De Potten Sneek een deel van het jaar losloopgebied voor honden


Gast

#1

2016-11-17 12:41

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik ook graag mijn honden los zou willen laten lopen in dit mooie wandel- en speelgebied . Op de huidige loslooppaden kan dit niet omdat ze onveilig zijn voor mijn honden vanwege o.a. veel auto's of mensen die etensresten neer gooien voor andere dieren waardoor mijn honden ziek kunnen worden. Ook kunnen honden bij de Potten veilig samen rennen en spelen.
J.S.

#2

2016-12-07 13:10

Er staat nu wel een bordje met losloopgebied, maar is heerst grote onduidelijkheid over welk gebied daar nu bij hoort. Hopelijk wordt dat met deze petitie duidelijk, want het is een heerlijke plek om te wandelen met de honden.

Tryntsje

#3 Re:

2016-12-13 14:45

#1: -  

 


Gast

#4

2016-12-31 20:33

Zeker weten! Helemaal voor. Met vriendelijke groet Priscilla Veldhuizen 

Annelies

#5 het hele jaar door..

2017-01-08 14:02

Een goed initiatief, maar eerlijk gezegd vind ik dat het gebied het hele jaar door open moet blijven voor honden en baasjes, zoals het al sinds jaar en dag is. In de zomer houdt iedereen rekening met elkaar, honden niet op het strand als er mensen op het strand liggen, dit gaat altijd goed, bij mijn weten. Nu zag ik vandaag tot mijn verbijstering dat het bordje losloopgebied is verdwenen en een nieuw bordje met 'honden aan de lijn' is tevoorschijn getoverd..!!!! Het is overal schering en inslag, heel droevig zo, het wordt tijd voor wat meer actie op dit gebied.


Gast

#6 Re: het hele jaar door..

2017-01-11 19:04

#5: Annelies - het hele jaar door.. 

 Hallo Annelies,

Wel jammer om te lezen dat er nu 'ineens' een bordje staat met daarop "honden aan de lijn". Het is inderdaad erg triest dat onze gemeente niets lijkt te willen doen voor mensen met honden.  

Wij gaan morgen deze petitie onder de aandacht van de gemeente brengen en dan zijn we benieuwd naar hun reactie.

Douwe en Gerrie 


Gast

#7 Re: het hele jaar door..

2017-01-16 08:50

#5: Annelies - het hele jaar door.. 

 Hallo Annelies,

 

Nog even een kleine aanvulling op jouw bericht;

Gisteren waren wij met de hondjes op de Potten en zagen daar inderdaad een paaltje staan met daarop de tekkst honden aan de lijn. Het bleek dat een grapjas het betreffende paaltje had omgedraaid want op de andere kant stond dat het hondenlosloopgebied was; dit was richting de parkeerplaats. Ook zat het paaltje wat los dus (nog) niets aan de hand ;) 

Douwe Steiginga
De auteur van deze petitie

#8 Petitie afgesloten

2018-01-12 12:49

Hallo allemaal,

Gisteren bericht gekregen van de gemeente.

Onze gemeente heeft besloten niet mee te werken aan het verzoek om van de Potten een gedeelte van het jaar losloopgebied te maken voor honden.

Dit met de volgende redenaties:

De Potten is een recreatiegebied voor verschillende recreatieve functies.

Momenteel is het parkeerterrein bij de Potten angewezen als hondenlosloopgebied. een uitbreiding van dat gebied beperkt toekomstige mogelijkheden en ontwikkelingen.

met een loslopende hond is de opruimplicht lastiger na te leven.

een deel van het strand bij de Potten is een officiële zwemwaterlocatie. loslopende honden hebben een nadelige invloed op de waterkwaliteit.

er zijn voldoenden alternatieven binnen en buiten de bebouwde kom voor het laten loslopen van de hond. En voor de Potten geldt dat honden niet verboden zijn, maar de hond moet wel aangelijnd zijn. 

 

Onze gemeente is helaas niet echt hond-vriendelijk, waarschijnlijk omdat honden niet varen, surfen of waterskieën kunnen.

Rest mij om iedereen te bedanken voor zijn / haar handtekening.

 

Met vriendelijke groet

Douwe Steiginga en Gerrie Wenneker, Sneek 


Gast

#9 De Re: Petitie afgesloten

2018-04-02 15:52

#8: Douwe Steiginga - Petitie afgesloten 

De gemeente moet ze schamen deze plaats is thoch voor iedereen en in de winter en in de herfst en voorjaar helemaal niet druk ik begrijp dat het druk is dat je de hond niet kan los laten maar als er geen kop is dan heeft er niemand laast van dus de gemeente moet ze schamen er voor ja de hond mag los op de parkeerplaats ja dan rijden ze je hond aan of komen er ongelukken van ja daar heeft de gemeente Goed over nagedacht hoor voor de parkeerplaats mogen ze los hier voor geef ik de gemeente zijfer 10 voor het naardenken hoor ja dat hebben ze goed over nagedacht hoor dus ja echt ambtenaren werk hoor en hier voor betalen wij belastingen voor aan de overheid en die geeft weer geld aan de gemeente dUs worden wij mooi genaaid Door onze gemeente en overheid dus bedankt gemeente voor het goed nadenken daar geeft ik de zijfer 1 voor vrij