geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#551

2015-12-13 18:38

Nee tegen AZC, 1500 vluchtelingen op één plek, in een kleine gemeente als Geldermalsen, DAT IS GEEN HELPEN! Zijn meer inwoners als bepaalde dorpen van de gemeente Geldermalsen. En hoe is het uberhaupt mogelijk dat 8 personen dit voor de rest van de inwoners kan beslissen. Hier zijn gewoon geen woorden voor.


Gast

#552

2015-12-13 18:41

Te veel asielzoekers bij elkaar. Verspreiden is beter voor de integratie.

Gast

#553

2015-12-13 18:42

Geldermalsen geeft in een brief voor de omwonende aan dat de locatie niet te dicht bij het dorp ligt? Meteren telt niet meer mee of zo? Vervolgens staat er dat voorzieningen wel op loop- en fiets afstand zijn. En die zijn waar? In Meteren! Is Geldermalsen zich ervan bewust dat Meteren nog geen 4000 inwoners telt? Maar de voorzieningen daar moeten makkelijk 1500 asielzoekers kwijt kunnen? Daarbij komt ook nog eens dat de naast gelegen wijk 'De Plantage' toch al een zeer pretentieus plan is van de gemeente die alleen zal slagen als er voldoende kopers komen van buiten gemeente Geldermalsen. Dat gaat vast extra goed lukken als er een mega-AZC naast de wijk komt. Achterlijk plan!

Gast

#554

2015-12-13 18:56

Dit is toch van de zotte zo een aantal is niet te accepteren als bewoner van meteren / geldermalsen

Gast

#555

2015-12-13 19:12

100 asielzoekers oke maar geen 1500 zoals de pvda wil laat onze burgermeester ze maar in haar tuin logeren het politie buro gaat dicht en we halen criminelen binnen

Gast

#556

2015-12-13 19:19

Als dit er wordt doorgeduwd dan moeten we met zijn allen overgaan tot bugerlijke ongehoorzaamheid. Met zijn allen de diverse ge

meentelijke belastingen weigeren te betalen. Voortaan schijt hebben aan allerlei gemeentelijke flutvergunningen etc. Alleen kan je niets uit halen met zijn allen wel.


Gast

#557

2015-12-13 19:40

1500 is veels te veel! Belachelijk en de manier waarop schandalig. Lekkere gemeente!!

Gast

#558

2015-12-13 19:41



Omdat ik hier geen 1500 vluchtelingen wil en ik vind dat de burgemeester dit sowieso had moeten melden.

Gast

#559

2015-12-13 19:49

Beste gemeenteraad

Ik ben er op zich voor  om als land mensen in nood te helpen. Toen ik vorige week het aantal van 26 vluchtelingen hoorde dacht ik nog , Oke dat lijkt me nog realiseerbaar en beheersbaar.Ook qua faciliteiten en voorzieningen.(en 50 zal wellicht ook nog wel lukken )

Maar laten we alsjeblieft een juiste verdeling over heel het land hanteren. Een goed overdacht percentage per inwoner aantal voor iedere  gemeente in NL. 

1500 slaat nergens op voor dit dorp. Dit gaat voor alles en iedereen problemen en overlast geven . Misschien  niet direct de eerste maanden.maar zeker op lange termijn. 

Vandaar mijn tegenstem.

Ook kwam er nog een andere gedachte bij me op voor deze plotselinge plannen , als de gemeente denkt op deze wijze hun eigen financiële problemen acuut op te lossen, onder het mom van "nuttige besteding" van de eerder veel te duur en veel te ruim aangekochte bouwgronden..... financieren met rijks "subsidies"

Ben ik er helemaal op tegen,  hier heeft de bevolking al genoeg aan bijgedragen door o.a de bizarre ozb verhogingen. 

M.Kool


Gast

#560

2015-12-13 19:51

Ik wil niet dat die zwarten aan mijn kinderen kome.
Terroristen.

Gast

#561

2015-12-13 20:05

zijn het asielzoekers of gelukzoekers dus eigen volk eerst

Gast

#562

2015-12-13 20:14

Geen azc in Geldermalsen.

Gast

#563

2015-12-13 20:17

Het is waanzin om 1500 asielzoekers naar Geldermalsen te halen.
Veel en veel te veel.

Gast

#564

2015-12-13 20:26

Ik wil mijn leven niet op het spel zetten, indien er mensen met verkeerde bedoelingen tussen zoudem kunnen zitten.

Gast

#565

2015-12-13 20:35

Het zijn er teveel hoe kunnen zo iets doen dat dorp is daar veel te klein voor

Gast

#566

2015-12-13 20:58

Kleinschalig opvang was ons voorgehouden.  Als heel Gelderland  per dorp 1/2 gezinnen opvangt is het controleerbaar en acceptabel. Integreren zal makkelijker gaan en het brengt minder overlast met zich mee.  en het scheelt kosten, er hoeft geen kamp gebouwd te worden. 

1500 mensen in een kamp zetten is vragen om ellende,  geen goede dagbesteding dus verveling zal snel toeslaan met alle gevolgen van dien.  vooral de groep die uitgepocedeerd is zal voor overlast zorgen.  

De toekomst van onze kinderen wordt door dit besluit ernstig anders dan wij als ouders voor hun in petto hadden.  Niet meer zelf naar de bibliotheek fietsen, niet meer zelf naar het sportpark fietsen,  constant geconfronteerd worden met groepjes hang vluchtelingen. Ik heb bewust gekozen om mijn kinderen groot te brengen in een veilig dorp. In een dorp waar alles rustig en vredig is De veiligheid wordt zo terecht of niet terecht ernstig gevoelsmatig verminderd en daarmee daalt mijn woongenot.  Ik ben de stad ontvlucht jaren geleden omdat groepjes anders gekleurden me een onveilig gevoel gaven.  

Opvang prima, elk van de 11 dorpen 1/2 gezinnen voor statushouders zodat ze kunnen integreren. Er zal een goede sociale controle kunnen zijn.  De wijk agent zou eens per.....ddagen bij de mensen kunnen vragen hoe het gaat. Dat lijkt me beter dan wanneer politie groots moet uitrukken omdat het finaal uit de hand loopt (1500 asielzoekers op een kluit is vragen om ellende) de asielzoekers die u hierheen wilt halen zullen asielzoekers zijn, die in afwachting zijn op een woning of juist om teruggestuurd te worden. Deze groepen moeten niet in een woonkern ondergebracht worden maar in leegstande kazernes oid. 

Mevrouw de vries denk niet alleen aan uw politieke toekomst maar aan de toekomst van 10.000 inwoners.  Beter kunt u inzien dat dit afblazen het verstandigst is en ja ik snap heel goed dat dat een moeilijk besluit zal zijn. Stoppen is moeilijker dan doorgaan als je je zinnen ergens op hebt gezet.  Maar ik garandeer u dat wanneer dit stopgezet wordt het positief uitpakt.  De mensen in Geldermalsen hebben nu al laten zien solidair te zijn en dat zal nog meer worden. 

Ik ga ervan uit dat ook u, net als ik en vele Geldermalsenaren slecht heeft geslapen de laatste dagen, geef onze rust en nachtrust alstublieft terug,zodat u ook met een gerust hart kunt gaan slapen. 

 

 

 


Gast

#567

2015-12-13 20:59

Laat er plus geen komen

Gast

#568

2015-12-13 21:05


Omdat de gemeente waarschijnlijk de gevolgen ernstig
onderschat.Er zullen minder huizen verkocht worden op de
Plantage.De kosten van de infrasruktuur wandel en extra fietspaden enz. Scholen enz.

Gast

#569 Re:

2015-12-13 21:11

#566: -  

Goed verhaal! U moet woensdagavond spreektijd aanvragen en dit vertellen.

Om de redenen die u noemt wonen wij ook in een dorp (Meteren). Dit willen we graag zo (veilig dus) houden. 

Meterse burger

#570 Volksvertegenwoordigers?

2015-12-13 21:15

Nu ben ik benieuwd wat de gemeenteraad gaat doen naar aanleiding van dit krankzinnige plan van deze PVDA burgemeester, Het is zo klaar als een klontje dat de OVERGROTE meerderheid van de bewoners van Geldermalsen en Meteren dit NIET wil. Wie vertegenwoordigen de raadsleden? Nu zal blijken of zij daar voor eigen eer en glorie (baantjescarrousel, mevrouw de burgemeester?) zitten of echte volksvertegenwoordigers zijn. Anders hebben we naast een nepparlement dus ook een nepgemeenteraad.

Woensdag weten we wat voor vlees we in de kuip hebben!


Gast

#571 Re: Re:

2015-12-13 21:22

#569: - Re:  

 Ik vraag geen spreektijd aan omdat ik niet goed ben om voor een groep te spreken. Maar u mag mijn standpunten best gebruiken.   Hopelijk zijn er mensen in Geldermalsen die met goede argumenten de raad kunnen overtuigen. Denk dat dat beter werkt dan wanneer er luidkeels geschreeuwd gaat worden.


Gast

#572

2015-12-13 21:24

Ik wil dat volk niet niet in de buurt hebben, er komt alleen maar ellende van

Gast

#573

2015-12-13 21:25

want als je niets doet zal je ook nooit kunnen zegen ik heb er iets tegen gedaan

Gast

#574

2015-12-13 21:26

want als je niets doet kan je nooit zegen ik heb er iets tegen gedaan

Gast

#575 1500? plaats ze in een stad niet in dit gat

2015-12-13 21:29

Want als je niets doet,

kan je nooit zegen.

Ik heb er iets tegen gedaan