Behoud Natuur Paddepoel / Selwerd "Stop Kap bomen "


Gast

#26

2016-02-22 23:12

Toen ik nog in de stad woonde heb ik veel gewandeld in deze groene zone. Het groen maakt de stad leefbaar en mooi! De natuur komt dichtbij en het is heerlijk om er met je hond te lopen. De stad heeft groen nodig om het aangenaam te houden.

Gast

#27

2016-02-23 06:07

Omdat zo'n mooi park...wat voor de natuur helemaal opgeknapt is...en wij daar veel diersoorten terug zien die waren verdwenen en niet door mensen van achter het bureau nu de vernieling in zien gaan. Bomen..die ons voorzien in een grote stad van zuurstof..broedplaatsen van vogels uilen en noem maar op...nu kapot gemaakt gaan worden en en wat we er voor terug krijgen is een fietspad voor studenten die zoveel haast hebben en op scooters vuil lucht veroorzaken.....De eerste auto maar te vergeten die stiekem tussen doorgaat om de file bij de stoplichten te vermijden..een 1e dode die niet oplet omdat die toch voorrang heeft...en noem maar op...geen bericht geving van dit plan aan omwonenden...Het is niet alleen de bewoners van Selwerd ..maar ook de bewoners van de seniorwnflats CAPOMO. ...die naar de AH en Ali gaan voor hun boodschappen...die kunnen straks niet meer fatsoenlijk oversteken .en noem maar op ...daarom heb ik getekend.Laat Paul de Rook maar eens een dialoog aan gaan met de bewoners uit de omgeving ving.Als je hem wilt helpenet een schouw door de wijk en je hebt je aangemeld en een mail gestuurd hoor je niks van hem terug.....en nu dit met het gevolg....waar is hij mee bezig

Gast

#28

2016-02-23 16:36

ik heb getekend omdat de schaarse groene delen die de stad heeft moet blijven behouden.


Gast

#29

2016-02-24 00:34

Weer een lading bomen kappen in een stad die zichzelf wil profileren als 'groen en ecologisch centrum van Nederland'. De laatste jaren lijkt er, in tegenstelling tot het image dat de gemeente zich wil aanmeten, een ware kapmanie te heersen bij de afdeling groenverzorging. En nu ook hier weer. Wat ik in de reacties nog niet voorbij heb zien komen is de daadwerkelijke reden van dit onzalige plan. Twee jaar geleden is er door een paar bobo's uit de wijk Paddepoel geklaagd dat ze in de ochtend en middag enorm veel last hebben van fietsende studenten als ze vanuit een zijstraat de Zonnelaan op willen. En omdat het hier autobezittende bobo's betrof is er meteen actie ondernomen om de fietsroute naar Zernike zoveel mogelijk van de Zonnelaan weg te leiden. Totale kolder! De Zonnelaan is een verkeersader en prima geschikt voor af- en aanvoer van fietsende studenten. Er zijn kapitalen aan borden en wegbewijzering uitgegeven en nu moet ook een heel park eraan geloven omdat een paar automobilisten te beroerd is om even te wachten op een paar fietsers. Domweg weggooien van kapitaal en vernietiging van leefomgeving. En waarvoor? De voorrang van een paar ingeblikte blaaskaken.


Gast

#30

2016-02-24 06:37

omdat er al zo weinig groen is en ze het sterrebos steeds verder hebben vernielt en er ook nog eens een busbaan door een prachtig stuk stadspark is aangelegd tijd dat dit stopt
Student

#31 Re:

2016-02-24 17:02

#21: -  

 Oneens, het levert op dit moment gevaarlijke situaties op, heb al meerdere botsingen gezien, ook met gewoon 1 of 2 fietsers naast elkaar.

Uiteindelijk is het ''3 naast elkaar fietsen'' vooral vanwege het oneven aantal(eentje moet alleen fietsen). Met 4 is dit dus niet nodig en het met vier naast elkaar rijden zal dus wel meevallen.


Gast

#32

2016-02-24 17:43

De argumenten wat betreft natuur zijn begrijpelijk, maar hier moet maar een andere oplossing voor gevonden worden wat mij betreft.
Het is namelijk echt nodig dat het fietspad verbreed wordt, en op veel plekken kan dit zonder kap niet meer dan een halve meter. (Er moet wel een marge zijn namelijk, het moet niet kunnen zijn dat je aan de rand van het pad al bijna de boom raakt)

Nu is het simpelweg te krap, met name in de ''studentenspits.''(rond de leswisselingen, dus vlak voor 9 uur, vlak voor 11 uur, rond 5 uur 's middags enz.) Het meeste gevaar ontstaat bij snelheidswisselingen(fietsen kan natuurlijk vanaf 10 tot 25km/uur) wanneer er ingehaald moet worden maar dit niet kan doordat er voor 2, maximaal 3, fietsers op het hele pad ruimte is en er rond die tijden ook veel tegenliggers zijn.

Sowieso doet dit fietspad op dit moment erg armoedig aan, het is hard aan vernieuwing toe, dat is duidelijk.

Nederland en juist Groningen staan bekend om goede fietsnetwerken en dit is ook iets wat studenten graag zien. Stel je voor dat je als internationaal student overweegt om in Groningen te studeren, dan spreekt zo'n armoedig fietspad dat nodig is om de Zernike campus te bereiken toch totaal niet aan?

har

#33 Re: de meeste mensen kijken niet verder dan hun neus langs is dit is geen fietspad da

2016-02-25 00:27

#32: -  

 Re: de meeste mensen kijken niet verder dan hun neus langs is dit is geen fietspad Die achter de flat langs loopt en dat gebied is al uitgelegd dat dat door de gemeente ecologisch is verklaart de daad werkelijke fietspad is die aansluit van Zuidhorn en kruist bij de brug van het reitdiep met dat van de campus daar gaat het fiets verkeer langs achter de flat komt geen enkele fietser langs wordt alleen gebruikt voor wandelaars maar sommige mensen moet je alles dubbel uitleggen net als bij de gemeente voor wie is dit van belang een klein stukje groen wat nog over is toch zeker voor de bewoners laat hen dit dan behouden en fiets over een fietspad die er al is en gebruik dat geld voor nuttige dingen armoede bestrijding of voor onze ouderen die dit alles voor ons hebben op gebouwd mijn motto eerst denken dan doen !!!


Gast

#34 Re: Re:

2016-02-25 00:29

#31: Student - Re:  

 Denk toch eens na je zegt het al zelf met vieren naast elkaar ?


Gast

#35

2016-02-25 08:46

Zoveel bomen kappen voor een breder fietspad? Dat noem ik: het paard achter de wagen spannen. Geboren en getogen in het Groninger land doet mij dit pijn.
Een bezorgde student van de RUG

#36

2016-02-25 08:56

Ik zie niet in waarom er zoveel bomen weg moeten voor een breeder fietspad. Er lijkt mij nog genoeg ruimte naast het fietspad om een strook van het gras af te halen? Bovendien is het nogal naief om te denken dat een breeder fietspad tot meer veiligheid zou leiden. De fietsers zijn nu gewend dat ze daar op moeten letten en passen hun fietsgedrag aan. In het geval van een breeder fietspad gaat fietsers juist meer naast elkaar fietsen, waardoor net zo goed gevaarlijke situaties ontstaan. Waarom is er overigens niet bij de studenten gevraagd of ze gebaat zijn bij een breeder fietspad. Ik vraag me af hoeveel studenten voor een dergelijke bomenkap zouden zijn. 


Gast

#37 Belachelijk

2016-02-25 10:36

Wat een belachelijke petitie.

1: Hij is bijna niet te lezen. Probeer in ieder geval eens om fatsoenlijk Nederlands te schrijven, inclusief spelling en interpunctie. En sluit een verhaal niet af met drie uitroeptekens.

2: Wat er in de petitie staat is ook nog eens onzin. Er zouden bijna geen fietsers over dit fietspad gaan. Nou, er fietsen iedere dag duizenden mensen over dit fietspad. Soms staat er zelfs file. Dit fietspad is absoluut toe aan verbreding.

3: De meeste gebruikers van dit fietspad zijn studenten, en daar zit waarschijnlijk de pijn. Studentje pesten, dat is pas zielig. Toch grappig dat de meeste Groningers niet inzien dat Groningen zonder studenten niet meer dan een klein provinciestadje is. Kijk naar Harderwijk, daar is de universiteit ook gesloten. Het voorland voor Groningen bij het sluiten van de universiteit.

Conclusie: Vul je balkon met vogelvoer en nestjes en houd verder op met zeuren. Fietspad wordt verbreed. Next.


Gast

#38

2016-02-25 10:53

omdat ik vind dat de natuur net zoveel rechten heeft als de mens en de natuur kan zichzelf niet beschermen, dus moeten wij dat doen.

Gast

#39

2016-02-25 19:20

Gezonde bomen horen niet gekapt te worden. Er is aan weerszijden genoeg ruimte om het fietspad te verbreden zonder hiervoor bomen te kappen. Deze bomen staan hier al tientallen jaren en horen te blijven staan. Het betreft ook mijn uitzicht. Gewoon nieuw asfalt erover en aan weerszijden een halve meter ofzo erbij nemen. Laat de bomen staan! Weet iemand wanneer ze beginnen met de bomenkap? Dan klim ik in een boom namelijk.
Behoudhetpark

#40 Re: Belachelijk

2016-02-25 19:27

#37: - Belachelijk 

 Ik woon aan het fietspad en ben 22 jaar, dezelfde leeftijd als de gemiddelde student. Met die drukte valt het wel mee. Volgens mij is een cursus verkeersregels en fietsen op het zernike slimmer. De meeste (buitenlandse) studenten kunnen voor geen meter fietsen en snappen niet wat hoort en wat niet. 


Gast

#41

2016-02-25 19:29

Ten eerste, om het pad te verbreden hoeven die bomen niet gekapt te worden, er is ruimte zat.
Ten tweede, een breder fietspad zal de veiligheid niet ten goed komen want dan gaan mensen toch weer met zijn drieen naast elkaar fietsen.
Ten derde, de manier waarop de gemeente zijn plannen erdoor drukt bevalt me niet.
Ten vierde, het laten staan van bomen in een van de weinige stukjes natuur in de stad is belangrijker dan wat dan ook!
Student op de fiets

#42 Re: Belachelijk

2016-02-25 19:37

#37: - Belachelijk 

 1. Dat degene die deze petitie heeft opgezet inderdaad geen al te beste prestatie heeft geleverd wil nog lang niet zeggen dat hij ongeijk heeft. Net zo goed, zou ik u in dit geval van een drogreden kunnen beschuldigen.

2. Dat klopt, hoewel dit er natuurlijk maar 2 keer per dag echt veel zijn. Uw conclusie daar en tegen volgt abslotuut niet logisch uit uw argumenten. De belangrijkst rede voor een file is dat er te veel fietsers zijn, niet dat er te veel bomen staan.

3. Opnieuw een drogreden, sorry dat ik zo zeur maar u roept het over uzelf af. Juist studenten, ten alle tijden de groep mensen in onze samenleving met de miste belangen, zouden moeten protesteren tegen deze zinloze daad. Wij studenten moeten eens wat minder zeiken, wat meer verantwoordelijkheid nemen en ermee leren leven dat de rest van de wereld niet voor ons bestaat. Eerder andersom.

Conclusie: Wees je ervan bewust dat wij studenten geenszins belangrijker zijn dat vogels en bomen en houd je mond als je niks anders te doen hebt dan arrogant hoog van de toren te blazen.

The teacher

#43 Re:

2016-02-25 20:50

#2: Maaike Biest -  

Leuk bedacht hoor, maar als docent aan beide opleidingen zie ik dat niet echt zitten. Eerst 's ochtends aan de Hanze en dan tot 's avonds laat aan de RUG? Thanx but no thanks. De bomen moeten blijven maar op deze manier is geen optie.

 

The teacher

#44

2016-02-25 21:00

Ik fiets dagelijks over het pad (docent beide opleidingen) en soms met gevaar voor eigen leven. Het fietspad moet zeker verbreedt worden, maar dit kan prima zonder het kappen van de bomen. Er is namelijk best nog minimaal een meter beschikbaar aan beide kanten. Dus gewoon het fietspad iets breder met 2 rijbanen en een duidelijke middenlijn, opnieuw asfalteren and there you are: de bomen kunnen gewoon blijven staan! Waarom zo moeilijk doen????? 

Gast

#45

2016-02-25 22:24

Sorry mensen dit is geen forum om te discussiëren of klagen.  dit is om duidelijk alleen handtekeningen te verzamelen

voor ons doel. dat staat duidelijk in de tekst. bij de Gemeente kan worden geklaagd of je maakt gewoon ook een petitie waar je je eigen mening wil delen.


Gast

#46

2016-02-26 08:28

Ik teken omdat ik daar soms ook langsfiets.
Wandelende honden uitlater

#47 Re: Re: Belachelijk

2016-02-26 09:32

#42: Student op de fiets - Re: Belachelijk 

 Als je een student op de fiets al niet fatsoenlijk Nederlands kan schrijven en over Een ander commentaar schrijft kan je beter je school geld op halen 


Gast

#48

2016-02-26 15:51

Ik ken het gebied, doodzonde!

Gast

#49

2016-02-26 18:19

Natuurbehoud ..... niet alles moet wijken voor de fietser

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-02-26 18:34