes behang te zien, maar hier zitten nu eenmaal ook veel radicale moslims onder en die laten zich niet leven. Zijn er goed in andere de macht op te leggen. De rotte appels misschien hieronder. Jonge meisjes werden al uitgehuwelijks en staan klaar om deze kant op te komen. Christenen worden al de grond ingetrapt en andere worden bespugt en niet te vergeten een aanranding. En sorry, maar zoiets wil je niet tussen je moeder of kind in hebben. Denk dat alles wat er in kranten heeft gestaan niet gelogen is. Maar blijkbaar zijn er mensen van Brunssum die denken dat eitje wel eens op een bloemige manier te wassen. Laten we ons hart vasthouden en afwachten wie er hier gelijk krijgt de voor of de tegen partij en alles op een bloemige manier mag verlopen.

 

Gast

#17 Re:

2015-10-01 10:29

#16: -  

 Waarom altijd het negatieve benadrukken??

De krant meldt ook dat de criminaliteit is gedaald in Breda na komst van een AZC. Daar schrijft u niet over. Of dat in weert een vluchteling het leven van een Weertenaar redt. Of dat de meeste vluchtelingen goed opgeleide mensen zijn die waarschijnlijk meer dan u en ik verdienden in hun eigen land.

En de aanranding die u aanhaalt..... de krant (en andere media) stelt dat er over afkomst en identiteit geen mededelingen worden gedaan. Stemmingmakerij dus.

Er zullen altijd negatieve kanten zijn, net zo zeer als er positieve kanten zijn. Voor beiden de ogen blijven openhouden.

Niet alleen maar het negatieve laten bovenkomen! Dit is niet uw land, niet mijn land maar onze planeet!


Gast

#18 Re: Re:

2015-10-01 10:43

#17: Gast - Re:  

 Dus ik moet inderdaad benadrukken dat ze goed opgeleid zijn en hier waarschijnlijk een goede baan zullen vinden. Terwijl er hier veel op werk zitten te wachten. Dat wil ik wel doen. En wat heb ik met Breda te maken, hier is volgens mij al genoeg gaande in Brunssum zelf. Maar dat wat er dus in een krant staat is dus hokus pokus. Nou dan hoop ik dat een Sven Prins bij iemand aan de koffie zit en dat de DSM geen overlast veroorzaakt voor omwonende en zal ik het daar maar bij laten, staat zoveel hokus pokus in een krant. Snap niet dat die dingen nog worden uitgegeven.


Gast

#19 Re: Re: Helpen is het minste wat je kan doen.

2015-10-01 11:37


Gast

#20

2015-10-01 14:06

Als christen en sociaal-democraat en als mens vind ik dat wij mensen op deze planeet de morele plicht hebben om behoeftige mensen te helpen. Nu ben ik ook realistisch en ik weet dat Nederland dit niet alleen af kan, daarom moeten alle landen (de EU en ook daarbuiten) samenwerken om dit vluchtelingenfenomeen te kunnen oplossen.


Anonymous

#21

2015-10-01 15:02

De tegenstanders van opvang wijzen altijd naar anderen. Andere plaatsen waar het niet altijd goed gaat (zijn er plaatsen waar het wel altijd goed gaat?). Anderen die dan maar de opvang moeten doen (in de Arabische landen worden al miljoenen opgevangen en omdat die landen nu dik in de problemen zitten is het langzaam onze tijd om eens iets te doen). Andere tijden (in het verleden ging het ook fout in Tietjerksteradeel; let maar eens op wat er in de toekomst gaat gebeuren). Andere asielzoekers die niet altijd de juiste motieven hadden (maar dat weet je pas als ze er zijn, toch?). Andere mensen moeten ze maar in huis nemen, andere plaatsen moeten maar een AZC bouwen, anderen moeten maar oplossingen bedenken.

Zij wijzen nooit naar het heden, naar het hier, laat staan naar zichzelf. Het gaat niet in de vluchtelingenopvang niet om andere mensen, andere plaatsen, andere tijden, andere oorzaken, andere gebruiken, andere culturen, andere opvattingen. Het gaat om mensen die nu en hier geholpen moeten worden, want zij staan hier en nu aan de poort. Als ze eenmaal opgevangen zijn, dan kunnen we  kijken hoe het verder moet en hoe het beter kan. Maar we kunnen niet voor ons uitschuiven en naar anderen wijzen. We mogen ook deze mensen niet afrekenen op wat anderen gedaan hebben en al helemaal niet op wat wij veronderstllen dat ze mogelijk ooit een keer zouden kunnen gaan doen. Kom nou, zo wil je zelf toch ook niet beoordeeld (lees: veroordeeld) worden?

Ik zou zo graag willen dat de tegenstanders van opvang zich dat eindelijk eens zouden realiseren. Zich in gaan zetten voor een oplossing, niet nog een nieuw probleem erbij creëeren.


Gast

#22

2015-10-01 15:44

Waarom ik deze petitie heb ondertekend? Omdat ieder MENS in nood gewoon geholpen moet worden!

Gast

#23

2015-10-01 16:55

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik vind dat barmhartigheid en hulpvaardigheid getoond moet worden aan mensen die hun land in nood ontvluchten want verplaats jezelf maar eens in iemand die land en volk moet verlaten om wegens oorlog ergens anders je toevlucht te moeten zoeken. Dan kun je als medemens toch alleen maar barmhartigheid en ontferming en meeleven en naastenliefde tonen.

Gast

#24

2015-10-01 17:06

Omdat mensen die hulp nodig hebben, hulp verdienen.

Gast

#25

2015-10-01 20:02

Ik heet alle asielzoekers welkom