geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.

hokko

#526

2015-12-13 16:36

Enkele jaren geleden zat de gemeente Geldermalsen financieel bijna aan de grond, dit als gevolg van het aankopen van bouwgrond en bedrijventerrein. Gevolg hiervan was dat de inwonende de gemeentelijke lasten enorm zagen en voelde stijgen. Nu enkele jaren later word ons voorgehouden dat we financieel weer gezonder worden. Echter door het vestigen van een AZC op het bedrijven terrein, kan dit deel als gevolg daarvan niet verkocht worden. De belangstelling voor het resterende deel zal ook wel afnemen. Het aangekochte terrein nieuwbouw woningen in Meteren ligt op een steenworp afstand van het bedrijven terrein. Ook hier zullen belangstellende afhaken. Gevolg de inkomsten van de Gemeente lopen terug en de lasten voor de inwoners gaan weer omhoog, want het braak liggende terrein kost geld en is wel begroot. In de dorpen Geldermalsen en Meteren wonen nog geen 15.000 inwoners. Met het beoogde aantal van het AZC zou dat betekenen dat 1 op de 10 inwoners allochtoon is. (1 op de 200 is nog veel, maar acceptabel). Het gemeentelijk bestuur van Geldermalsen lijkt net als het landelijk bestuur weinig contact met de inwoners te hebben. De inwoners willen een gezond Geldermalsen, daar past een AZC niet in.


Gast

#527 Re:

2015-12-13 16:37

#522: Ty -  

 En blijkbaar heeft de persoon in kwestie bovendien geen verstand van zaken. Een huishouden heeft normaliter 1 internetaansluiting voor het gehele gezin, dat betekend dus 1 extern IP-adres. Oftewel ieder individueel apparaat maakt verbinding met het web via dat ene adres, heel normaal. Waar denk je dat je een router thuis anders voor nodig hebt, om te zorgen dat de ene verbinding naar buiten toe binnenshuis met meerdere apparaten gedeeld kan worden. Zorg dat je je feiten op orde hebt voordat je je uitspreekt, niemand houdt van mensen die klinkklare onzin verkondigen.


Gast

#528 Re:

2015-12-13 16:42

#476: -  

 Men snapt het nog steeds niet het gaat hier niet om geld maar om vrede en veiligheid voor de burgers. De gemeente Geldermalsen gaat het wel om geld van grond die ze maar niet verkocht krijgen. Het gaat om burgers die nog geen verblijfstatus hebben. Er kan van alles tussen zitten omdat ze nog niet voldoende gescreend zijn. Dus ook moordenaars criminelen en oorlogsmidadigers. Gezellig zo in je achtertuintje. De overheid kan het niet gezelliger maken!


Gast

#529

2015-12-13 16:43

Commentaar op deze petitie
Het spreek toch op zich vanzelf dat zonder enige informatie mensen zich buiten gesloten voelen

Gast

#530

2015-12-13 16:58

Weet iemand of het evt. mogelijk is dat 1 van de coalitiepartijen de stekker uit de samenwerking trekt en er dan eerst nieuwe verkiezingen moeten komen alvorens zo'n besluit genomen mag worden. Dus een mogelijkheid tot uiatel.

Dat zou de mogelijkheid geven dat alle partijen c.q. personen duidelijk aangeven waar ze voor staan en dan kunnen de mensen kiezen voor een partij die wel hun mening vertegenwoordigd. 


Gast

#531

2015-12-13 17:00

Veel te veel asielzoekers voor zo'n kleine gemeente !!!!!

Gast

#532

2015-12-13 17:03

1 helpen?ja!
1500 te gelijk: nee!

Gast

#533

2015-12-13 17:05

Te veel asielzoekers en de gemeente gebruikt dit om de financiele pot te spekken.
George Carlin

#534 Re:

2015-12-13 17:08

#1: -  

 In nederland is niet eens armoede lol


Gast

#535

2015-12-13 17:13

Bespaar ons die ellende van een azc

Gast

#536

2015-12-13 17:22

Prima initiatief !
Meterse burger

#537 Waanzin

2015-12-13 17:25

De "vluchtelingen" komen met 100.000den ongehinderd Europa binnen. En er staan er nog vele 100.000den klaar. Daar zitten inderdaad echte vluchtelingen tussen maar ook heel veel gelukszoekers uit Eritrea, Irak, Afghanistan, enz. Dit kunnen en willen we niet in Europa opvangen. Dat is waanzin.

Afrika en het Midden-Oosten moeten hun eigen problemen eens een keer oplossen. Misschien eens stoppen met die ongebreidelde bevolkingsgroei? Of eens stoppen met altijd en eeuwig oorlog voeren met elkaar? Om over de rampzalige invloed van de Islam nog maar te zwijgen.

Deze ellende willen we niet in onze gemeenschappen. De regenten die dit door de strot van de inwoners proberen te duwen moeten teruggefloten worden. Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Compleet van het padje zijn ze!


Gast

#538

2015-12-13 17:28

Omdat ik niet wil dat de toekomst van mijn kinderen wordt.

Gast

#539

2015-12-13 17:34

Ik denk dat sowieso 1500 mensen op 1 plek geen goed idee is. Niet voor de mensen zelf en ook niet voor de inwoners. Als je als inwoner iets wil doen is dat bijna onmogelijk met zoveel mensen. Je nodigt niet 1500 mensen uit om een keer te komen eten...en wat moeten die mensen gaan doen de hele dag. Met zijn allen naar het Pandje? Zolang ze in hun bedje liggen kan dat natuurlijk allemaal, maar dan? Ik denk echt niet alleen aan mezelf maar ook aan die mensen. Met zoveel op elkaar, dat is gewoon vragen om moeilijkheden. Ik ben NIET tegen opvang maar dit is te veel niet goed voor iedereen.

Gast

#540 Re:

2015-12-13 17:45

#1: -  

 Voorgelogen fijn voor alle bewoners op de plantage. Die er komen wonen of een huis willen verkopen daald meteen in waarde. Kom op mensen voor de toekomst van geldermalsen en omstreken laat je gezicht zien woensdag Hoe meer mensen hoe beter!!!


Gast

#541

2015-12-13 17:53

Omdat ik vind dat het wel heel erg veel is voor zn klein dorpje als Geldermalsen laten ze zoiets maar in de grote stad doen maar niet in kleine dorpjes en daarbij voelen vele zich niet meer veilig dat is nu al niet maar dan helemaal niet meer.


Gast

#542

2015-12-13 18:05

Te gek voor woorden. 1500 is te veel.

Gast

#543

2015-12-13 18:06

Bedankt Partij Van De Allochtonen!

Door deze nieuwe zielen hoopt de PVDA nieuwe aanhangers aan te trekken om niet nog verder af te afglijden. 

Mensen in nood helpen daar ben ik helemaal voor, maar nu lijkt het erop dat wij moeten gaan integreren. Nu nog een moskee erbij en dan zijn we er! :(

 

maximaal 100 en dat is genoeg!


Gast

#544

2015-12-13 18:07

Met name de manier waarop de gemeente dit in het geniep en in de achterkamertjes wilde bekokstoven is weer typisch voor de politiek in Nederland. Hulde aan de VVD die al dan niet bewust dit naar buiten heeft gebracht. Leert de poltiek dan nooit te luisteren naar en te handelen conform de wensen van de burgers? Vinden de politici het vreemd dat geloof en vertrouwen in de politiek daalt tot onder het nulpunt. Allemaal boter op hun hoofd.
Groet,
Paul Compen

Gast

#545

2015-12-13 18:08

Teveel vluchtelingen in een kleine gemeenschap

Gast

#546

2015-12-13 18:17

Ik heb van dichtbij meegemaakt wat het teweeg brengt en hoe ondankbaar ze zijn dit wil ik de inwoners van Geldermalsen niet aandoen!

Gast

#547

2015-12-13 18:19

Waar is de gemeente Geldermalsen mee bezig. Ik woon er niet maar kan me indenken dat dit percentage veel en veels te groot is. Dit zal wel te maken hebben met de subsidie die de gemeente ontvangt! Maar denk aan jullie inwoners... die zijn het er niet mee eens!

Gast

#548

2015-12-13 18:26

In een kleine gemeente als Geldermalsen van ongeveer 11.000 inwoners is het schandalig dat er een AZC moet komen en dan ook nog wel voor ruim 1500 mensen. Dit zullen dan ook nog eens voornamelijk mannen zijn, dus dan is het over een jaar het 4 dubbele met de overkomst van de rest van de familieleden. En overigens zou het dan ook nog net naast een nieuwbouwwijk komen waar veel jonge gezinnen met kinderen wonen. Tevens heb ik daar ook net een woning gekocht welke nog gebouwd moet worden en zit dus ook echt niet te wachten op een AZC!!!
triest

#549 Re: Re:

2015-12-13 18:31

#437: Gast - Re:  

Heeft de gemeente geen leuk potje in het vizier om de ouderenzorg in Geldermalsen beter te laten lopen?Alle patienten hebben "recht" op twee douche beurten per week in Ravensteyn, ook incontinente Alzheimer patienten. Gevolg?  Bacteriele infectie aan de urinewegen... Hoe zou dat nu komen?  

De mensen op Ravensteyn en andere bejaardentehuizen werken zich uit de naad. Daar ligt het niet aan.  

Er moet meer hulp komen voor onze eigen bevolking, zij hebben Nederland weer opgebouwd. 

 

 

triest

#550 Re:

2015-12-13 18:34

#50: -  

 helemaal mee eens....  kom van achter je beeldscherm vandaan en ga naar het gemeentehuis.....