Wijziging wet wapens en munitie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wijziging wet wapens en munitie.


Gast

#151

2015-11-18 07:47

Alles om men familie te beschermen..

Gast

#152 Re:

2015-11-18 08:14

#45: Marco Burghout -  

 Dat bestaat al aangezien leden van een schiet vereniging gewoon hun wapen thuis in een kluis mogen op bergen en vervoeren in een afgesloten koffer ( kort om verandert er nix) 


Gast

#153

2015-11-18 08:27

omdat de regering niks doet en kan doen voor onze veiligheid

Gast

#154

2015-11-18 10:34

Nog meer wapens? Iedereen een wapen? Wat voor oplossing is dat? De hele wereld een Wilde Westen.

De meeste mensen zijn er bij gebaat om te vragen voor verstand, niet voor een wapen.


Gast

#155

2015-11-18 12:18

Geen vertrouwen meer in de beschermende capiciteit politie of andere overheden die bedoeld zijn om ons te beschermen. Zero tolerance beleid is daar een mooi wassen neus voorbeeld van. Ipv geen tolerantie laten we hier gewoon over ons heen lopen.

Gast

#156

2015-11-18 14:07

Voor veiligheid van mijn gezin
Michel

#157 Re:

2015-11-18 14:31

#1: -  

 Ik vind wel dat er een hele hele strenge screening moet komen dan, zeer intensieve antecedenten onderzoeken, psychologische testen, vaardigheidstesten enz. Niet iedereen mag een wapen hebben hoor als ze maar geld hebben. Er zijn er toch al genoeg illegaal aanwezig dus eraan komen kan toch wel. Zeker als er ineens een bredere markt komt ervoor. Maar goed, het is wel een goed idee. Kun je tenminste je huis en haard verdedigen. Ik vind sowieso ook dat met dezelfde screening natuurlijk beveiligers op bepaalde posten ook bewapend moeten worden. Heb je toch meer slagkracht voordat het AT er is of de BBE (als dat nog zo heet). Ik vind ook dat mensen uit dezelfde wijk met zijn allen op elkaar moeten letten, in die zin van sociale controle enzo. En als er wat gebeurd in de wijk dat je een burgerwacht kan vormen, nu is dat nog verboden.

Niet iedereen wil het leger in of bij de politie maar je eigen wijk veilig houden wil iedereen toch? Of ben ik nou gek.

 

Groeten,

 

Michel

Marco Burghout

#158 Re: Re:

2015-11-18 14:54

#152: - Re:  

 Nou er zal veel veranderen met de aanpassing van de wet mogen bijvoorbeeld vrouwen wel pepperspray of stungun etc. Mogen dragen of klein handwapen met uitsluiting van dico`s evenementen etc.

Marco Burghout
De auteur van deze petitie

#159 Re:

2015-11-18 14:59

#154: -  

 Gaat u met uw verstand bijvoorbeeld de terrorist tegen houden wat gaat u verstandig zeggen op dat moment? foei niet doen?????

Het zelfde geld voor bijvoorbeeld inbrekers bij bejaarde mensen ook verstandig foei niet doen?

Marco Burghout
De auteur van deze petitie

#160 Re: Re:

2015-11-18 15:07

#157: Michel - Re:  

 Beste michel wij zouden ook al die testen willen zien,  echter door de chaos gecreerd door de eu is dat niet haalbaar op korte tijd. En daarom zijn wij van plan om een kort en krachtig voorstel te schrijven op Artikel 41.

In combinatie wet en regelgeving van Oostenrijk hierin is beschreven dat als u geen strafblad heeft u zonder testen etc.

Wel willen wij dat voordat u zonder strafblad een wapen koopt, u eerst bepaald aantal lessen bij een schietvereniging heeft moeten doorlopen.

Maar uw input wordt opgenomen waarvoor dank!


Gast

#161

2015-11-18 18:16

Ik voel mij gezien de instroom van asiel en gelukzoekers en aanslagen in de landen om ons heen steeds onveiliger, Nederland komt aan de beurt omdat we te maken hebben met een agressievere cultuur dan de onze. Ook het feit dat de wapenwet moet worden verruimd is omdat er vrijwel weinig of geen politie meer te bekennen is en vooral s,avonds in de provinciale gedeeltes van het land en in kleine steden dorpen en gehuchten. Kijk je kan als regering alles kapot bezuinigen maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden dat oa deze petitie vorm moet en mag krijgen. Maw verruim de wapenwet voor mensen zonder strafblad en van goed gedrag.

Gast

#162

2015-11-18 18:43

omdat ik het vind dat iedereen recht heb om zichzelf te verdedigen maar ik vind wel dat ze heel goed moeten worden nagetrokken voor dat ze een pistool kunnen kopen

Gast

#163

2015-11-18 18:46

Mensen moeten hun kunnen verdedigen.

Maar moeten ze wel eerst goed gekeurd worden.

Marja als we er goedbij stil staan kan iedereen wel aan een pistool komen.

Dus kan je net zo goed Officieel een kopen.
Maar wel registreren en ook uitleg en verklaring afleggen waarom je het gebruikt hebt en tegen wie.

De reden zou moeten wezen als het om een terreur aanval zou zijn.

Gast

#164

2015-11-18 18:57

Als de regering niet voor onze veiligheid in kan staan dan morgen wij het recur hebben oneself te verdedigen

Gast

#165

2015-11-18 18:59

Ik ben voor vrij wapenbezit en deze petitie brengt dat mogelijk een stapje dichterbij.

Gast

#166

2015-11-18 19:38

We moeten ons bewapenen om af te schrikken. Helaas heeft de regering dit zelf in de hand gewerkt.

Gast

#167

2015-11-18 19:42

In deze tijden lijkt het mij verstandig om je gezin te kunnen beschermen...wel met die verstande in de evt. wetgeving op nemen alleen voor thuis en niet buiten ( met uitzondering dat als dit nodig mocht zijn)

Gast

#168

2015-11-18 20:49

Iedereen moet het recht hebben om zichzelf en zijn gezin te beschermen in tijd van oorlog en terreur.

Gast

#169

2015-11-18 20:55

Iedere burger die de verantwoordelijkheid heeft en met een wapen om kan gaan. Zou er 1 moeten mogen hebben. Zodat het in tijden van nood ter verdediging gebruikt kan worden.

Gast

#170 Re:

2015-11-18 21:03

#154: -  

 Omdat diegene zonder verstand al in bezit zijn van wapen. Kunnen ze degene met verstand makkelijk uitroeien. Die kunnen zich niet verdedigen. Dus uit eindelijk komt dat wilde westen er dan nog! 


Gast

#171

2015-11-18 21:06

Ben voor deze stelling.
Wereldburger

#172

2015-11-18 21:14

Levensgevaarlijk slecht idee,haatdragende mensen jegens een geloof wapens geven.. Gaan jullie allemaal eerst maar eens lid worden van een schietvereniging. Leren wat een vuurwapen is en hoe je er mee om moet gaan, de wet in België is juist op de Nederlandse aangepast en strenger geworden..  Hoeveel schietpartijen zijn er de afgelopen 5 jaar in Europa geweest? Juist heel weinig en hoeveel in de VS? Juist tink before you act.... En degenen waar jullie zo bang voor zijn krijgen dus net zo makkelijk een wapen dus er verandert niets.. Ja nog meer geweld...


Gast

#173

2015-11-18 21:48

Het wordt eindelijk eens tijd dat we onszelf kunnen verdedigen. Wel is het zo dat misbruik dan aanzienlijk zwaarder gestraft zou moeten worden dan u het geval is.

Gast

#174

2015-11-18 22:04

Ik vind dat we ons zelf moeten mogen verdedigen in geval van nood of terroristen aanslagen , want onze regeringen doen het niet , OOK WIJ HEBBEN RECHTEN !
julliezijndom

#175 Domste petitie ooit

2015-11-18 22:12

Hoe dom is het om wapenverkoop legaal te maken, dit is natuurlijk precies wat de wapenhandelaren willen, beste medemens ga in plaats van domme petities te ondersteunen, eens een boek lezen of je verdienen in hoe jullie schapen worden bespeeld door de rijke onder ons. 

Wanneer wapens legaal zullen worden, zal er een grote kans zijn dat iemand jou of je kinderen wat aandoet met een wapen, hoe dom zullen jullie je dan voelen.