Red de binnenstad van Amsterdam!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de binnenstad van Amsterdam!.

LB

#26

2016-01-31 18:44

Worden al die walmende nutella wafelwinkels getolereerd omdat ze toeristen en andere bezoekers afschrikken en zo voor spreiding zorgen? Helaas, het werkt niet.

Moet nederlandse kaas nou echt een slechte naam krijgen door al die plastic-kaas winkels?


Gast

#27

2016-01-31 18:50

Heb zo ontzettend genoeg van al die ijs/wafel winkels. En de aardige winkels verdwijnen, zoals bijvoorbeeld in de Damstraat/Oude en Nieuwe Hoogstraat is gebeurd!

Gast

#28 Re:

2016-01-31 18:56

#27: -  

 en ze stinken ook. De ergste is die aan de Oude Hoogstraat 5. Deur staat altijd open en het meurt! Al vanaf tientallen meters afstand te ruiken


Gast

#29

2016-01-31 19:05

Ik woon en werk in de binnenstad maar wordt er gek van al die toeristische trekkers leefbaarheid hier is nu slecht

Gast

#30

2016-01-31 19:23

Ben het geheel eens met de inhoud van de petitie!

Gast

#31

2016-01-31 19:45

Omdat het echt verschrikkelijk wordt onderhand.

Gast

#32

2016-01-31 21:13

De Amsterdam binnenstad is nu net een soort Disneyland. Ik wil de stad graag terug voor de lokale bevolking.

Gast

#33

2016-01-31 21:54

Omdat ik als bewoner van de binnenstad al decennia getuige ben van de verkwanseling van de stad aan het toerisme ten koste van woongenot en sfeer. Dit alles vooral dankzij de wethouder Caroline Gehrels

Gast

#34

2016-01-31 22:42

Ik ben hier opzich niet mee eens (want winkels zijn zelf ook commercieel) maar omdat ik vind dat niet elk pand in de stad een vrije marktwerking moet hebben (minimaal 30% sociaal, 20% middenstand en de rest vrije markt) Zou de sociale huur hier wellicht een onderdeel van kunnen zijn. (Sociale winkelhuur) Maar dan zou je ook geen grote winst moeten mogen maken.

Gast

#35

2016-01-31 22:58

Ik ben geboren en getogen en woon nu in de Warmoesstraat waar het een grote bende is.

Gast

#36

2016-01-31 23:23

Zowel voor de bewoners als de toeristen dient er diversiteit te zijn. Enkel monocultuur zal ook de toeristen verjagen

Gast

#37

2016-02-01 00:19

er is gewoon een teveel aan hetzelfde in de stad momenteel! De historie en eigenheid begint langzaam te verdwijnen! Amsterdam moet een volksstad blijven! Tevens hoop ik dat de grote touristenbussen ook uit de stad verdwijnen.. We hebben een super goed werkend en snel OV systeem, wat al start vanaf net buiten de ring. Laten we er dan ook gebruik van maken!

Gast

#38

2016-02-01 05:32

Amsterdam gaat naar de haaien, het gaat steeds meer lijken op een toeristische plek in bijv turkije, een grote eenheidsworst aan winkels, wat een blunder! Zo lang het alleen om geld gaat zal dit steeds erger worden, het beetje cultuur wat we nog hebben wordt overgoten met nutella!

Gast

#39

2016-02-01 08:35

Ik heb vroeger in Amsterdam gewoond en ik vind het jammer om te zien hoe de binnenstad er op achteruit is gegaan. Dit moet stoppen.

Gast

#40

2016-02-01 09:26

Het wordt tijd dat dit gaat gebeuren, het wordt anders een grote vreetschuur.

Gast

#41

2016-02-01 09:43

Het centrum wordt voor veel geld opgeknapt, de rode loper. Kan er dan ook nog een beetje "stijl" overblijven en de binnenstad niet zonder meer aan de "meestbiedende" overgedragen worden.
Het punt van P

#42

2016-02-01 11:32

Omdat de VVD en D66 zich gedragen als hardwerkende ouders die alleen maar denken aan geld verdienen en daarbij alle aandacht voor hun kinderen verwaarlozen.


Gast

#43

2016-02-01 11:41

Omdat ook het centrum een uitstraling moet houden van een gezellige en normale leefomgeving en niet van een touristenindustrie, dat wil ook de tourist niet als ze kiezen om deze prachtige stad te bezoeken.Dit vraagstuk is een moeilijke uitgaging van iedere grote stad. Laat Amsterdam een goed voorbeeld worden voor andere Eueropese steden en er niet voor weglopen.

Gast

#44

2016-02-01 12:34

Omdat ik inmiddels ook niet meer graag in het centrum kom en dat eigenlijk jammer vind. Ik blijf in mijn eigen wijk en accepteer lijdzaam dat toeristen het centrum van de stad overnemen. Zo zonde!

Gast

#45

2016-02-01 13:15

Ik zie mijn geboortestad steeds meer veranderen in een groot pretpark zonder dat er maar enigszins rekening wordt gehouden met bewoners. Niet alleen in de straten en op de pleinen maar ook in de horeca en winkelkeuze komt steeds minder variatie.
Daarnaast zijn er winkels actief die totaal geen bestaansrecht hebben.

Een voorbeeld zijn de mini-supermarkten die zowat naast danwel op steenworpafstand bij winkels van de supermarktketens gevestigd zijn. Onmogelijke exercitie. De overheid zou, met de Bibop in de hand, onderzoek moeten doen hiernaar.

De vele wafelshops, geflankeerd met de grote Nutella potten, verspreiden een hele vieze zoete geur door de hele binnenstad, zaten we daarop te wachten? Deze shops blijken veelal vergunningloos te werken. Ik zal dan maar niet vragen naar de hygiëne en de HACCP kennis van de uitbater en/of haar personeel.

Ik hoop dat met deze actie de overheid wakker wordt en zo-wie-zo onkruid met wortel en tak uitroeid en de verloedering en deze monocultuur stopt.

Gast

#46

2016-02-01 14:04

De kleine ondernemer moet betere kansen krijgen en hiervoor moeten zij beschermd worden tegen de grotere corporaties.

Gast

#47

2016-02-01 14:19

Vroeger had je in Amsterdam centrum allerlei leuke ambachtelijke winkeltjes en kleine ambachtelijke (elektro)bedrijfjes en dat gaf ook leuke en vooral nuttige bedrijvigheid. Ik ging er altijd graag kijken en kon er ook leuke dumpspulletjes kopen. Nu zijn al die bedrijfjes weggepest door het gemeentelijke parkeerbeleid en torenhoge huren van de panden. alles is nu verdwenen naar de industrieterreinen in de buitenwijken en is het er ongezellig en ontoegankelijkheid voor de gewone bezoeker. Dat soort kleine ambachtelijke plekken zie je nu alleen maar in de diverse broedplaatsten ook in de buitenwijken, maar horen eigenlijk in de binnenstad thuis.
Al die ijs en wafel winkeltjes heb je als bewoner niets aan, daarbij vindt ik die chemische wafels niet om te vreten en zéér ongezond! Geef mij maar vers ambachtelijk gebakken brood!


Gast

#48

2016-02-01 15:18

De stad is met name van de bewoners. Mogen wij ajb blij zijn met en trots zijn op onze woonplaats? De schoonheid mag niet verloren gaan. Terug naar een flanerende levendige Kalverstraat met bewoners zou echt een verademing zijn!

Gast

#49

2016-02-01 16:29

Kleine winkelier, wil diversiteit in de stad niet eenheidsworst

Gast

#50

2016-02-01 16:54

Ik besef me dat Touristen van financieel belang zijn voor Amsterdam maar men mag de Amsterdammers niet vergeten want tenslotte is het onze stad. Vooral de wafel winkels moeten écht weg. Ook ziet men de afgelopen tijd een vervuldiging van touristische informatie punten. Hiervan hebben wij in ieder geval niet méér van nodig.