Geen AZC op de Braamhorst te Ede

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC op de Braamhorst te Ede.


Gast

#1

2016-01-20 12:51

Omdat de hele recreatiesector lam wordt gelegd....kinderen kunnen niet meer veilig spelen en mensen voelen zich ook echt niet meer veilig.
Op deze plek is niks voorhanden.....en wat gaan ze doen dan......rondzwerven en daar zijn voorbeelden genoeg van in de media wat er dan gebeuren gaat.
Ik sta niet voor mezelf in als er iets gebeurd met mijn familie of naasten.
Dus politiek in ede......denk goed na want ik kom voor mijzelf op!

Gast

#2

2016-01-20 13:43

Omdat ik op bospark ede sta en er voor de vluchtelingen geen faciliteiten op de braamhorst zijn dus ze dan bij ons komen hangen en ik vrees voor mijn kinderen

Gast

#3

2016-01-20 19:11

Omdat ik als edenaar weet hoeveel moeders met ( kleine ) kinderen daar langs komen die op de camping er naast staan en moeders of kinderen alleen langs komen om boodschapen te gaan doen en dat met een groot bos er tegen over ik vind dit onverantwoordelijk helemaal na wat er allemaal is gebeurd.

Gast

#4

2016-01-20 19:52

Als bewoner van de Doesburgerheide en omwonende van 4 campings (Gelloo, Bospark, Braamhorst en Scheleberg) ben ik gesteld op onze oude buurt die zich 1000 jaar geheel zelf bestuurde. Het is rustig hier, en dat wil ik absoluut zo houden. De Braamhorst is van het stel de rustigste camping. Recreatie brengt soms wat lichte overlast met zich mee voor ons buren maar niet van de Braamhorst, Nooit is het een echte hinder en 's winters zijn we weer op onszelf. het is altjd leuk in april de caravans weer te zien komen.

Een AZC in onze buurt opgelegd door Ede is een heel ander verhaal, dat is echt onacceptabel. De politie is nu al nauwelijks in staat de inbrekers uit onze huizen te houden hier, dat moeten we zelf doen. Wat wij nu weten van AZC's wil ik absoluut niet in mijn buurt hebben. Waarom zouden we ons laten misbruiken door een stel dwazen met onuitvoerbare ideeën dit niet naar de risicos kijken? .

Het is mij trouwens een raadsel waarom een vertegenwoordiger van de NCC zo maar tegen de Gelderlander riep dat ie de Braamhorst wel voor een goedkoper terrein zou willen ruilen. Heeft die vereniging geen statuten?

Gast

#5

2016-01-20 20:02

Ik zit er niet op te wachten dat ze op een camping gaan wonen dat word echt te gek !!!!

Gast

#6

2016-01-20 23:09

              

gr uit ede

#7

2016-01-21 20:55

Bestuurder J. Timmer ( voorzitter ) van de ncc de braamhorst staat open voor zijn locatie ,

 

De leden van de ncc en met regelmaat bezoekers zijn tegen een AZC op hun terrein,

zelfs binnen onze club zijn de spanningen voelbaar.


Gast

#8

2016-01-21 23:11

 Ik heb dit toch echt twee keer moeten lezen voordat ik geloofde wat er staat. Menen jullie serieus dat jullie vakantiestekkie zoveel belangrijker is dan het opvangen van mensen in nood?!? Dan weet ik voorlopig weer genoeg over de Nederlandse 'normen en waarden'.

Iemand die wel nadenkt

#9 Re:

2016-01-23 20:21

#8: -  

Inderdaad. We gaan onze omgeving niet lamleggen om nog een kamp toe te voegen aan de Gulag Archipel die het COA-systeem heel hard aan het worden. We gaan wat is opgebouwd niet opofferen aan een totaal gemankeerde grenspolitiek die grenst aan zelfmoord. Heb je de aantallen gezien? No way. Hulp is hard nodig maar aan het begin van een wandeling van 4000 kilometer en niet aan het eind.


Gast

#10

2016-01-23 22:23

Als jij je poten maar omhoog kunt leggen en je blikje bier maar kunt opentrekken, hè? Wat kan het jou schelen dat miljoenen mensen verrekken?

Je denkt niet na, je denkt aan je eigen. Twee verschillende zaken.


Gast

#11 Re:

2016-01-23 22:32

#10: -  

Absoluut niet. Ik denk aan de externe en interne veiligheid van mijn land dat door jouw soort mensen ernstig in gevaar is gebracht. En ik denk aan die mensen die in dat systeem ook niet geholpen kunnen worden. Die omkomen onderweg hier naar toe. Het is duidelijk dat je dat niet begrijpt. Dat je totaal verkeerde afwegingen maakt die ons land in gevaar brengen. Bemoei je alsjeblieft niet met zaken waar je geen verstand van hebt.


Gast

#12 Re: Re:

2016-01-23 23:45

#11: - Re:  

 Hoe kun je nou in godsnaam beweren dat de "externe (what the hell is dat?) en interne veiligheid" van ons land in gevaar gebracht wordt door mensen die er nog niet eens zijn? Hoe achterlijk moet je zijn om mensen al te beschuldigen van iets terwijl je niet eens weet wie het zijn, waar ze vandaan komen? Jouw "denken" heeft helemaal niets met de bveiligheid van het land te maken, maar is puur en alleen jouw fobie, jouw vooroordelen en jouw ongegronde haat jegens een abstractie die je op mensen botviert.

Doe niet net alsof jij zo deskundig bent, want het tegengestelde is al te duidelijk.


Gast

#13

2016-01-26 11:03

Ik ga altijd op de fiets naar school en kom langs de braamhorst,
dat durf ik niet meer als er veel kerels lopen. Ik ben bang!

Gast

#14

2016-01-26 14:10

Er komen 400 tot 600 mannen! Ouders hou je dochters binnen!

Gast

#15 Re:

2016-01-26 15:21

#14: -  

 Ik maak me meer zorgen om die hordes die met eieren en vuurwerk gooien, varkens ophangen, kogelbrieven sturen en dreigen met moord, auto's in brand steken, stenen door de ruiten gooien, hakenkruizen schilderen en meer van dat fraais. Want dat is dagelijkse werkelijkheid in Nederland.

henk

#16 Braamhorst

2016-01-26 22:08

ik ben tegen heb ook begrepen dat het allemaal kerels zijn geen gezinnen. Ben je lekker mee.


Gast

#17

2016-01-27 07:57

Ik woon in die buurt met jonge kinderen en ik wil ze graag een veilige omgeving bieden! Ook wil ik graag als vrouw alleen in de bossen wandelen zonder angst.

Gast

#18 Re: Braamhorst

2016-01-27 08:30

#16: henk - Braamhorst 

 Die komen ook niet voor jou, Henk. Wees gerust, ze hebben smaak.

omwonende

#19 AZC Braamhorst

2016-01-27 19:12

In deze discussie is het belangrijk om bij de feiten te blijven. 

De lokatie is fout. Te ver van OV, centrum, scholen, ziekenhuis etc. Alles ligt op minimaal 2-3 km. afstand. Hoe gaan die mensen naar dit alles? Lopend?

Het is een prachtig recreatieterrein zonder enige bebouwing behalve sanitairgebouw. Bovendien gelegen midden in het mooie Edese Bos. Alle infrastructuur moet aangebracht worden. Dit heeft veel te grote invasieve  gevolgen voor de natuur. Laat staan al die mensen die daar ineens hun dagelijkse dingen komen doen. 

Voor de lokatie is het toch verstandiger om voor bestaande bebouwing te gaan waar op een simpele manier alle voorzieningen te realiseren zijn? 

Waar ligt de verantwoording voor het toezicht en de handhaving (is nu al vaak ver te zoeken)? Bij de Gemeente of bij de caravanclub? Ik ben bang dat dit een gevalletje kastje-muur gaat worden waar wij de nadelige gevolgen van gaan ondervinden.

Economisch gezien heeft het voor de omgeving ook gevolgen. Het feit blijft dat toeristen hun vakantie niet graag doorbrengen nabij een AZC. Aangezien dit niet voor een paar maandjes is maar ca. 5 jaar zal oa. Het Bospark hier zeker de gevolgen van ondervinden. Kijk maar naar de eerste reacties in Otterlo, afmeldingen van toeristen kwamen onmiddelijk binnen.

En wat als je je huis wil verkopen? Niet meer te doen. Mensen kopen nu eenmaal geen huis naast of nabij een AZC.

Ik hoop dat de Gemeente hier een verstandig besluit in gaat nemen. En dat er een moment komt waarbij de omwonenden naar de Gemeente toe hun bezwaren kunnen uiten, face-to-face. 


Gast

#20 Re: AZC Braamhorst

2016-01-27 19:35

#19: omwonende - AZC Braamhorst 

 Zeker, economische belangen vóór humane. Tuurlijk.


Gast

#21 Re: Re: AZC Braamhorst

2016-01-27 20:12

#20: - Re: AZC Braamhorst 

 Laat me raden, u bent vast geen omwonende? Wat zou u zeggen als ze van plan waren ca. 100 vluchtelingen voor een periode van 5 jaar naast uw huis te gaan plaatsen? Ik ben niet tegen de opvang van vluchtelingen. Maar ik ben wel tegen deze grootschalige opvang wat de integratie en acceptatie niet bevordert. 

U zou wel anders praten als u het zelf in uw portemonee kan gaan voelen. Toeristen sector is hier in de regio erg belangrijk.


Gast

#22 Re: Re: Re: AZC Braamhorst

2016-01-27 21:01

#21: - Re: Re: AZC Braamhorst 

 "…wat de integratie en acceptatie niet bevordert."

Weet je wat de acceptatie en integratie onmogelijk maakt? Tevoren al duidelijk stellen dat de mensen ongewenst zijn, "omdat je het in je portemonnee kan gaan voelen". Niemand kan integreren als hij alleen maar met de nek wordt aangekeken.

Maar wat veelzeggender nog is: zodra asielzoekers een verblijfsvergunning krijgen, moeten zij het AZC verlaten. Die mensen die dus werkelijk dienen te integereren in de maatschappij verdwijnen van de Braamhorst. Dus waar heb je het over?

Nogmaals, als je de economische belangen van jezelf belangrijker vindt dan de humanitaire belangen voor veel mensen in nood, dan weet ik voldoende.


Gast

#23 Re: Re: Re: Re: AZC Braamhorst

2016-01-27 21:16

#22: - Re: Re: Re: AZC Braamhorst 

 Jammer dat u alleen maar het economische eruit haalt. U kent mij niet en u woont duidelijk niet in deze omgeving. 

 


Gast

#24 Re: Re: Re: Re: Re: AZC Braamhorst

2016-01-27 22:00

#23: - Re: Re: Re: Re: AZC Braamhorst 

 En jij kent mij wel? Waar haal jij je rare conclusies vandaan? Ga je er altijd vanuit dat jouw idées fixes feit zijn?

En als je het zo stelt, wie zegt dat jij wel van hier bent?


Gast

#25

2016-01-28 07:05

Nee ik ken u niet. Maar uit uw conclusies over mij denkt u mij wel te kennen.

Sorry dat ik het belang van mijn inkomen waar ik mijn gezin van moet verzorgen belangrijk vind.

sorry dat ik het gevoel van veiligheid van mijn jonge kinderen belangrijk vind.

Sorry dat ik mijn natuur te mooi vind om overhoop te laten halen voor tijdelijke bewoning.

het gebeurt duidelijk niet op deze schaal naast uw deur. Dan zou u waarschijnlijk meer begrip voor mijn zienswijze hebben.

Laten we het erover eens zijn dat we beide een andere zienswijze hebben in deze en het hierbij laten. Dit is uiteindelijk niet de plek voor deze discussie. 

Ik wens u een mooie dag :)