Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-12 22:38



Gast

#552

2011-10-12 22:51

Tot morgen allemaal!
We gaan er voor, op een rustige manier!

Gast

#553

2011-10-12 22:52

Het zal de status van onze wijk achteruit halen!!zo' n gebouw past hier niet in deze omgeving!plus de aantallen auto's en drukte die het zal veroorzaken!!

Gast

#554 Re:

2011-10-12 22:59

#531: -

Doe niet zo simpel...

een vrouwelijke vrouw, die zichzelf wil blijven

#555 vrouwonvriendelijkheden

2011-10-12 23:03

Veel aanhangers van het Islam zijn afkomstig van landen, die vrouwen ondergeschikt aan de man beschouwen en moeite hebben met de meer westerse vrouw. Zo wordt door het ongesluiterd rondlopen en gekleed volgens de westerse mode conform onze gebruiken als onzedig gezien. Met als gevolg dat de kans dat ze vaker westerse vrouwen met seksueel getinte opmerkingen benaderen.

Ik ervaar dat als intimiderend en het geeft mij een gevoel van onveiligheid. En ik vind het daarom als bedreigend dat zo dicht bij mijn huis een moskee komt.

Ik wil geen seksueel getinte opmerkingen horen en ook geen schatje. Want ik ben geen schatje en zeker niet van een wildvreemde man.

Daarom ben ik tegen een moskee in de buurt.
vergeet mij nietje

#556 picknicken

2011-10-12 23:11

De Moskee op de Roggeakker is nabij het park Segwaertse Hout. Veel islamaanhangers komen uit landen waar veel gepicknick wordt. Ik vrees dat na de Ismamitische dienst velen bezoekers van de Moskee met mooi weer en met de gehele familie blijven hangen in het park nabij de moskee en voor overlast berzorgen.

Ook kunnen dat ouders het als te onveilig gaan ervaren voor hun kinderen om dan buiten te gaan spelen, waardoor er verdringing van kinderspeelgelegenheid voor buurtbewoners binnen de wijk plaatsvindt. Dat mag niet gebeuren.

Gast

#557 Re: picknicken

2011-10-12 23:23

#556: vergeet mij nietje - picknicken 

 

Daar heb je helemaal gelijk in. Bij mijn vriendin in Wateringen exact hetzelfde verhaal. Ze kan niet meer op het veld voetballen met haar zoon omdat daar continu buitenlandse mensen aan t bbqen of picknicken zijn. Ze wordt weggescholden als ze daar toch heen gaat!

Gast

#558

2011-10-12 23:26

Openbaar groen wordt opgeofferd. Vrijwel alle platanen in Seghwaert gaan in een periode van 3 jaar verdwijnen. Waar blijft de groene wijk, waar blijft de leefbaarheid. Probeert deze wethouder dit op dezelfde wijze door te drukken als de horeca in het Noord-Aa-gebied?

Gast

#559

2011-10-12 23:27

Mede-zoetermeerders jullie overdrijven echt. Ik snap dat de meeste het niet leuk vinden maar al die racisme, haat en discriminatie? Vanwaar? Hebben de moslims in zoetermeer jullie ooit wat aangedaan? Jullie mogen blij zijn dat het geen Den Haag is, omdat daar namelijk in elke hoek een moskee is. In Zoetermeer hebben ze een kleine moskee en willen ze een andere wat grotere zonder minareten of geluidsoverlast. En dan al die reacties? Volgens mij hebben jullie een totale verkeerde beeld van de moslims en dat is mede te danken aan de media. En mischien is het juist daarom beter dat die moskee er komt zodat jullie ze beter leren kennen.

Gast

#560 Re:

2011-10-12 23:31

#559: -  

 

Zoetermeer wordt vanzelf den haag meneer/mevrouw. Heb genoeg ervaring met de moslimmedemens om van mening te kunnen dat het zo is. Ze hebben andere normen en waarden! Daar gaat het nu niet om! Het gaat erom dat die moskee hier niet komt! Iedereen mag z'n mening hebben. Dat doet u nu ook

Gast

#561 Re:

2011-10-12 23:32

#559: -  

 

Zeker zelf moslim!!

Gast

#562 Re:

2011-10-12 23:32

#559: -

Helemaal gelijk hoor.

Maakt mij niet uit hoor dat die moskee er komt,had al eerder gemogen van mij.

DAN HAD IK HIER NAMELIJK OOK GEEN HUIS GEKOCHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Gast

#563 Re:

2011-10-12 23:33

#559: -  

 

Je bent voor de moskee! Fraai! Wat doe je dan op deze site? Zeker een buitenlander!

Gast

#564 Re: Re:

2011-10-12 23:34

#562: - Re:  

 

Zeker weten! Was hier nooit gaan wonen!!!!

Gast

#565 Re:

2011-10-12 23:38

#559: -  

 

Welke planeet kom jij?! Wij willen ze niet leren kennen. We hebben al genoeg gezien en gehoord! Was niet goed! Deze site is tegen dus ga weg!

Gast

#566

2011-10-12 23:42

Dat die moskee er komt dat is een feit,
hoe fel ik er ook tegen ben.
alles is al rond we zijn veels te laat met actie ondernemen.
wil niet zeggen dat we niks meer kunnen doen.
we kunnen het nu aleen nog maar uitstellen en het hun moelijk maken
dit wordt een lang proces.
we moet na morgen niet afzwakken iedereen moet er volgas tegenin blijven gaan.

Gast

#567 Re:

2011-10-12 23:42

#559: - Mede-zoetermeerders jullie overdrijven echt. Ik snap dat de meeste het niet leuk vinden maar al die racisme, haat en discriminatie? Vanwaar? Hebben de moslims in zoetermeer jullie ooit wat aangedaan? Jullie mogen blij zijn dat het geen Den Haag is, omdat daar namelijk in elke hoek een moskee is. In Zoetermeer hebben ze een kleine moskee en willen ze een andere wat grotere zonder minareten of geluidsoverlast. En dan al die reacties? Volgens mij hebben jullie een totale verkeerde beeld van de moslims en dat is mede te danken aan de media. En mischien is het juist daarom beter dat die moskee er komt zodat jullie ze beter leren kennen.

Als de moslimgemeenschap zich nou zelf eens wat begripvoller zou opstellen? Waarom blijft het elke keer zo stil, als er iets extreems gebeurt? Waarom is er geen voldoende sterke reactie als Theo van Gogh wordt vermoord? Waarom geen afkeuring als er wordt "gefeest" na de aanval op de Twin Towers?

Ik heb zelf vrienden en bekenden in de moslimgemeenschap, maar ik snap niet waarom de "Nederlandse moslims" zich niet wat meer solidair naar hun Nederlandse landgenoten opstellen. Leven en laten leven toch? Dat geldt volgens mij voor gelovigen van elke religie en ook voor mensen die het zonder Schepper menen te moeten doen.

Echt waar,  als de moslims gelijkwaardig behandeld willen worden, dan ontkomen zij er niet niet aan zelf ook de maatschappij waarin ze gekozen hebben te leven, en de "buren" die zij hebben gekozen op een respectvolle manier te behandelen. Dus geen "varkens", "honden", "fatwa's" en meer van die begrippen die in Europa in de 21e eeuw geen recht van bestaan meer hebben.

Zo lang dit nog wel gebeurt, begrijp ik een deel van de reacties op dit forum goed. Dan zeg ook ik, geen moskee in een wijk waar nauwelijks moslims wonen.


Gast

#568 Re:

2011-10-12 23:47

#559: -  

 

Je snapt niet waar dit vandaan komt? Dit hebben ze zelf veroorzaakt! Deze haatdragende mensen zonder enig respect voor wie dan ook! Hoe zo dat nou komen? Doe niet zo simpel!

Gast

#569 Re: Re:

2011-10-12 23:48

#568: - Re:  

 

Inderdaad! Geen moskee

Gast

#570

2011-10-12 23:49

*rmeer

Gast

#571

2011-10-12 23:54

Slaap lekker allemaal!
We gaan ervoor!
Samen staan we sterk!

NEE!!! Geen moskee!

Gast

#572 Re: Re:

2011-10-12 23:56

#568: - Re:  

 

Het is echt zo inderdaad! Deze mensen passen gewoon niet in Nederland. Agressief en totaal geen respect voor mens en dier! Wij willen veilig kunnen leven. Een moskee zorgt voor ellende

Gast

#573 Re: Re: Re:

2011-10-12 23:57

#572: - Re: Re:  

  En dat is geen discriminatie maar een simpel feit! Helemaal mee eens


Gast

#574

2011-10-13 00:06

hoop dat iedereen zich wel kan gedragen morgen,we kunnen wel gaan vloeken en doen
maar dan stellen we ons aleen maar zwak op.laat iedereen ze verhaal doen en hou het netjes.
als de pers er  is dan weet je zelf wat er in de kranten komt.
dan hebben wij het gedaan.


Gast

#575 Re:

2011-10-13 00:13

#574: -  

 

Ik heb ook gescholden en op deze site gezet maar morgen zullen we ons normaal moeten opstellen. Als we onze zin willen krijgen moet het fatsoenlijk verlopen