Behoud Natuur Paddepoel / Selwerd "Stop Kap bomen "


Gast

#51

2016-02-27 09:11

broedgebieden van deze zeldzame diersoorten moeten maximaal beschermd worden.
Met name het aanleggen van fietspaden waar weinig gebruik van gemaakt zal gaan worden wegen dan niet op tegen het natuurbelang

Gast

#52

2016-02-27 15:17

Om de verkeersdrukte op de eikenlaan te beperken hadden ze een afrit vanaf de ringweg selwerd moeten maken.... als wij naar huis willen kunnen we niet anders dan afslag paddepoel nemen dus via de eikenlaan de wijk selwerd in.... misschien nog een optie ???


Gast

#53

2016-02-27 21:06

Ik vind het een goed idee om het fietspad groter en daarmee veiliger te maken. Echter hoeven er naar mijn mening niet zoveel bomen worden gekapt. 1 metertje erbij is al prima.

Gast

#54

2016-02-28 10:19

Het betreft onnodige aanleggen van fietspad met nadelige gevolgen aan fauna!

Gast

#55

2016-02-29 10:50

De Gemeente Groningen is wel heel snel en onzorgvuldig in het vernietigen van groen en leefgebieden voor allerlei soorten dieren.Bij kap zijn niet alleen mensen hun groene long kwijt, voor vogels en en andere kleine dieren verdwijnt hun hele leefgebied!

Gast

#56

2016-02-29 11:55

Een gebied als ecologisch waardevol bestempelen en het vervolgens vernietigen is volstrekt belachelijk. Niet doordacht, niet duurzaam en verspilling van geld.

Gast

#57

2016-02-29 14:18

Omdat ik nog familie had wonen in selwerd en in paddepoel en ik weet dat men belang hecht aan het groen in deze wijken. Het zorgt ervoor dat mensen beter in hun vel zitten door naar stukjes groen/natuur te kunnen kijken en ook de seizoensveranderingen goed te beleven. Beton heeft dat vermogen niet echt. Succes met de petitie en ik hoop dat het blijft zoals het is.

Gast

#58

2016-03-01 10:43

Om tenminste iets te kunnen doen tegen dit respectloze en onnodige plan.

Gast

#59

2016-03-01 11:23

Men kapt veel te veel groen onnodig

Gast

#60 Re:

2016-03-03 07:24

#38: -  

 Yo heb je wel eens tijgers gezien? Die zijn ook natuur! Is toch niet onze schuld dat de bomen geen tijgers hebben...

Bomenknuffelaar

#61 Alternatief plan

2016-03-03 07:26

Ik ben het eens dat de bomen behouden moeten blijven. Red de bomen tegen de wrede fietsers! Kom in verzet!

Laten we om de bomen te behouden de flats slopen en hier het fietspad maken. Op deze manier kunnen de fietsers naar en van Zernike reizen en blijven de bomen behouden.


Gast

#62

2016-03-03 14:59

Ik ben zelf een student uit Groningen die gebruik maakt van het fietspad zoals het nu is. Ik ben van mening dat de plannen ONNODIG zijn wanneer ik kijk naar het gebruik van het fietspad. Daarnaast is er niet genoeg rekening gehouden met de impact op de omgeving. Als laatste moeten er andere alternatieven zijn, zoals een kleinere verbreding van het fietspad waardoor bomenkap niet nodig is.

Gast

#63

2016-03-05 00:02

Onnodige vernietiging natuur. Het is ecologische zone.
Er zijn prima, ook nog eenrichting fietspaden langs Eikenlaan en Zonnelaan. Indien fietspad langs Noordelijke ringweg gewenst is realiseer dat dan op het Zernike campus en niet over het voetpad dat pal langs de flats aan de Planetenlaan loopt, wat niet alleen verlies van veel groen en het enige wandelpad betekent maar ook nog eens geluidsoverlast geeft.
dide

#64 Re:

2016-03-10 09:07

#32: -  

 


Gast

#65

2016-04-04 07:13

Het is belachelijk dat het park tussen Selwerd en Groningen wordt vernield door dat een aantal studenten een breder fietspad nodig hebben om er te kunnen fietsen. Mocht het wel zo ver komen, laten ze dan het verlaten voetbalveld achter de kerk om turnen tot een stuk park.

Gast

#66

2016-04-13 13:23

Als de actievoerders zo begaan zijn met de bomen moeten ze misschien hun rotzooi ook fatsoenlijk opruimen. Lees: punaises en stukken papier uit de bomen.


Gast

#67

2016-04-13 14:19

het is al een heel breed fietspad en er gebeuren haast nooit ongelukken. misschien dat je met 50cm breder al flink geholpen bent, maar daarvoor hoeven niet al die bomen gekapt te worden

Gast

#68

2016-04-13 15:52

Veel van wat mooi en bijzonder is in onze stad moet wijken voor de massa's studenten die jaarlijks binnengehaald moeten worden bij de universiteit: groei is belangrijker dan kwaliteit. Dat gaat tevens ten koste van het woon- en leefgenot in deze stad. Wanneer keert het tij?

Gast

#69

2016-04-13 21:41

Een keer of duizend ben ik wel met de stroom meegegaan, honderden keren tegen de stroom in. Sinds de tijd dat ik leerde fietsen heb ik er nooit meer een botsing gehad, en vrijwel nooit heb ik een botsing gezien. Zelfs als er veel ongelukken zouden plaatsvinden heeft het verbreden van het fietspad alleen zin omdat de studenten met zijn drieën naast elkaar gaan fietsen en zich vervolgens niet meer om anderen bekommeren. Dat is het probleem. Daar moet iets aan gedaan worden.

Overigens zijn er ook veel studenten die zich wel gewoon netjes gedragen in het verkeer.


Gast

#70 Re: Belachelijk

2016-04-13 22:02

#37: - Belachelijk 

Ten eerste: Wat men veel te weinig doet in de politiek is het scheiden van feiten en meningen.
Dat de mening uitgedrukt in deze petitie is onderbouwd door dubieuze feiten, en in dubieuze, slecht leesbare taal geschreven is, doet niets af aan de mening, maar zeker wel aan de petitie.

Ik steun daarom deze petitie niet.

Maar er is geen reden om iedereen die de bijbehorende mening aanhangt over één kam te scheren en zelfs te beledigen door te suggereren dat ze alleen tegen de verbreding zijn om studenten te pesten. Dat soort argumenten komt laf en dom over; wat kun je hier tegenin brengen?
Toch probeer ik het maar: Ik ben een student. Ik heb heel, heel vaak (toch minstens 1000 keer) op de Zernikeroute gefietst, zowel met de route mee als er tegenin. Ik ben tegen de verbreding van het fietspad - of in ieder geval tegen een verbreding die bomenkap noodzakelijk maakt. Ik acht dit niet nodig omdat ik vrijwel nooit een botsing heb gezien, laat staan gehad, en omdat ik vind dat studenten zich veel netter kunnen gedragen op deze route, waardoor 90% van de botsingen die er plaatsvinden waarschijnlijk ook nog eens vermeden kan worden. Laat ze daar maar eens een artikel in de UK over schrijven.

Overigens heb ik nooit in de file gestaan op de Zernikeroute.


Gast

#71 Re:

2016-05-26 08:21

#4: -  

 De rest van de fietsdpaden blijven niet onveranderd. Het maakt deel uit van de 'slimme routes' van het centrum naar het Zernike en Park Selwerd heeft het smalste fietspad op dit traject.


Gast

#72

2016-06-21 17:26

Omdat ik het een totaal nutteloos plan vind. Een pad wat nauwelijks gebruikt zal worden, waar de natuur voor moet wijken. Daarnaast zal daardoor ook een geluidswal, wat betreft het lawaai van de trein, verdwijnen.

Gast

#73

2016-06-22 05:19

Ewige zonde om de mooie bomen uit hun natuurlijke omgeving te halen.

Gast

#74

2016-06-25 09:45

Er worden bomen gekapt achter het bouwblok waar ik ga wonen.