Wijziging wet wapens en munitie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wijziging wet wapens en munitie.


Gast

#226

2016-06-28 22:14

Ik ben zelf een ex militair en veteraan, en ben van mening dat wapens geen mensen doden maar slecht willende mensen wel met behulp van een illegaal aangeschaft wapen veel te veel slachtoffers kunnen maken tegen een niet gewapende goedwillende burger bevolking. Uiteraard onderschrijf ik het feit dat door het bewapenen van de burgers de echte crimineel ook harder en geweldadiger zal werken.
Nexit

#227 Re: Re:

2017-01-11 15:23

#197: Pseudoniem - Re:  

 Goed verwoordt, de terrorist zal elk middel toepassen. Beperkingen opleggen bij een toch al zwaar gecontroleerde groep zal geen effect hebben. Voorbeeld zijn de meerdere vrachtwagen aanslagen welke gepleegd zijn.....gaan we nu vrachtwagens verbieden ?

Mariette Remmington

#228 Re:

2018-09-09 18:33

#1: -  

Op donderdag 13 september 2018 (over een paar dagen) sluit de schriftelijke vragen ronde voor de 2e kamer over het voorstel tot wijziging van de Wet Wapens en Munitie. Met de bedoeling om daarna het wetsvoorstel zonder verder discussie in de Kamer vast te laten stellen. Vandaar onderstaande Brandbrief die vorige week is verzonden aan de leden van de 2e Kamer. Nu eens kijken of de dames en heren politici ook begrijpend kunnen lezen. Mogelijk helpt uw petitie om de aandacht hierop te vestigen!

De Brandbrief:

 

 

 

Geachte dames en heren,

 

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid legt u een voorstel tot wijziging van de wet Wapens en Munitie voor (hierna het ‘voorstel’), dat u ter bespreking wordt aangeboden, volgende week, op donderdag 13 september a.s. in een besloten vergadering.

 

Dit voorstel gaat véél verder dan de genoemde aanleiding van implementeren van de Europese Richtlijn, veel verder dan de andere Europese landen, vormt meerdere grove en onnodige schendingen van het Europees Verdrag van Rechten van de Mens (EVRM) en niet ten minste; het zal geen enkele positieve bijdrage leveren aan de veiligheid binnen Nederland.

 

GRENS wil, gelet op de ernst van de zaak, graag inhoudelijk met u in gesprek. Beschouwt u daarom deze brief als een uitnodiging; wij horen graag van u.

 

Mocht u hiertoe geen gelegenheid zien vóór 13 september, verzoek ik u dringend om tenminste uit de bijgevoegde de brief kennis te nemen van de drie belangrijkste bezwaren, namelijk;

•           het onnodig schenden van de privacy,

•           het onnodig schenden van het recht van vereniging en

•           het onnodig schenden van het eigendomsrecht.

 

Voor elk van deze bezwaren zijn alternatieve, meer effectieve en betaalbaardere mogelijkheden, die niet strijdig zijn met het EVRM en de Grondwet. Zie de bijgevoegde brief met onderbouwing.

 

Commissie J&V Tweede Kamer: Wijs dit voorstel af en verzoek de minister met een goed voorstel te komen met respect voor grondrechten van burgers, dat goede rechtsbescherming voor burgers biedt en – heel belangrijk – praktisch uitvoerbaar is voor Politie!

 

Wij rekenen op u!

 

Met de meeste hoogachting,

GRENS

(Grens is een groep betrokkenen die staat voor Grondrechten èn schietsport)


Gast

#229

2019-03-25 16:28

Wil graag mijn gezin beschermen en niet met lege handen staan tegen over welk dreigement dan ook zo dat ze kunnen doen wat ze willen zou ik mijn zelf niet kunnen vergeven