geen R11bis

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen R11bis.

MR. Greengrass

#51 R11MIS en geen klein beetje

2012-01-18 11:33

Nu hebben we nog een natuurlijke groenband, geluidsmuur en rustplek voor mens en dier rond het zuidrand.
De R11 is al een ramp en dan nog de bestaande groene bescherming weghalen (vervangende park! ha ha, what a joke). Echt ondertunnelen en niet afgraven is misschien te duur!? Stop er dan mee.
Als je vandaag de dag niet kan inzien dat we elke "groenplek" moeten behouden en ervoor zorgen dat er nog bij komen, dan begin ik mij serieuze vragen te stellen of de morele integriteit bij bepaalde politici forfait geeft. Dat de bezielers hievan hun eigen "tuin" afgraven en deze plannen zo snel mogelijk begraven. Zo'n klein land met zoveel regeringen, partijen en politiekers, dan krijg je natuurlijk kilometers "bullshit" te verwerken. Excuse my language, but after a while you get sick of so many idiots running the country.

Gast

#52

2012-01-23 21:33

Dat laatste stukje groen in Mortsel en omstreken mogen ze niet laten teloor gaan... Er zijn te veel mensen die er van genieten...
S.V.

Anonymous

#53

2012-01-25 11:08

Teken deze petitie ook even aub:

http://www.petities24.com/haal_gtst_van_de_buis

Alvast bedankt

Gast

#54

2012-01-25 13:02

red het laatste stukje groen in onze streek!!! stop de betonnisering van ons land. laat ons genieten van fluitende vogels en een groen uitzicht. zodat we trots kunnen zijn op onze groene burgemeester!!!!

Gast

#55

2012-01-26 00:01

Groot gelijk. I.p.v. nog meer te investeren in een asociale, ongezonde, dure en onveilige "auto-maatschappij" zou men beter in andere alternatieven investeren: werk dat openbaar vervoer nu toch eens deftig uit! En maak eens een deftig en veilig fietsmobiliteitsplan + voer dit dan uit! Het is ondertussen alom bekent dat extra (snel)wegen niets meer doen dan nog extra auto's aantrekken die uiteindelijk weer in de file staan, maar dan gewoon op een andere snelweg.

Gast

#56

2012-01-26 11:56

Enkel een volledige ondertunneling is enigzins aanvaardbaar. (Vanaf Craybeckstunnel tot aan het vliegveld van Deurne of rondpunt-autostrade Wommelgem).

Al de rest aanvechten bij welk Europees (al of niet groene) hof dan ook !!!


Gast

#57

2012-01-26 12:14

We moeten steeds zorgen voor oa groen stroom,
windmolens worden geplaatst ==> enorme kosten
bedoeling zo ecologisch mogelijk te leven
==> het groen dat alsmaar schaarser wordt , moet steeds plaats ruimen voor beton, aoto's , uitlaatgassen enz ...
het is steeds de kleine man die zijn best moet doen , terwijl de overheid vernietigd !!!!!

Gast

#58

2012-01-27 15:50

Niet te geloven: zoveel geld uitgeven, zoveel blijvende schade en langdurige hinder veroorzaken om uiteindelijk zo weinig te bereiken! De balans helt duidelijk over naar R11MMMis. Er is al zo weinig natuur in Mortsel: laat ons die a.u.b. behouden, ook voor het nageschacht!

Gast

#59

2012-01-29 10:03

graag meer plaats voor "de mens" en niet voor "de auto"!

Gast

#60

2012-02-19 13:42

Handen af van het laatste Mortselse groen !

Gast

#61 Re:

2012-02-20 10:38

#2: -  

 Inderdaad en alle mensen die met hun hond gaan wandelen en er gaan genieten van de natuur!!
scholen gaan er spelen wanneer mooi weer wordt! mensen gaan er genieten!

De wereld nog meer om zeep helpen met een autostrade is erover. Dat de mensen leren carpoolen of de bus of de trein nemen. een autostrade door een woonwijk is er los los los over!


Gast

#62

2012-02-20 18:28

De overheid doet zoveel om het roken te ontmoedigen . Maar fijn stof en verkeerslawaai zijn OOK een belangrjke oorzaak van hart-en longziekten . Dat de overheid dan a.u.b. eens consequent is . We moeten dagelijks wandelen of joggen . Volledig akkoord. Maar dan tocoh liefst tussen de bomen en niet tussen de uitlaatgassen .

Gast

#63

2012-02-21 20:14

Voeg aan wat in deze petitie staat het vervolg tot in Lier toe ivm de treinen die deels hetzelfde tracé zullen volgen: beschermd zicht de melkkuip aangetast, ijskelder met vleermuizen Kastanjehof weg, bovengrondse ontdubbeling in Mortsel bij woonwijk, open geul doorheen boechout centrum en doorheen Lier.
Bewoner Mortsel in de driehoek aan het fort

#64 Re: Re:

2012-02-24 10:50

#6: Annelies - Re:  

 Beste Annelies, 

Je spreekt duidelijk als een bewoonster die rekening houd met de kant van de berm en niet als iemand van de overkant waar op dit moment geen buffer is naar de krijgsbaan en die elke dag met het ronkende geluid van stilstaande wagens zitten en bijhorende uitlaatgassen.  Dit zelfs tijdens het weekend. 

Onze wijk ligt volledig ingesloten door 2 van de drukst bereden straten Krijgsbaan / Fortstraat en een spoorweg (nu even tijdelijk niet door de werken maar vraag maar eens aan de mensen van de neerhoevenlaan hoe het voelt om je straat te zien veranderen van een rustige straat voor lokaal verkeer in een snelweg)

 Alles is sterk afhankelijk hoeveel rekening men wil houden met het uitzicht van de omgeving na de heraanleg en hoe men de heraanleg zou doen.  Als het niet gaat om en sluif zoals in Boom maar om een tunnel kunnen uitlaatgassen en fijn stof perfect afgezogen en gefilterd worden wat nu niet het geval is doordat alles nu open in de lucht opgemengd wordt waardoor de concentraties fijn stof lager lijken.  Bij de heraanleg zou bvb de krijgsbaan wel eens een mooie aansluiting kunnen worden tussen het Fort en klein zwitserland waar ik trouwens met de kinderen niet kom spelen omwille van de grote hoeveelheid hondenuitwerpselen die er rondslingeren.  Daar durft niemand zich zomaar neer te ploffen ik het gras. 

Ik vraag mij af of de cijfers bedoelen dat 70% van de bestuurders die nu de krijgsbaan ter hoogte van Mortsel nemen ook effectief lokaal verkeer is???  Hier heb ik sterk mijn twijfels bij hoor.  Je ziet het verschil direct als er een ongeval of fille is op de ring.  Dan snijden ze allemaal het stuk af om zo in Hoboken, Wilrijk, Brussel, Edegem, Kontich, ... te geraken vanaf de E313 of Antwerpen Noord.  Is dit lokaal verkeer????

Wat het open gebied betreft tussen borsbeek en Mortsel kan ik enkel vaststellen dat dit helemaal losstaat van het R11Bis traject.  De verlenging van de luchthaven moest er toch komen omwille van de veiligheid.  De tunnelplannen daar zijn niet nieuw te noemen maar zijn nu gewoon mee opgenomen in het R11 Bis verhaal.  Het open landschap zou toch verdwijnen in de toekomst om er een nieuw heus sportlandschap te gaan creeren op de plak waar nu Cantincrode is en een deel van de velden liggen.  Dit betekend dat het hier nog steeds om een open landschap gaat te dienste van de bewoners! (door de Stad Mortsel op de planning gezet)

Het is inderdaad zo dat er veel pro en contras zijn.  Ik ben niet helemaal pro en niet helemaal contra.  Ik ben voor een duurzame oplossing.  Men zou beter eerst een grondig onderzoek doen bij de mensen die mogelijks hinder zouden kunnen ondervinden.  Indien de hinder voorkomen kan worden en er teglijkertijd een oplossing kan gevonden worden voor de struikelblokken is het voor iedereen een goede oplossing denk ik. 

Ik denk dat het beter is om possitief mee te denken naar oplossingen en sugestie te doen ipv alles direct af te schieten.  Er gaat iets komen, dat staat vast.  Dan liever iets waar we deels inspraak in hebben.

 

Mvg

Henrico

#65

2012-02-24 23:34

Een grote mentaliteitsverandering dringt zich op. Mensen toch, waarom voor verplaatsingetjes van minder dan 10 km de auto gebruiken als het anders kan? DAAR ligt de oplossing!!! de GROENE oplossing. Ik heb niks tegen de auto, dat zou pas onlogisch zijn (ik heb er zelf ook één) maar gebruik hem gewoon op een andere manier.

Gast

#66

2012-02-25 15:06

Schandalig dat een partij zoals Groen de leefbaarheid in de gemeente Mortsel dermate om zeep helpt. Meest vervuilde lucht in Vlaanderen!! Mevrouw Pira mag trots zijn op haar beleid!!!!

Gast

#67

2012-02-27 00:48

Zijn ze al begonnen aan de bermen in morstel misschien? Ze stuk tu ssen. Oemine en klein Zwitserland!! Alle groente tuintjes tegen de berm zij al verwijderd door de gemeente!!! En op de derde berm die om naar klein zwi tserland te gaan zijn ze al aan het afschrapen?? Komaan mensen dit moet stoppen handen van onze natuur, onze kinderen en honden Willen daar spelen!!!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-02-28 14:13



Gast

#69

2012-02-28 17:05

Ik vind dat het stuk natuur moeten blijve en dat de manege niet weg mag BASTA !!!!!

Gast

#70

2012-02-28 17:34

De manege mag zeker nooit weg never!

Gast

#71

2012-02-28 17:40

.

Gast

#72

2012-02-28 20:49

geen R11 bis aub !!!!
soefoe

#73

2012-02-28 23:16

http://www.mortsel.be/mrm/adv11/av111208a%20R11bis.htm
en nog vele andere betrouwbare sites te raadplegen. ik ben er volledig mee akkoord dat het omverwerpen van een voorstel ook een andere suggestie/voorstel moet inhouden. Maar tot hiertoe is er voor mij persoonlijk nog geen doorslaggevend argument of reden om het wél te doen op deze manier. cijfers van een onderzoek of het al of niet nuttig is om dit plan uit te voeren zijn er nog niet. Zolang er geen bewijzen, cijfers en gegronde redenen zijn om een weg te leggen, ondergronds of niet, begrijp ik niet waarom een stuk groen moet worden platgegooid, mensen steeds verder moeten gaan om een stuk groen tegen te komen (en daar ironisch genoeg waarschijnlijk de auto voor nemen)en oude mensen uit hun huis worden gezet en gedwongen worden om te verhuizen. Het zal je maar overkomen. Ja er zijn problemen die aangepakt moeten worden. Ja, er is al veel fijn stof en dat moet anders kunnen. Maar nee, niet wanneer het op deze manier zal zorgen voor meer auto's, meer fijn stof en op lange termijn misschien weer een weg die zal moeten worden aangelegd ten koste van een ander stuk groen om het aangetrokken verkeer af te leiden. Is er geen geld voor een betere/meer duurzame oplossing? Laat het dan zo, voor zolang er niks beter mee te doen valt. Misschien eerst de begrotingsput vullen en kiezen voor een duurzame eerlijke oplossing en LUISTEREN naar de mensen die er moeten wonen. Als er van ons wordt verwacht dat wij kiezen voor "groene" energie, de afvalberg moeten verkleinen, vaker de fiets moeten nemen, best A(+++) toestellen kopen, dan is dat toch het minste wat er eens kan gedaan worden, niet? Je kan niet voor iedereen goed doen, maar dit is blijkbaar toch ook niet de oplossing.


Gast

#74

2012-02-29 16:42

manege mag ni weg gaan! stommerikke ;o

Gast

#75

2012-03-01 15:08

graag de natuur zo laten, ik wil dat mijn kleinkinderen nog naar vogels kunnen luisteren, tussen de bomen kunnen spelen, zonder dat we km moeten afleggen . Geen nieuwe baan, er zijn er al genoeg.