Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#501 reactie van dhr. Frank Speel, gemeente ontvangen

2011-10-12 20:15

In reactie op uw vragen omtrent het plan voor een moskee in Seghwaert, kan ik u het volgende melden:

Zoetermeer telt momenteel één moskee en circa 7000 moslims. De huidige moskee heeft onvoldoende capaciteit om de moslimgemeenschap te bedienen. Een tweede moskee in Zoetermeer voorziet daarom in een behoefte voor een eigen gebedshuis voor religieuze en sociale/educatieve activiteiten.

De initiatiefnemers van de moskee hebben nog geen omgevingsvergunning aangevraagd bij de gemeente voor de bouw van de moskee. U kunt bezwaar maken tegen het verlenen van deze vergunning. Tijdens de informatieavond zal een hand-out uitgedeeld worden waarop uw bezwaar en beroep mogelijkheden staan beschreven. Voor degenen die niet aanwezig kunnen zijn op deze avond, wordt deze informatie na de informatieavond op de website van de gemeente Zoetermeer geplaatst.

Er zal niet worden opgeroepen tot gebed (met of zonder geluid).

Namens wethouder Frank Speel,

Gemeente Zoetermeer


Gast

#502 reactie op brief

2011-10-12 20:21

Ik kan alleen maar zeggen, mensen kom massaal morgen, dan kunnen we op deze handoud bezwaar aantekenen. Laat het niet verloren gaan. KOM aub..

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-12 20:23


marcel

#504

2011-10-12 20:25

Moet je in turkye eens een katholieke kerk proberen te bouwen......
Ben er zwaar tsgen dus stem allemaal tegen en desnoots gooien we elke dag een varkenskop
Voor de deur. Is het zo afgelopen. Sorry maar ben t zo zat hier. Eigen volk eerst nu meer dan ooit....
S-Man

#505 Toppie Nawijn

2011-10-12 20:32

Er is eindelijk antwoord van de politiek (Hilbrand). Kijk allen op de volgende link:

http://zoetermeer.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=185017/plannen_bouw_moskee_in_Seghwaert.pdf

Ongeruste bewoner Seghwaert

#506 Moskee

2011-10-12 20:40

Hoorde van een "moslim" die zelf in Oosterheem woont dat er inmiddels al 160.000,00 euro aan de gemeente is betaald. Rara hoe kan dit ?? De gemeente Zoetermeer speelt een VIES spelletje

Gast

#507

2011-10-12 20:41

En nu gaan we elkaar afvallen!
Heel fraai!
Daar gaan we zeker mee winnen

Gast

#508

2011-10-12 20:44

Het moet niet gekker worden!
Wij zijn inwoners van Nederland!!!
Wij hebben ook recht verdomme!
Klote buitenlanders ben het zo zat!

Gast

#509

2011-10-12 20:45

Juist!

Voor de moslims....

Jullie moskee gaat niet komen!

Flikker op naar jullie eigen criminele land!!!

Gast

#510

2011-10-12 20:45

Opflikkeren jullie moskeegangers!!!
Dit is ons land!!!
een hollander en buurman

#511 sociale/educatieve activiteiten

2011-10-12 20:51

Hier ben ik helemaal voor. Wat ingenieus bedacht! Het ontstaan van Holland. De gewesten van Holland. NOC (Nederlandsche Oostindische Compagnie) Wie was Constantijn Huijgens? Leidensch ontzet. De deportatie van de Joden. En ga zo maar door.
And las but not least...de gedragsregels in onze Hollandse maatschappij. Leer ze als eerste aan dat dat groene ding wat voor je deur staat geen emmer is om je was in te doen maar om al het overtollige verteerbare eten/materiaal in dat ding gegooid moet worden en uiteindelijk ook in de natuur terug komt. En dat ding noemen wij de groene bak...Beter dan de ratten voeren !!!!
Denkt meneer de wethouder nu echt dat dit een positieve bijdrage levert aan onze Nederlandse maatschappij? Volgens mij leren ze alleen maar daar beetje mooi weer spelen voor de buitenwereld. Dat vrouwen ondergeschikt zijn aan hun dierbare man en o wee als ze niet in het gareel lopen. Straffen mag. Je nichtje uithuwelijken op haar 10e aan de neef mag ook. Een tripje naar een rekruteringskamp. Alle mensen die varkensvlees eten zijn zelf varkens en zijn de ongelovige. Ik kan hier alleen maar kwaad om worden. Ga toch lekker terug (goede buiten beschouwing gelaten) hebben wij a. meer woningen, b. minder belastinggeld te betalen, c. lagere zorgpremie, d. minder werkloosheid en zo het hele alfabet 10 keer op en neer.
Ik ben er bij morgen!
gast

#512

2011-10-12 20:51

Nee geen gebedsruimte voor moslims op voorgestelde locatie ik ben niet tegen moslims maar als ik in het buiten land ga wonen krijg ik ook geen eigen kerk en trouwens ook moslims hebben tegenwoordig een auto laat ze maar naar den haag gaan als ze zonodig naar een gebedsruimte willen daar zijn er al zat
peace

#513

2011-10-12 20:51

Dat de gemoederen oplopen is heel logisch. Er hangt veel van af voor de toekomst van de wijk. Vele van ons hebben al veel agressie en ellende van de moslimgemeenschap meegemaakt. Actie-reactie is het gevolg.
Het taalgebruik en de dreigementen zijn dan ook begrijpelijk, maar voor dit doel niet wenselijk. Hiermee delven we altijd weer het onderspit, zijn we weer de racist en dat maakt de moslimgemeenschap alleen maar WEER zielig. Harde actie is absoluut nodig, maar eerst op een fatsoenlijke manier, anders worden we sowieso niet serieus genomen. Het moge middels dit forum wel duidelijk zijn dat indien de gemeente dit achtelijke plan doorzet er onwenselijke acties en onrust onstaat. Houd ondanks (de menselijke) gevoelens het doel voor ogen: onvoldoende draagkracht voor moskee, overlast, onrust, criminaliteit, parkeeroverlast enz.en alles wat hier al genoemd is. Kom gewoon allemaal, we staan aan de zelfde kant.
Tunnelvisie

#514 Re: reactie van dhr. Frank Speel, gemeente ontvangen

2011-10-12 20:54

De heer Speel vergeet het belang van de andere 115.000 Zoetermeerders en is te veel gefocust op de groep van 7000 moslims. Waarom worden de wensen van de andere Zoetermeerders niet ingewilligd? Daar wringt de schoen!

Gast

#515 Re:

2011-10-12 20:55

#495: Molotov Cocktail -

het voordeel van moslims is dat ze van allah geen hypotheek af mogen sluiten, in die zin ben ik dus niet bang dat er meer moslims hier komen wonen........gezien de hoeveelheid koophuizen....wel ben ik bang voor de toestroom en criminaliteit

Een Nederlander!

#516

2011-10-12 21:00

Aan iedereen!!
Niemand wil de moskee!
Dus 1 ding te doen!

Morgen komen en heeeeeeeel duidelijk maken dat er geen moskee komt.
Als het er wel komt staat het maar 1 dag!

Ik steek t in de hens!

Tot morgen!

Gast

#517 Re: Re:

2011-10-12 21:04

#515: - Re:  

 Koophuisbezitters: lees stukje 395 maar eens

gast

#518

2011-10-12 21:06

stel dat de mokee er toch komt hoe zit het dan met de WOZ ik ben van plan om niet meer te betalen aan een stelletje onbehoorlijke bestuurders die zich de vertegenwoordigers noemen van ons Zoetermeer

Gast

#519

2011-10-12 21:06

geloof prima, maar niet hier
Feeling so sad

#520 Gemeente moet zich schamen!

2011-10-12 21:06

Daar zit ik dan in mijn koopwoning 500 meter van de plek waar het moet gaan gebeuren.....
Zo teleurgesteld in de gemeente :-(
Ik kan wel janken.........

Gast

#521

2011-10-12 21:10

Tsja, er staan meerdere huizen in de verkoop!
Dat kunnen we dus wel vergeten!
Weer verziekt door die buitenlanders
S-man

#522 Re:Oproep Nawijn

2011-10-12 21:14

#505: S-Man - Toppie Nawijn 

Nawijn, bekijk de Blog en stel niet alleen vragen maar stop dit hele proces.

Bamada

#523 Bedankt

2011-10-12 21:15

We hadden net een leuk huis op het oog in Segwaert.... maar dit gaat mij wat te ver.
Is dit wat Zoetermeer gaat worden, een mooie stad met als skyline minaretten? Dit geloof krijgt ook alles voor elkaar. Er staat toch al een moskee in Meerzicht, of is dit al te klein geworden omdat Zoetermeer aan het Islamitiseren is. Ik zeg laat gauw je varkens uit op dat stuk Land.

Gast

#524

2011-10-12 21:19

Had een prachtig bod op ons huis!
Is ingetrokken door die klote kut moskee!
Bedankt weer hoor buitenlanders!!

Gast

#525

2011-10-12 21:21

Kut moslims!
Komt bin laden ook hier wonen?
Alles mag en kan blijkbaar in dit land!
Echt, ik stem over 3 jr op Wilders.
Ben het zo spuugzat.

Nederland is niet meer van ons!
Proficiat regering!