Geen outlet in Zoetermeer op de beoogde locatie.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen outlet in Zoetermeer op de beoogde locatie..


Gast

#1 Discussier meer op facebook

2016-09-02 14:43


Gast

#2

2016-09-02 14:44

Ga eerst het verloederen van de steeds leger wordende huidige winkelcentra tegen voor er nog meer potentiële leegstand bijgebouwd wordt.

En vervolgens alle financiële verplichtingen in orde hebben richting de behoevende inwoners van de gemeente! Zoals o.a. de Wtcg en invalide parkeerplaatsen. Maar nee daar is gen ruimte en geen geld voor. Wel voor de nog grotere "gezins parkeerplaatsen" want die leveren geld op in plaats van dat ze geld kosten! 

Schande gemeente Zoetermeer! 

Grappig dat de protesterende zuurpruimen allen niet rondom het woonhart wonen.

#3 Voor

2016-09-02 15:27

grappit dat het grootste gedeelte zuurpruimen niet eens rondom het woonhart wonen maar het wel op infrastructuur gooien. 87% van de omwonende waaronder ik is voor na enquete, mits de infrastructuur word bekeken 


Gast

#4 Re: Voor

2016-09-02 20:33


Gast

#5 Re: Re: Voor

2016-09-03 10:58

#4: - Re: Voor 

 Ik hemelsbreed misschien nog minder zelfs! 

Maar mevrouw is nogal voor en gaat graag in tegen de mensen die om diverse duidelijke redenen tegen zijn.

Perry vd Schans

#6

2016-09-05 10:22

Ook ik ben overduidelijk voor de komst van een Fashion Outlet op de plek van het Woonhart. Even voor de duidelijkheid, ik woon schuin tegenover deze plek. Het Woonhart is altijd al een ellende geweest. Het is er altijd uitgestorven en winkels zitten op onlogische plekken waardoor je bijvoorbeeld van Kwantum naar Leen Bakker enorm om moet lopen. Heb ik liever een uitgestorven plek tegenover me of meer leven in de brouwerij ? Graag het laatste. En dat weegt naar mijn idee niet op tegen de eventuele overlast van verkeer en parkeerproblemen. Laten we hopen dat de gemeente een oplossing gaat vinden voor de toenemende verkeersdruk. Een Fashion Outlet Mall zorgt absoluut voor veel extra bezoekers. Dat zie je al aan bestaande outlets. Als deze Outlet Mall goede verbindingen krijgt met het Stadshart zal deze hiervan gaan profiteren door meer bezoekers. Iets wat ze in het Stadshart wel kunnen gebruiken. En ik zie reacties voorbij komen als 'waarom hier winkels bouwen als er in Stadshart nog veel leegstaat ?' ....dit zijn twee compleet andere winkelgebieden. Outlet en Stadshart zitten niet in elkaars vaarwater, maar versterken elkaar alleen maar. Goed voor het ingedutte Woonhart, goed voor het ingedutte Stadshart en dus goed voor Zoetermeer. Ik ben voor !


Gast

#7 Re:

2016-09-05 11:19

#6: Perry vd Schans -  

 Jij begrijpt het! 100% met je eens! 

 

Er moet nodig wat in Zoetermeer gaan gebeuren om alles eens even een flinke twist te geven!


Anonymous

#8 Re:

2016-09-05 12:14

#6: Perry vd Schans -  

 ik snap dat je tegen de dooie boel bent zoals deze nu is. Echter is het qua drukte en doorstroom nu slecht gesteld. Dit zal naar mijn mening niet verbeteren met de komst van zo'n outlet. Daarbij, wat zal een outlet bijdragen in positieve zin aan het falende woonhart?


Gast

#9 Re: Voor

2016-09-05 12:38

#3: Grappig dat de protesterende zuurpruimen allen niet rondom het woonhart wonen. - Voor 

 Wat bedoel je met infrastructuur bekeken?

Ik woon al 35 jaar in De Leyens en het is de laatste 10 jaar alleen maar lastiger geworden om de wijk te verlaten. Het Stadshart is zaterdags na 11 uur zeer slecht bereikbaar met de auto. Nu worden er nog ruim 7 miljoen extra bezoekers en verlaters verwacht. Dat kun je niet oplossen zonder zeer ingrijpende veranderingen in de infrastructuur en daar is helemaal geen fysieke ruimte voor.

NEE DUS TEGEN HOM.


Gast

#10

2016-09-05 12:38

Veel overlast voor bewoners i.v.m. verkeer tijdens en na de bouw. (parkeren, het uit de wijk kunnen komen met auto is nu al ellende. Tijdens de bouw zal Europaweg door afsluitingen een en al narigheid opleveren. Nu vaak al bij afsluiting tijdens werkzaamheden aan de tunnelbuis.


Gast

#11

2016-09-05 12:50

Omdat ik het echt onnodig vindt dat er zo een outletmall komt als t halve stadshart leeg staat en t woonhart ook n dooie boel is. Ik vind dat dit echt zonde van het geld is zo een outletgebeuren

Gast

#12

2016-09-06 07:27

Het wordt een onmogelijke verkeerssituatie. Het is nou al een ramp om de wijk De Leijens uit te komen met auto.

Gast

#13

2016-09-06 14:02

Geen outlet in een woonwijk.

Gast

#14

2016-09-06 14:44

Ivm de te verwachte verkeersproblematiek.

Gast

#15

2016-09-06 15:20

Met het te verwachten verkeersaanbod is het een krankzinnig plan om het HOM in een woonwijk te realiseren.

Gast

#16

2016-09-06 15:22

Ik ben mordicus tegen een outletcentrum op deze plaats middden in een stad. Het verkeer zou dramatisch worden!

Gast

#17

2016-09-06 18:33

- Midden in de woonwijk Schouwen geen outlet
- infrastructuur totaal niet voldoende aan en afvoer bezoekers
- parkeer problemen niet te overzien
- ik heb begrepen verkeersmeting is in de wijk De Leyens gedaan dit geeft geen juist beeld,direct betrokken bewoners van de Schouwen omgeving wordt niet over gesproken. Zoals
de plannen nu zijn is catastrofe voor de bewoners uit de Schouwen.

Gast

#18

2016-09-06 18:49

De uitstoot van fijnstof in een parkeergarage is per auto 4 á 5 keer meer dan een auto die met 50 km/h voorbij rijdt . De leyens wordt met deze outlet een ongezonde woonwijk .PARKEERGARAGE = FIJNSTOFBOM .Advies : geen parkeergarages bouwen bij outlet maar ver buiten de bebouwing en pendelbussen laten rijden !!

Gast

#19

2016-09-06 19:00

Verkeersoverlast en drukte in woonwijk.

Gast

#20 Re:

2016-09-06 20:18

#6: Perry vd Schans -  

 Hoe dom kan je zijn Perry . Het woonhart is op sterven na dood , omdat voor de bouw ervan op dezelfde wijze naar de haalbaarheid onderzocht is . 


Anonymous

#21 Re: Discussier meer op facebook

2016-09-07 17:29

#1: - Discussier meer op facebook 

Als bewoner van de vlak achter de Zwaardslootseweg gelegen wijk (Willem Paaphove) voorzie ik een toename van fijnstof en uitlaatgassen als er een toenemende stroom verkeer vanuit richting Leiden-Amsterdam naar de HOM gaat komen. Nu al houd ik ramen dicht in de ochtendspits en avondspits vanwege uitlaatgassen. Volgens één van de onderzoeksbureau's zal het verkeer dat voor de HOM komt niet samenvallen met de huidige spitstijden. Dat betekent dus nog meer uren vieze lucht van verkeer. En denk daarbij ook aan een toename van het vrachtverkeer voor aanlevering van goederen. 

Bovendien kan de tweebaansweg vanuit Leiden-Amsterdam richting stadshart (en vice versa) nu al het verkeer bijna niet aan en als ik in de avond terug kom van mijn werk staat het verkeer al bij het huidige Woonhart-Aïdaschouw regelmatig vast. Dat zal er niet beter op worden als de HOM er komt.

En dan te bedenken dat toen we ons huis kochten de Zwaartslootseweg zou gaan doodlopen op het spoor omdat er een verlengde Aziëweg zou komen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-09-07 17:32



Gast

#23

2016-09-07 20:20

Teveel verkeer en uitlaatgassen etc.

Gast

#24

2016-09-08 14:27

Ondertekend omdat het op deze locatie al heel druk is! Nog meer verkeer gaat voor nog meer geluid en stank overlast zorgen.
De verkeerssituatie op en rondom deze locatie zijn al niet erg veilig, en meer drukte gaat dit zeker niet ten goedde!

Gast

#25 Re: Re: Voor

2016-09-08 14:28

#4: - Re: Voor 

 Oja? Waar maakt u dat uit op dan?