Stop Leeuwarder horeca om zeep te helpen !

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop Leeuwarder horeca om zeep te helpen !.


Gast

#1

2016-07-13 20:28

Eigenaardig... men wil graag naar de Culturele hoofdstad toe werken , maar dat kan niet wanneer de horeca compleet om zeep wordt geholpen, eerder sluiten ? gaat niet mensen ... mensen gaan tegenwoordig na twaalf uur s'avonds op stap , waar moet de horeca van bestaan als men eerder dicht moet ? wat krijgen we dan ? juist allemaal failliet ! En er zijn de laatste jaren nogal wat horeca gelegenheden failliet gegaan , gevolg ? spookstad Leeuwarden in de toekomst

Gast

#2

2016-07-13 20:34

Omdat het van de zotte is dat de horeca de dupe is van het beleid rondom het concept van de culturele hoofdstad 2018.
Wanneer allerlei horeca gelegenheden moeten sluiten,
waar moeten de toeristen dan naar toe voor hun versnaperingen?

Wie zorgt voor nieuwe banen van het personeel wat werkeloos raakt?

De horeca moet juist open blijven, dat is niets anders dan goed voor de economie van Leeuwarden en vanwege overmatige drukte, die er dan zeker zal komen, creëert een mogelijkheid tot meer banen waardoor de werkeloosheid reduceert ipv toeneemt!

Ook zorgt een vroegere sluitingstijd eerder voor overlast dan dat dit voorkomen wordt wanneer mensen eerder naar huis moeten, men gaat rondhangen uit verveling wat vast en zeker ook negatieve gevolgen met zich meebrengt!

Kortom er wordt een GROTE VERGISSING begaan wanneer deze plannen worden door gezet!



Gast

#3 Re:

2016-07-13 20:36

#1: -  

 Dat is dus precies waar het om gaat !! Heel erg bedankt voor je stem en steun


Gast

#4

2016-07-13 20:42

Omdat het te gek voor woorden is. Niks is er hier en dit willen ze ons ook nog afpakken. Culturele hoofd pffff is een skande Leeuwarden. Bah trieste dooie boel zullen ze bedoelen. Laten ze deze stad eens bruizen

Gast

#5

2016-07-13 20:58

Leeuwarden moet ook in de nacht leven. .

Gast

#6

2016-07-13 21:12

Overlast begint niet bij de kroeg tijden of het soort evenement. Het ligt aan bepaalde doelgroepen. Strengere controle voor toegang tegen <18. Of misschien zelfs verhogen naar 20+ overal. Maar geen tijden verkorten. Het is al eens eerder aangepast, niet weer.

Gast

#7

2016-07-14 07:47

Omdat ik in Leeuwarden geboren ben en idd vind dat t centrum er niet op vooruit gaat...vroeger was t gezelliger. ...succes verder

Gast

#8

2016-07-14 08:05

Door dit soort gemeentelijke dwalingen gaat ondernemend Leeuwarden kapot.

Gast

#9

2016-07-14 15:26

Omdat de gemeente Leeuwarden alleen naar hun eigen beurs kijkt

Gast

#10

2016-07-14 20:02

Sterkeboer T.L

Gast

#11

2016-07-14 21:44

ze maken alles kapot hier in leeuwarden houden van wat gezellig

Gast

#12

2016-07-14 22:43

Omdat de gemeente steeds meer dingen wil vernielen,en alles gaat steeds eerder dicht maar dit slaat eigenlijk echt nergens op. We zijn binnenkort de culturele hoofdstad, dan vind ik ook wel dat de tijden zo moeten blijven zoals het is geweest, niet dat de gemeente zomaar alles wil verpesten. Tegenwoordig word ook alles weer verboden, en steeds strengere regels, Leeuwarden moet niet op Amerika gaan lijken! Als dingen steeds meer worden vernield en alles word steeds zo verboden , veroorzaakt dit alleen maar problemen aggresieve mensen.

Gast

#13

2016-07-16 11:51

Omdat er al zoveel kapot gemaakt wordt in Nederland en we alles maar pikken en slikken,dat moet stoppen. Suc6 met deze petitie

Gast

#14 Re:

2016-07-16 15:17

#13: -  

 Dank je wel !! 


Gast

#15

2016-07-17 08:30

Omdat het niet zover mag komen dat horecabedrijven die hun tijden moeten aanpassen kapot gaan

Gast

#16

2016-07-17 14:52

Het argument van de Gemeente , betreffende overlast vind ik erg overdreven. Het gebied rondom het Ruiterskwartier / Doelensteeg mag tot 5 uur open . Dus de bewoners die op het Zaailand wonen en een appartement hebben gekocht van plus minus € 260.000,00 hebben dan geen last ook niet van de evenementen die ook op het Zaailand plaatsvinden ? Op jaarbasis gaat dit de Ondernemers veel geld kosten m.a.w. ze gaan failliet of om het hoofd boven water te houden moeten de prijzen van de consumpties drastisch omhoog. Een biertje gaat dan bijvoorbeeld voor de nacht € 3,50 kosten . Mijn advies aan de Gemeente : NIET DOEN ! In Rotterdam hebben ze het ook geprobeerd de sluitingstijden in te korten echter na 10 weken kwam men er achter dat dit een verkeerd besluit was. Ik verklaar mij dus op mijn 70e jaar solidair !

Gast

#17 Re:

2016-07-17 19:15

#16: -  

 Top !! Dank je !!


Gast

#18

2016-07-17 22:45

stop deze waanzin.
Alex

#19

2016-07-18 14:52

Alles gewoon om 03:00 dicht. Dat was vroeger ook zo. Gevolg is dan dat men weer eerder binnenkomt. Maar ik denk dat de gemeente en politie niet iedereen na sluitingstijd tegelijkertijd op straat wil hebben. Inderdaad horen wij 's nachts af en toe lallende jongeren maar altijd is dat rond de klok van 04:00 - 05:30. Waar zouden die nu vandaan komen? 

Ik vind dat je de ondernemer niet moet laten opdraaien voor de overlast die sommigen veroorzaken. Pak de raddraaiers aan. Bij herhaling een gebiedsverbod geven. Wordt het een stuk rustiger. Ook voor de mensen die voor hun gezelligheid uit zijn.

 

 

 

 


Gast

#20

2016-07-20 21:45

Wat zal dit..?? Leeuwarden een hoofdstad en dan oppe tied dicht? Waar gaat het heen met de maatschappij jonges??

Gast

#21

2017-04-29 11:30

weinig kans van slagen aangezien de vastgeroeste ambtenaar met eigen bedrijf op het gemeente huis blijft zitten voor het leven, en zijn haar eigen hachje goedkeurd terwijl anderen nee op recest krijgen.

Het is al meer dan 30 jaar bekend dat ambtelijk leeuwarden uitpuilt van eigenbelang,vriendjespolitiek en zakkenvullerij met gelden die voor de leefbaarheid voor de burgers van deze stad is bedoeld.

Kijk om je heen de leegstand, geen winkels en het aantal betaalde banen wat er nog is, en als je zover kijkt kijk dan ook eens hoeveel mensen er werken met behoud van uitkering bij een commercieel bedrijf.

Ja al dat reflecteerd zich terug in de locale,regionale en landelijk economie, gevolgen zijn een tweede griekenland die in de maak is en politiek den haag sluit haar ogen voor het onrecht wat hier al meer dan 30 jaar plaats vind, name and shame, de pek en veren te voorschijn halen, er uit met die lui ze maken leeuwarden kapot, ze zitten allemaal met beide handen in de algemene pot te graaien, voor het gerecht die lui, en al dat geld wat onder mekaar is gesteelt/verdeeld, komt voor de volle honderd procent terug met rente, en de dief voor 30+ jaar de bak in..