Actie tegen de afschaffing van treinen Brugge – Zeebrugge


Gast

#26

2011-10-29 09:26

Geen treinen afschaffen !!
De haven wordt uitgebreid, om meer mensen aan het werk te kunnen zetten, en dan schaffen ze treinen af zodanig dat deze laatste hun werk niet meer kunnen bereiken !! Maar dit plan komt goed uit om het treinverkeer van en naar Zeebrugge stil te leggen zodanig dat het goederenverkeer open kaart krijgt !! Voila
ikke

#27 Re: Re: Lissewege gestraft ?

2011-10-29 10:34

#10: CALIMERO - Re: Lissewege gestraft ?

Beste,

je kent mischien Lissewege niet van voor de fusie.De Lissewegenaars hebben de fusie niet gewild maar is ons opgedrongen .Zie maar naar de website van het VVV van lissewege en volgt en kijk naar de gesprekken met Rosson oud burgemeester.Brugge is een stad en ik denk niet dat we alsklein dorpje nog zoveer winkels hebben

een werkmens in Zeebrugge

#28 Re: Zou

2011-10-29 17:52

#1: Po Sitivo - Zou

geachte, ik heb huisgenoten die dagelijks te trein nemen naar het werk en naar de unief.  Doordat de dienstverlening ons daartoe verplicht zijn wij al moeten uitwijken naar Heist - natuurlijk zitten er dan weer minder mensen op de trein vanuit Zeebrugge.  Als mijn man de eerste trein neemt naar Brugge, kan hij niet tijdig in Brussel zijn en mijn dochter kan ook de les niet volgen als ze vanuit zb vertrekt.  Veel inwoners van zb hebben op die manier al een oplossing gevonden in Heist of Blankenberge.  Weer minder volk op de trein van zb !!! Nu willen ze daar ook al een bep aantal treinen afschaffen - zo blijven we bezig.  Er is geen alternatief zoals Minister Vervotte voorstelt (tenzij je een uur in het station wacht ) We kunnen misschien ook eens denken aan al die ouders die nu al hun studenten hier in ZB komen afzetten met de wagen of die hen van ZB naar Brugge voeren ???? Zijn we weer ecologisch bezig als het maar niet bij ons moet ????

Ik ga akkoord dat er geen treinen met onderbezetting moeten rijden, maar men kan toch wel een alternatief bedenken voor de werkenden en studerenden en niet enkel voor de bejaarden voor wie de belbus een ideale oplossing is maar ook wel veel geld kost !!!

Wij zullen wel belastingen betalen omdat de anderen gemakkelijk zich zouden kunnen verplaatsen en wij gaan ons dan wel een extra auto aanschaffen om nog tot op ons werk te geraken.  Stop maar miljoenen in haven en toerisme maar maak dan ook geld beschikbaar voor mensen die in de omgeving wonen, anders ga je beter over tot volledige onteigening van het gebied rond de haven !

Po Sitivo

#29 Re: Re: Zou

2011-10-29 18:54

#25: sis - Re: Zou

Je kan natuurlijk blijven leuteren: de 2 laatste treinen haalden (volgens de NMBS) niet eens 10 reizigers. Hoeveel is "wel iets meer" en zijn die cijfers controleerbaar of is het natte vingerwerk? 

Volgens mij (en waarschijnlijk voor vele anderen ook) is een trein niet erg geschikt om een kleine groep mensen over een kleine afstand te verplaatsen.

Ik vroeg me gewoon af als een positieve en constructieve actie niet meer zin had dan een achterhoedegevecht over een "relatief" nutteloze trein. Ik heb geen pleidooi gehouden voor de afschaffing van het openbaar vervoer.

En als U het niet graag heeft of niet : ook de NMBS moet zich aan een economische realiteit houden.  
Vroeger waren er in Lissewege 2 beenhouwers en 2 kruidenierszaken, ik vermoed niet dat die mensen ermee gestopt zijn wegens een onhoudbare vraag van de lokale markt...

In marketingtermen spreekt men graag over "het gat in de markt" maar de vraag voor sommige treinen stelt zich in Lissewege " is er wel een markt in dit gat ?"

Po Sitivo

#30 Re: Re: Zou

2011-10-29 19:03

#28: een werkmens in Zeebrugge - Re: Zou

Waarom richt U zich tot mij met die vraag? U zegt net hetzelfde als ik: namelijk er moeten geen onderbezette treinen rijden en laat ons op een postitieve en constructieve manier ijveren voor een deugdelijk openbaar vervoer!

Ik heb geen zin in welles-nietes spelletjes over 2 treinen waar blijkbaar zeer weinig mensen gebruik van maken. 
En 2 treinen die afgeschaft worden liggen duidelijk buiten schooluren....

CALIMERO

#31 Re: Re: Re: Lissewege gestraft ?

2011-10-29 19:06

#27: ikke - Re: Re: Lissewege gestraft ?

't is waar : vroeger was alles beter!


Gast

#32

2011-10-29 21:41

Waarom toch net die treinen, er is al maar om het uur een trein en nu zouden ze het de werkmensen nog moeilijk willen maken ook !

Gast

#33

2011-10-30 11:50

openbaar vervoer is een verworven recht , dus blijven vechten grtjs !!!!!!!!!!!!!

Gast

#34

2011-11-01 20:14

als er geen trein meer stopt hoe moet men dan nog in brugge geraken, schaf dan ten minstens een vaste bus in !!! als je dringend ergens heen moet waar moet je dan terecht ???

Gast

#35

2011-11-02 13:46

Het openbaar vervoer van en naar Zeebrugge laat te wensen over, in de week en in het weekend. Nochtans kan Zeebrugge een troef zijn voor het kusttoerisme. Want de trein rijdt tot aan de dijk of het strand. De belbus is ook geen oplossing, als hij voor je deur stopt en je wil meegaan mag dat niet. Je moet minimum 2 uur vooraf bespreken.

Gast

#36

2011-11-02 22:19

Ik heb spijtig genoeg een ziekte waardoor ik niet meer met de auto mag rijden. Bussen zijn hier niet naar Brugge of omgekeerd of je moet ze al een dag voordien bestellen. Ben ik dan helemaal aangewezen op de vriendelijke mensen hier in Lissewege om me te voeren van her naar der. Zoveel onderzoeken dat ik moet doen maar er geraken van hieruit is niet altijd evident. Laat deze treinen blijven want anders zijn wij helemaal afgesloten van Brugge