Albert Heijn Leuven moet blijven

Albert Heijn Leuven moet blijven / Mededelingen / Update: Beslissing bekend / Opmerkingen


Gast

#1

2016-03-17 21:47

zo erg en een onrechtvaardige beslissing

Gast

#2

2016-03-17 21:51

Bedankt voor het initiatief, het zegt helaas wel iets over onze democratie dat het helemaal niets heeft opgeleverd. Heb volgende mail gestuurd naar de heer Steenbergen:

Ondanks het massale protest en de talloze goede argumenten van vele duizenden Leuvenaars zag u het nodig om AH Leuven tot sluiting te dwingen. Dit kost ons gezin veel geld en tijd (nergens een betere prijs-kwaliteitsverhouding, genoodzaakt vaker boodschappen te doen met de auto, langer onderweg, Colruyt die niet meer hoeft te reageren op AH-promoties, ...). Ik weet niet wiens belangen u denkt te verdedigen met uw acties, maar in elk geval niet de onze en die van heel veel andere Leuvenaars. Het spijt me zeer dat ons belastingsgeld niet aan nuttigere zaken besteed wordt.

Gast

#3

2016-03-18 08:52

Hier een mede zwaar teleurgestelde liefhebber.
Ik begrijp helemaal niets van deze beslissing. Vind het een enorme verarming van het winkel aanbod en de producten. Klantvriendelijkheid zoals je absoluut nergens anders vind. (de meeste kassadames in de Belgische winkels krijgen het woord goeiemorgen zelfs niet eens over hun lippen) Wij zullen ook opnieuw moeten uitwijken naar andere alternatieven (zoals bijv in Aarschot) Dit is een enorme gemiste kans en dan heb ik het nog niet eens over de enorme geldverkwisting plus mensen die plots even snel als ze begonnen waren hun baan alweer kwijt zijn. Schandalig!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#4 Re:

2016-03-18 08:57

#2: -  

 Ik heb ook de moeite genomen toch nog een mail te sturen met daarin verwoord hoe teleurgesteld ik ben vanwege deze beslissing. Mogen ze best weten!


Gast

#5

2016-03-19 13:12

Ik ik dat deze zekers blijft ! Ongelooflijk iets openen en dan de mensen dat terug afnemen . Ik ga er graag winkelen !
diep teleurgesteld

#6 klacht bij ombudsman onontvankelijk

2016-03-23 20:16

Twee weken geleden heb ik naar aanleiding van de voorlopige beslissing om AH Leuven te verkopen een mail zowel naar de mededingingsraad als de federale ombudsman van de consumenten gestuurd. Voornaamste argumenten (naast diegene die hier al uitvoerig ter sprake kwamen) was dat 1) er geen levensmiddelenwinkel in wilsele dorp ligt en 2) de geschiedenis van de ontwikkeling van het Engels plein heeft aangetoond dat er over de laatste jaren geen enkele levensmiddelen retailer zich geroepen voelde om zich daar te vestigen (maar wel 3! matrassen winkels). Mijn argument was dat de argumentatie van de mededingingsraad geen steek hield omdat het risico zeer groot is dat ah/Delhaize geen koper zal vinden voor AH Leuven en dat deze situatie rechtsonzekerheid creëert voor de werknemers aldaar. Het antwoord van de ombudsman was dat zij neutraal wensen te blijven mbt de beslissing van de mededingingsraad. Van de mededingingsraad zelf heb ik nooit een antwoord op mijn mail gekregen, ook al was er een vriendelijke uitnodiging bij ingesloten om in mijn dorp eens een kijkje te komen nemen om de socio-economische context te ervaren.

Ik ga alvast mijn emails goed bijhouden en ga al die bureaucraten binnen een jaar nog eens confronteren met de beslissing die ze genomen hebben. Ik vind het zeer erg dat AH als merk geen plaats meer krijgt aan het Engels plein, en ik zou het nog erger vinden als de beslissing van de mededingingsraad effectief zou leiden tot het verdwijnen van een levensmiddelenretailer in deze buurt.

 

Alternatiefje voor Leuven?
Gast

#7

2017-03-14 17:25

Wij hebben vandaag vernomen dat er in de AH van Leuven een Lidl zal komen. Voor de consument levert dit dus totaal geen meerwaarde op want Lidl-winkels zijn er hier in de regio volop. In tegenstelling tot AH, daarvan gaat er na de sluitingen nog 1 zijn voor de regio Oost van Vlaams-Brabant, terwijl deze winkel net dat tikkeltje anders was omwille van het aangeboden assortiment dat je nergens anders vindt. Het is toch vreemd dat al die Lidls en Aldi's hier bijna in elk dorp terug te vinden zijn, en dat dat zomaar kan voor de bevoegde autoriteiten.

Veel mensen vragen zich daarom ook af waarom de vestiging in Leuven niet kon behouden blijven bijv. i.d.p. van Aarschot alleen al omwille van de veel betere ligging en bereikbaarheid en parkeermogelijkheden. Je moet maar eens proberen om op zaterdag naar AH Aarschot te gaan en daar te parkeren, dat is geen sinecure! Daar is gewoon veel te weinig parkeermogelijkheid! Het is gewoon intriest voor de AH van Leuven want daar kan je  makkelijk ondergronds parkeren, altijd plaats zat!

Wij zouden dus aan de Holding Ahold willen vragen/adviseren om als ze echt niet kunnen blijven aan de Vaartkom in Leuven om dan zo snel mogelijk ergens anders in het Leuvense een AH op te willen starten, in de plaats van een bestaande Delhaize bijvoorbeeld: er zijn nl. 3 Delhaizes langsheen de Aarschotsesteenweg Wilsele-Wezemaal (of heel kort in de buurt ervan) op enkele kms afstand van elkaar. Misschien een idee om er daar eentje te vervangen door een AH?